Ik zit er een beetje doorheen :-(

Hi Blossom,

Ik herken je verhaal wel.
Zelf ben ik doodmoe en regelmatig misselijk.Sinds kort heb ik ook nog eens flinke hoofdpijn erbij.
Ik zou best nog wat kunnen doen in huis en ik zou bijv. nog de envelopjes kunnen schrijven van de geboortekaartjes, maar heb er absoluut de energie niet meer voor.
Ik heb het voordeel dat onze kleine van inmiddels 4 net naar school is gegaan; het lijkt me pittig om dat er nog fulltime bij te doen.
Ook ik denk wel eens; heb ik straks de energie wel om die bevalling nog te gaan doen??? Ik heb een enorme buik en een heel beweeglijk meisje, lig als een soort gestrande walvis op mijn zij op t bed en t lijkt soms wel alsof ik een buik vol met stenen heb, zo hard.
Bij mij gaan ze waarschijnlijk niet inleiden (doen ze liever niet als je al eerder een keizersnee hebt gehad), dus óf het moet natuurlijk komen óf ik krijg uiterlijk de week ná volgende week een keizersnee.
Gelukkig zit er dus wel een limiet aan.
Ik heb niet echt tips, behalve veeeeeeeel rust, maar wilde je wel laten weten...you're not alone!.Vraag of je vriend/moeder/goede vriendin alstjeblieft wat van je lasten kan overnemen met die kleine van jullie, neem (meer) rust en lees een paar goede boeken. Slaap voldoende.
Het is dodelijk saai en vermoeiend, I know! Maar straks krijg je t megadruk...

Succes met die laatste weken!!!

Liefs

i

He meid,

Ik kan je ook geen steun bieden, zit er zelf namelijk ook doorheen. Ik vind het natuurlijk wel vervelend voor je!!

Voor mijn gevoel ben ik al anderhalve week aan het bevallen. Ik heb zoveel 'harde buiken' gehad en zoveel pijn. Vanochtend was ik er van overtuigd dat het ging gebeuren. Beetje bloed bij mijn afscheiding, heb al 2 dagen kramp onderin mijn buik en ik moest steeds poepen (sorry voor de onsmakelijkheid). Maar omdat ik een spastische darm heb, weet ik niet goed of het om mijn darmen gaat of om een naderende bevalling. Maar volgens mij waren het alleen mijn darmen. Heb een uur op de wc gezeten en nu zakt de pijn weer af. Geen ongesteldheidgevoel meer, alleen een beetje een week gevoel in mijn buik.
Ik baal zo!

Soms vraag ik me af OF ik ooit nog ga bevallen. Natuurlijk weet ik dat dit het geval is, maar ik heb zoveel bijkomende kwaaltjes dat het een oneindige zwangerschap lijkt. Gisteravond zwollen mijn voeten ineens helemaal op.. Ja hoor, ook nog vocht in mijn benen... Kan er ook nog wel bij.

Excuses voor mijn deprimerende verhaal, maar wie weet put je er troost uit dat ook ik (en meerdere hier) er helemaal klaar mee ben.

Sterkte meid!!

Hallo lieve allemaal,

Dank voor jullie lieve berichtjes. Het is fijn om te lezen dat mama's die 'er al zijn' me moed in praten en mama's in spe, die ook nog aan het afwachten zijn, het ook pittig hebben. Ik was vannacht gewoon even alle moed verloren. Nu ik weer wat opgeknapt ben, kan ik het ook weer beter relativeren. Vanmiddag gaan we er even uit: naar mijn zwager en schoonzusje. Ik grapte al tegen mijn man dat ik even 'uitgelaten' moet worden.

@do29, ah, dat zijn dus voorweeen? Ik dacht al: hoe voelt dat? Maar dit was echt een oneindige harde buik, ik kon geen kant meer op en voor mijn gevoel stond alles in mijn lijf op knappen. Weet je, eigenlijk weet ik ook wel dat ik het gewoon wel kan. Maar als je er zo vlak voorstaat, dan durf je dat bijna niet meer te geloven.

Ik woon in Utrecht, weet niet of dat bij jou om de hoek is. Mijn bloeddruk was gisteren in het ziekenhuis 150/90. Dus de onderdruk was nog net acceptabel om geen medicatie te hoeven. Mijn bovendruk is de hele zwangerschap al een beetje wiebelig (en ik word lichtelijk nerveus van al die onderzoeken ;-)

Ik denk dat het qua ontspannen bij mij wel goed zit, heb zw.yoga gedaan en kan mezelf altijd wel goed rustig krijgen. Ik ga ervan uit dat ik dat straks ook kan.

