Ik zit er een beetje doorheen :-(

Haai meiden,

Kom ik weer aan met een zeurtopic. Ik merk dat ik er momenteel een beetje doorheen zit. Ik vind het fysiek allemaal gewoon erg zwaar worden nu. Ik heb een hoge bloeddruk en ben daarom sinds dinsdag onder controle in het zkh. Vandaag weer geweest en gelukkig was alles wederom goed (niet verslechterd). De baby is enorm druk, het maken van de ctg was een hele toer, hij draaide alle kanten uit. Dus dat zijn allemaal positieve tekenen en berichten. Maar toch merk ik dat het echt zijn tol begint te eisen nu. Mijn hele lijf protesteert soms. Vanavond voelde ik me ook echt niet lekker, ik had een half uur harde buiken, kon echt niks anders dan op mijn zij liggen en het volle, drukkende gevoel wegzuchten. Omdat de baby de laatste dagen zo druk is, doet heel mijn romp zeer en dan nog al het gewicht dat ervoor zorgt dat ik soms zo'n drukkend gevoel heb in heel mijn bovenlijf.

Ik merk dat de rek er bij mij gewoon een beetje uitgaat en daar baal ik van. Ik wil gewoon graag bevallen op een moment dat ik er voor mijn gevoel ook de energie voor heb. Ik begin me nu gewoon een beetje zorgen te maken over of ik het allemaal wel kan enzo. Ik bedoel, als die harde buiken me de adem al benemen...

Nou ja, ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat de bevalling zich snel aandient. Ik moet nog maximaal 3,5 week, maar hopelijk is het nog max. een week.

Nou ja, sorry voor mijn deprimerende verhaal, maar ik heb het echt een beetje gehad op dit moment. Hebben jullie ook last van dat drukkende gevoel in je hele lijf? En nog tips om hier iets aan te doen?

x

Ellendig he? Hier ook ff een berichtje van iemand die er door zit. (veel steun heb je dus niet aan me, maar samen zeuren is soms ook fijn ;-))
Ik ben er ook klaar mee hoor, vind het ook zwaar worden, ben zo benieuwd hoe ons tweede kindje er uit ziet enzo, wil gewoon graag dat hij nou geboren wordt. Ben al 11 weken vrij, dus heb ondertussen alles echt wel schoon, kan geen kinderboerderij of legoblok meer zien (we hebben al een zoontje van drie die het natuurlijk geweldig vind dat mama de hele dag thuis is en van alles met me wil doen) bah bah bah. Vandaag bij verloskundige geweest en die heeft geprobeerd de boel een beetje op gang te brengen maar tot nu toe voel ik nog niks. Gewoon rustig afwachten dus, zit niks anders op.
Drukkende gevoel in mijn lijf heb ik trouwens geen last van, wel constant het gevoel dat ik ongesteld moet worden. (volgens mijn erg lieve en geduldige mannetje heb ik ook het humeur of ik ongesteld moet worden, dus dat zegt genoeg.....) zucht.
Sterkte, ik voel met je mee.
Liefs, Kim.

Heee Blossom,

Nu is het mijn beurt om jouw op te peppen :D

Paar weken geleden zat ik er net zo doorheen als jouw. Je moet je proberen neer te leggen bij het idee dat het nog wel ff kan duren, en probeer in godsnaam andere dingen te doen. N iet zoals mij, alleen het hoognodige en de rest van de dagen doorbrengen op de bank, animal planet enz kijkend. De tijd is echt voorbij gekropen zo hoor. En IK ben er ook nog steeds niet.

Mentaal is het gewoon ontzettend zwaar als je bedenkt dat je nog 3 weken en meer kunt wachten. Gelukkig kan het bij nog maar maximaal 10 dagen? wachten aangezien ik vandaag uitgerekend ben.

Ik denk dat ik dikke kans heb om ingeleid te worden, aangezien alles rustig is en blijft :(

En idd, op een gegeven moment is alles wel schoon genoeg, je kunt niet bezig blijven he. Wel is het misschien leuk om alvast een zwemband ofzo te kopen voor die kleine man, de sterilisator klaar te zetten en dat soort dingen.

