ik zag dat er meer meiden zwanger zijn van de derde!!!!

He Martine,

Wat een leuke namen zeg, ik noem de jongste ook vaak Tijntje. Wat een wonder zeg dat je een tweeling kreeg. Mijn neef zit nu in t zelfde schuitje, het wilde niet lukken en is nu ook zwanger van een tweeling (zijn vrouw dan hihi). Echt geweldig voor ze.
Ik kan me voorstellen dat je nu toch graag voor een derde wilde gaan. Ander was je met een keer van alle zwangerschappen af...lijkt me ook moeilijk.
Heerlijk dat weer zo snel gelukt is voor je!

Bedankt voor je info over het pplannen vd keizersnede, ik zit nu nog bij de Verloskundige en ga pas na de 20 weken naar de Gyn. Ik weet dus nu nog helemaal niet wat me te wachten staat. Dan zal t bij mij ook niet voor de 38 weken gehaald worden...vind ik wel prima hoor.

Ik heb vannacht wel veel beter kunnen slapen, het gaat met de misschelijkheid ook al weer een stukje beter. Zou het dan toch aan de warmte gelegen hebben? Jij?

Wat heerlijk trouwens dat jij je 1e echo al hebt gehad, ik heb mijn 1e echo dinsdag. Ik ben dan precies 10 weken. Spannend hor!

Succes weer.
Liefs AnneRobe

he mama van Marijn

Gezellig dat je ook komt mee kletsen!!

Grappig dat je ook twee jongens hebt, die van ons liggen ook niet ver uit elkaar want Julian is bij mij pas in Juni 4 geworden.
Leuk he twee mannetjes, zijn die van jou ook zo gek op elkaar?
Die van mij wel die kunnen echt niet zonder elkaar dus ben wel heel benieuwd hoe het straks zal gaan als juul op de kleuterschool zit. Valentijn verveelt zich dan soms gewoon. Maar goed ik merk echt wel dat Julian toe is aan school hoor, hij speelt bovendien ook veel minder goed wanneer Valentijntje er ook is, wanneer hij op bed ligt komt hij eigenlijk pas met zijn speelgoed tot een fantasiespel en echt tot spelen. Dan heb ik echt geen kind aan hem, daarvoor kunnen ze elkaar ook flink in de weg zitten hoor. Hoe is dat bij jou met twee jongens?

Denk je dat je je zal moeten verantwoorden straks, mensen die gaan denken dat je doorgaat voor een meid.Ik zou het echt niet leuk gaan vinden om me daarvtemoeten gaan verdedigen. Een jongen lijkt me voor mijn mannetjes super, echt een jongensgezin! Natuurlijk zou ikeen meisje wel heel bijzonder vinden maar een jongen ook!! Ze zeggen dat als je al twee van het zelfde geslacht hebt de derde meestal ook dat geslacht heeft. Ik zelf heb een oudere zus en een jonger broertje...we zien dus wel. Wil je als je een echo hebt het geslacht wel weten?? Ik denk t wel, weet t nog niet hoor. Het maakt me nu het minste uit dan de vorige zwangerschappen, toen was ik er van overtuigd dat ik een meisje zou krijgen.....nu denk ik echt een jongen....

Dinsdag heb ik mijn 1e echo, en jij?

Tot snel
Liefs AnneRobe

Hallo Annerobe,

Wat leuk zeg dat jouw gezin zoveel lijkt op het mijne! Ik heb vrijdag de 8e de eerste intake met de VK en woensdag 13 aug mijn eerste echo. Heel spannend allemaal.
Hopelijk is alles goed daarbinnen.
Heb jij het gevoel dat je je moet verantwoorden voor een derde kindje?
Ik heb het nog tegen niemand verteld, maar in mijn omgeving hebben veel stellen 3 of zelfs 4 kinderen en ik heb dat nooit gemerkt. Wellicht dat ik het later nog te horen krijg ??? Ik weet het niet.

Wel is me opgevallen dat als je 4 meiden hebt in een gezin ( vriendin van me) of 3 jongens ( Mijn oudste broer) dat mensen dat 'zielig' vinden en dat vind ik zo RAAR!
Een groot meidengezin of groot jongensgezin is hardstikke leuk. Maar goed, mensen vinden dat blijkbaar niet in mijn omgeving.

Waarom denk je zelf dat je een jongen krijg? Ik denk namelijk zelf een meisje. Waarom? Tja, ik denk omdat het deze keer allemaal heel anders voelt dan de andere twee.

nou gezellig om te kletsen zo,

liefs mama van marijn

Hoi Annerobe,

Vandaag heb je je eerste echo. Spannend hoor.

