Ik zie het even niet meer zitten

Ja dat spuug ruimen is oko niet alles, wat ik deed is iig de gordijnen zo verhangen dat t daar niet op kwam, wat handoeken in de kamer leggen dat mocht t gebeuren je die er zo bij kan pakken, ik gooide al t vuil op een hoop in de kamer incl mijn kleren (de gordijnen waren dicht haha) tja en wat vaker wassen.. misschien dat je je kleed zolang uit de kamer kan halen.. Verder weet ik t ook niet vooruit kijken is t enige wat ik kan zeggen.. succes!

Hoi Linda

Toevallig heb ik vanmorgen ook een berichtje geplaatst over een klein ziek mensje.Maar gelukkig blijft hier (tot nu toe)alles schoon en droog.
Ik hoorde op school dat buikgriep weer begint te heersen.Je kunt er weinig aan doen.

Zorg er in ieder geval voor dat ze genoeg vocht binnen krijgt.Misschien is een gewone fles aanbieden wel een optie.Dat werkt hier wel.
Ze kan gewoon in bad,maar doe het wel snel,want als je al ziek bent word je nog sneller moe en koud.Daarintegen lekker schoon en fris is ook wel heel lekker.Dus zorg dat het lekker warm is in de badkamer en lekker snel badderen maar.

Beterschap Jessica

Ik wens je veel sterkte met je kleine meid. Ik heb net alle tips van de anderen gelezen en daar sluit ik me bij aan. Ik wilde toch even reageren.

Groetjes!

Hoi Linda,

Wat rot dat Marissa zich zo rot voelt meis...
Wat ik bij Rikje doe is idd als hij spuugt en diarre hefet voor een aantal dagen toch ORS geven. Zorg dat ze in ieder geval vocht binnekrijgt. eten is niet zo belangrijk.
Ik zou idd even geen melk, fruit en vruchtesapjes geven, maar gewoon water of wat lauwe thee.

Je mag ze gewoon in badje doen, maar let erop niet te wam maar ook niet te koud. Ik dnek dat een badje juist even lekker verfrissend is voor der.

Verder echt uit laten zieken.....der is weinig wat je kan doen verder. en wat Evelien zei, lekker in jullie luiepak gaan lopen met de gordijnen dicht en handdoeken klaarleggen voor als het misgaat.

Heel vel sterkte meid en geef je meissie een dikke knuf!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi,

mijn middelste heeft ook in het ziekenhuis gelegen een aantal jaar geleden. Hij had toen het rotavirus en hield niets binnen. Ze gaven toen aan dat drinken belangrijker is dan eten. Hij heeft 24 uur een infuus met ors gehad.

Bij constant overgeven en diaree wordt hier juist geadviseerd om roosvicee door de ors te doen omdat de suikers vrij makkelijk worden opgenomen door het lichaam. Het lijkt echt of alles er weer uitkomt maar vaak blijft er echt nog wel wat binnen. Als je de huid (bijv. op haar hand) oppakt en die veert niet terug is ze aan het uitdrogen.

Als ze het prettig vind kan je haar natuurlijk in bad doen, maar vind ze dat wel prettig als ze niet fit is. Het lijkt mij persoonlijk dan niet zo prettig. Misschien kan je haar beter wassen op de commode.

Beterschap met marissa.

Groetjes van marloes

quote: Kezfan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-09-2008 13:34:18'));

Hoi Inge,

Echt super bedankt voor je reactie. Ik wilde aan je vragen hoe lang Maaike heeft overgegeven. Marissa heeft er namelijk ook nog diaree bij en dan lijkt het mij dat er helemaal geen vocht blijft hangen. ik ga in ieder geval ORS halen en maria biscuit. Ik denk dat ik kamille thee maak en dat af laat koelen. Maar ik kan pas naar de supermarkt als mijn man thuis is want ik wil haar zo niet meenemen. Ik wil me echt niet aanstellen hoor maar ik vind dit dus echt verschrikkelijk. Ik zit constant bijna tte huilen. Weet jij of ze wel in bad mag? We maken haar nu met natte doekjes schoon maar het lijkt me ook wel lekker voor haar om schoon te worden. Of is een bad nu zielig?

groetjes Linda

Hoi Linda,

Maaike is op zaterdag begonnen met spugen en de nacht van zaterdag op zondag heeft ze een paar een schoon bed nodig gehad. Maaike was ook aan de diarree hoor.  Zondagochtend was het echt heel erg en zijn we naar de huisartsenpost geweest. Toen is ze 24 uur opgenomen in het ziekenhuis (gelukkig hoefde ze nog geen infuus). Daar hebben ze steeds kleine beetjes drinken aangeboden en ging het al gauw beter. In het ziekenhuis hebben ze ook gezegd dat ze vaak ondanks dat dat niet zo lijkt wel nog wat voedingsstoffen uit het drinken en eten halen hoor.

Ik snap echt heel goed dat je soms gewoon moet huilen. Het ziet er echt heel erg zielig uit als ze zo moeten spugen. Ik had toen nog last van mijn PND en ik moest gewoon echt huilen. Is helemaal niet gek. In het ziekenhuis zag je zo veel moeders die echt rode ogen hadden van het huilen. Ik was gelukkig niet alleen omdat het in het weekend gebeurde.

Het bad lijkt me geen probleem en je merkt het vanzelf als Marissa het niet leuk vind en dan kan je haar er toch meteen weer uithalen.

Groetjes en nogmaals heel veel sterkte.
Inge

Ik zie net dat ik het verkeerd heb neergezet. Ik bedoelde geen infuus maar een sonde.

Groetjes van Marloes

Hoi Inge,

Ik wilde ook graag nog even weten wat jullie heeft doen besluiten om toch naar haar te laten kijken. Van de dokter moet ik afwachten tot morgennacht, als ze dan nog overgeeft moet ik woensdag ochtend terug komen. Maar ze wilt echt de hele dag alleen maar bij mij hangen en slapen. Misschien is dat juist goed en logisch als je ziek bent maar ik vind haar wel heel zwakjes. Ik zit er dus een beetje mee wanneer je nog een keer de dokter kunt bellen en wat gewoon bij een ziek kind hoort,

groetjes Linda

Terug
Bovenaan