Ik hoop dat je je tijd nog een beetje door komt, en ik duim voor je dat de bevalling snel mag beginnen!!!!

LIefs en een dikke knuff

Hey Blossom,

Vervelend allemaal, het zijn toch echt die laatste loodjes die het zwaarst wegen.Je baby bereidt zich voor op de bevalling en dat voel je in je lijf.
Rusten, rusten en nog eens rusten is nu het beste dat je kunt doen voor je bloeddruk.En ja, nu lijkt de tijd voorbij te kruipen,maar het is het wachten waard;) !
En geloof me, ook JIJ kunt het! Proberen te ontspanen is het sleutelwoord en tijdens de bevalling blijft die ademhaling toch zooo belangrijk. Ook nu kun je ter ontspanning ademahalingsoefeningen doen. Weet niet of je iets van gym of yoga hebt gedaan....puf puf puf en tijdens de bevalling niet in paniek raken en je over geven aan de pijn is het enige dat ik je mee kan geven.Volgens de vk ben ik een natuurtalanet hihi ;) Toch wel leuk dat ze dat zegt,dat zei de vk bij m,n eerste ook. Ik heb bij ieder wee gedacht,dat was er weer 1 en die komt niet meer terug. Ik vondt die laatste weken ook voorbij kruipen hoor en ik had nooit gedacht dat ik eerder zou bevallen en het idee dat ik eroverheen zou gaan kunnen gaan bezorgde mij ook tranen.En de dagen voor bevalling was ik toch zooooooo moe! Maar als de bevalling zich aankondigd haal je toch ergens die kracht vandaan.
Wat was je bloeddruk eigenlijk. Mijn bloeddruk steeg ook voor de bevalling,volgens de vk iets wat je vaker ziet op het laatst en dat het ook een teken kon zijn dat de bevalling zich snel zou aankondigen,wat bij mij dus ook het geval was. En wat je beschrijft als harde buiken , zijn geen harde buiken meer ,dat zijn voorweeen en die kunnen inderdaad al wat pijnlijk zijn en het beste dat je dan kunt doen is ze wegzuchten, dus eigenlijk weet je onbewust al wat je moet doen ;)
Komt goed hoor!

Ik hoor het wel wanneer het bij jullie zover is!
Woon je toevallig heel dicht bij mij in de buurt?

liefs,

Ach meis toch, zo hebben we allemaal om de beurt onze moeilijke momenten. Dat is niet zeuren!!! Gelukkig ben je hier met gelijkgestemden, dus hou je vooral niet in hoor!

Een pijnlijk lijf herken ik, ik kan niet meer normaal lopen. Sleep mezelf door t huis heen. Erg handig met zoon van 1,5 thuis, gelukkig is ie niet al te boefig :) Hij gaat morgenavond een nachtje logeren bij opa en oma, dan heb ik maandag een dagje extra rust. Fijn!

Heb niet echt tips voor je. Ben t wel met heppy eens. Probeer je gedachten te verzetten. Mensen om je heen om even koffie bij te kunnen drinken? Ik ga ook niet meer naar iedereen toe, alleen naar mijn ouders, schoonmoeder en een goede vriendin waar ik lekker mezelf kan zijn en kan hangen op de bank als dat nodig is. En probeer 't echt per dag te bekijken, niet aan denken dat het nog 3 weken kan duren, je zou nog depressief worden ook!

Enne, die bevalling kan jij echt wel aan hoor! Wees daar maar niet bang voor. Je komt in een soort 'zone' terecht, geen benul meer van tijd. Je zit dan in een sneltrein en 5 uren kunnen ook 5 minuten zijn (voor je gevoel). Moeder natuur regelt echt wel dat jij die weeen aankan. Als je moet wegzuchten, zijn t geen harde buiken meer, je hebt gewoon voorweeen gehad gisteren. Allemaal voorbereidend werk!

Kop op, het gaat goedkomen! Nog eventjes en je hebt een wolk van een baby in je armen. Ik hoop voor je dat t snel gaat beginnen!

Liefs

Hey Meid...
Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande berichten!

Nog eventjes.. Het komt goed!!!!
Lekker rustig aan doen en laat je maar goed verwennen :)
liefs rosan

Terug
Bovenaan