Ik wilde inderdaad ook gewoon nog een keer zwanger zijn. Het blijft een wonder en ik vind het gewoon schitterend. Ik ben wel benieuwd hoe anders ik deze zwangerschap ga ervaren. We hebben er natuurlijk al twee rond “lopen” (Tess loopt nog niet). Aan de andere kant was de vorige zwangerschap redelijk medisch, met veel ziekenhuisbezoekjes (vooral op het eind) en heel veel echo’s (dat vonden we niet erg).

Doordat ik tot 12 weken onder controle sta bij het ziekenhuis en daarnaast ook al bij de VK, heb ik extra echo’s. Ik krijg mijn termijnecho bij de VK volgende week (bij 10 weken). De echo van vorige week was in het ziekenhuis (standaard bij IVF) en dan bij 12 weken krijg ik er nog 1 in het ziekenhuis. Als dan alles goed is, hoef ik niet terug naar het ziekenhuis. Ja, bij 36 weken, in verband met het bevallen in het ziekenhuis, maar dan mag ik naar het streekziekenhuis.

Ik ben erg benieuwd wat het wordt, dus dat gaan we bij de 20 weken echo wel vragen. We hebben geen voorkeur, als het maar gezond is. Aan de hand van mijn kwaaltjes kan ik niets zinnigs er over zeggen. Ik heb dezelfde kwaaltjes, maar vorige keer had ik een jongen en een meisje.

Het slapen gaat bij mij met heel wisselend. Met die erge warmte had ik veel moeite met slapen, maar ook nu gaat het niet super. Om de paar nachten slaap ik goed, want dan ben ik zo uitgeput dat ik als een blok in slaap val.

Bij ons in de omgeving heeft iedereen twee kinderen, redelijk standaard allemaal. Ze begrijpen wel dat we er nog eentje bij willen, maar zeggen steeds dat het wel heel druk zal worden. Maar dat zeiden ze ook toen ik zwanger was van de tweeling. In de praktijk vinden wij dat wel mee vallen.

Van nature zijn wij makkelijk, praktisch en flexibel ingesteld en zo gaan we ook met die twee om. Je moet ook wel bij een tweeling. Natuurlijk zal het wel wennen zijn voor hun als er een baby is, maar ze zijn wel gewend om niet altijd direct alle aandacht te krijgen. Ze kunnen ook zich zelf redelijk vermaken. Natuurlijk hebben ze ook wel ruzie en hebben ze hun nukken.

Maar ik zie kinderen, die nu nog alleen zijn, en straks een broertje of zusje krijgen, die nu echt alle aandacht van hun moeder (mijn schoonzusjes) krijgen. Die moeders hebben het met 1 al drukker, dan wij met 2.

Groetjes,
Martine

he mama van Marijn en Martine

Gezellig dat derde kind gebrabbel...haha

Nou ik heb een goede dag hoor, ik moest vanmorgen om 9 uur op t ziekenhuis zijn voor mijn eerste echo. Doen jullie de combitest?
Ik wel voor de eerste keer. Nou kreeg ik eerst een intakegesprek van een half uur die voornamelijk bestond uit het uit mijn hoofd praten van de nekplooimeting. Opzich goed dat ze me ook de andere kant van de medaille laten zien maar ik vond deze mevrouw niet zo vriendelijk. Maar goed daarna dus de lang verwachte echo. Ik was zo zenuwachtig omdat ik dus twee weken lang wat bloed verloren had. Maar goelukkig we zagen gelijk een mooi heel klein kindje in beeld met een kloppend hartje. Dat was super natuurlijk!!!! Wel jammer dat dit maar ongever 1 minuut duurde toen waren we weer klaar....
Ik hoop dat ik de volgende keer een andere echoscopiste heb hoor, dit iel wel een beetje tegen. Maar goed dit was ook mijn 1e combitest. hebben jullie hier al ervaring mee? Misschien gaat het altijd zo??
Mijn vriendin had trouwens deze echoscopiste ook al eens gehad en zij vond haar ook heel sjaggie dus gelukkig lag t niet aan mij....

Wanneer gaan julie het aan de andere twee vertellen? Die kleintjes van jou Martine snappen er natuurlijk nog niks van maar Marijn die is al drie wanneer ga jij het hem vertellen mama Marijn?? Trouwens martine niks van aantreken dat mensen denken dat het zwaar is, dat ligt aan zo veel factoren. En wij vrouwen zijn wel t sterke geslacht, haha!
Mama Marijn: ik vertelde vandaag aan de mevrouw van de bloedafname nog wel dat ik zwanger was van de derde, ze vroeg natuurlijk meteen wat ik thuis heb rond lopen en zei toen gelijk, dan hoop je nu zeker op een meisje....rrr Zie je wel!
Maar goed het komt bij mij misschien ook wel omdat wij een van de eerste zijn met een tweede laat staan derde in onze vrienden groep. En daarbij mijn schoonfamilie vind het ook meer de goden verzoeken wanneer je voor een derde gaat.  Moet wel zeggen,  toen we ze het vertelde waren ze wel enthousiast hoor!
ps misschien denk ik wel een jongen omdat ik niet durf te hopen op een meisje of omdat ik er al twee heb, ik kan toch alleen jongetjes maken zeg ik altijd, hihi!!

Ik zou willen dat ik mijn echofotootje hier bij kon plakken dan konden jullie ook meegenieten!!
Hebben ze bij jouw Vk ook een echoapparaat Martine?
Bij de van mij niet, ik moet vlg week daarheen. Ze gaat dan wel t hartje luisteren.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!!!
Liefs anneRobe

Hallo Annerobe

wat fijn dat je echo goed was. lijkt me heerlijk bevrijdend gevoel. dan kun je al je zorgen toch even parkeren. Ik zie vrijdag de VK voor het eerst en de week erop heb ik mijn eerste echo. Ik hoop zo dat het goed is. Mijn gevoel zegt van wel, maar ja ik moet het toch eerst zelf zien.

Ik ga deze keer wel prenataal onderzoek doen. Na veel gepraat te hebben met mijn man hebben we besloten op ernstige afwijkingen vooraf uit te sluiten.
Ik ga niet voor een nekplooimeting maar direct voor een vlokkentest of vruchtwaterpunctie.
Ik heb bij mijn tweede kindje wel een nekplooimeting gedaan en ik vond de uitslag heel dubbel. Je kunt er eigenlijk niet zoveel mee. Ik had een risico van 1 op 28 dat er chromosoomafwijkingen zouden zijn. Dat is zo'n kansberekening, in mijn geval een hele  slechte uitslag.  Een verhoogde kans betekent niet een grotere kans zei mijn VK.

Toen hebben we ook verder onderzoek laten doen. Een vruchtwaterpunctie. En toen kwam de duidelijkheid dat er geen chromosoomafwijkingen waren. Ze onderzoeken op veel meer dan alleen syndroom van down. Ook bepaalde soorten autisme, en veel niet te overleven chromosoomafwijkingen die ik niet meer precies weet.

Het is en blijft een moeilijke beslissing. Maar ik wil mijn huidige gezin met 2 gezonde kinderen geen belasting geven wanneer blijkt dat dit kindje heel erg gehandicapt is en wij ziekenhuis in en uit gaan. Ik ben 36 jaar als de baby 18 weken is, dan mag je direct puncties doen indien je dat zelf wenst.

Ik heb liever direct duidelijkheid dan een kansberekening. Het scheelt ook dat ik al eerder een punctie gehad heb. En dat valt lichamelijk echt heel erg mee. Psychisch is het wel zwaar. je loopt maar te malen, wat als het goed is? wat als het niet goed is?
Enfin allemaal niet zo lollig dus. en voor iedereen een heel persoonlijke keuze. Daarom is het een beladen onderwerp. Wat je ook kiest, als je achter je keuze staat is het een goede beslissing.

Maar volgende week eerst maar eens de echo afwachten. Ik hoop zo dat alles goed is daarbinnen. Als dat zo is, dan pas de volgende stap.
One step at a time toch?

liefs mama van marijn

oooh Annerobe,

Marijn weet het al dat er een baby in de buik zit.
Maar hij zegt tot nu toe nog niets tegen een ander.
hoop dat hij het volhoudt .. hahaha

liefs mama van marijn

Hoi,

Fijn he, zo’n echo. Eindelijk een echte bevestiging dat je zwanger bent (zo voelde dat bij mij tenminste).

Wij hebben er voor gekozen om geen combi-test te doen. Ik zie er geen aanleiding toe. Wel willen we de 20 weken echo, maar vooral omdat we dan uitgebreid naar ons kindje kunnen kijken. Een minuutje bij zo’n eerste echo is altijd zo kort.

Onze VK heeft een echo apparaat, alleen doet zij geen 20-weken echo. Daarvoor gaan we naar het ziekenhuis.

Die twee van ons roepen momenteel te pas en on te pas “baby”, maar dat komt omdat er nog al wat zwangeren om ons heen zijn. Dus ze horen het woord baby vaak, natuurlijk zonder te weten wat dat nou eindelijk is. Bij de oppas was een baby en daar zeiden ze geen baby tegen.

Gr,
Martine

Terug
Bovenaan