Ik zeg het al een tijdje, maar kan het nergens op baseren, maar voor mijn gevoel duurt het gewoon niet lang meer. Maar ja, 'keiharde voortekenen' zijn er gewoon nog niet. Hoewel de stijgende bloeddruk er idd. vaak wel een is. Nou ja, we'll see. En wat ik gemerkt heb in de afgelopen weken: de tijd verstrijkt vanzelf. Hoe raar ook. En de ene dag zit je de tijd weg te kijken, de andere dag vliegt voorbij. Eerlijk gezegd verbaast het me dat ik a.s. woensdag alweer 39 weken ben... dat gaat dan toch ineens snel ofzo.

Nou lieve mama's in spe die er ook klaar mee zijn: I know how you feel! En als ik eens iets voor iemand terug kan doen in mentale ondersteuning... let me know!

x

Heeey,

NOu ik kreeg vandaag ook een fijne reactie....

Dat ik me niet zo moest aanstellen en dat alleen maar bankhangen onzin was (wie kan nou 24 uur op de bank hangen????? ik doe heus wel dingen tussendoor...) En dat zwanger zijn geen ziekte was, en dat ik er zelf voor gekozen had.

En dat ook nog eens van iemand waar ik helemaal niks mee heb. (was een reactie op hyves).

Pfff, heb haar ff duidelijk gemaakt dat ik niet op dit soort reacties zat te wachten, en al helemaal niet van mensen die niet wisten hoe de vork in de steel zat! Stom wijf.... sorry hoor.

Maar had alleen op hyves geschreven dat ik 40 weken zwanger ben vandaag. En dat de bank inmiddels niet meer mijn favo plekje in huis is!

ZO die moest er ook even uit....

liefs

Zoo hee wat een K*t opmerking!!! Nou, je weet wel beter. Maar zulke mensen hebben zelf denk ik alleen maar top zwangerschappen gehad. Ik merk het zelf ook een beetje om me heen hoor. Ik ben bijvoorbeeld heel misselijk geweest (met name aan het begin en aan het eind). Maar niemand in mijn omgeving kent dit en dan merk je toch dat ze denken: 'hoe erg kan het nou zijn??'. Je moet het echt zelf meemaken om te begrijpen hoe het voelt!!

@blossom: ik dacht ook steeds dat ik eerder zou bevallen. Natuurlijk zat dit met name in mijn hoofd (omdat ik gewoon eerder WIL bevallen), maar er waren echt bepaalde tekenen. Helaas ben ik al 39 1/2 week zwanger, maar nog geen kind. Ik ben nu zelfs bang dat ik overtijd ga lopen (waar ik niet op zit te wachten natuurlijk). Ik hoop echt voor je hoor dat het eerder komt, maar ik gunde het mezelf ook zo ;-)
Ach, we zien wel... We moeten gewoon door tot het bittere eind!

@heppy Nou ja zeg, sommige mensen kunnen zich totaal niet inleven in anderen. Zeker als het al een kennis is "hou dan gewoon je mond"bemoei je er vooral niet mee als je de sitiatie niet kent. Bah bah..

@Blossom Wat jammer dat je er zo doorheen zit. Ik hoop dat het snel voor jou gaat beginnen. Ja, ja die laatste loodjes wegen het zwaarst. Voorheen nooit echt heel goed kunnen begrijpen wat iedereen hiermee bedoeld, maar nu zeker. Het is ook gewoon zwaar en we zijn er klaar mee. Laat je lekker verwennen door je mannetje, vriendinnen en familie. Voor je het weet is jouw kleintje er ook!!

Hey Blossom,

Nee,dan woon ik zeker niet om de hoek,maar hoe je schreef toen je me feliciteerde met Noah,met de de mededeling dat ik het wel zou zien als het bij jullie zover is, dacht ik ff dat je mijn overbuurvrouw was hihi Die is namelijk net als jij de 29ste uitgeteld en het zou zomaar kunnnen dat zei hier ook actief is op het forum. Mijn onderdruk was ook 90 op de laatste controle en de vk zei dat ze wel vaker een stijging zien vlak voor de bevalling en net als jij had ik ook sterk het gevoel dat de bevalling niet meer lang op zich liet wachten( al wilde ik mezelf geen valse hoop geven),vandaar dat ik ook gevraagd had om te strippen en dat was net het laatste zetje, dat nodig was. Bij mijn 2 oudste ben ik bevallen met 40 wk en 40wk,2 dg,dus durfde niet te hopen op een eerdere bevalling,maar toch met 39wk en 1 dag was hij er!

Succes met de laatste loodjes! Ik geloof ook niet dat het bij jouw nog lang gaat duren ;)

liefs,

@ alle meiden die er doorheen zitten:

Allereerst een dikke knuffel, en vervolgens:

Komop! Nog even volhouden!! En als je denkt het lukt me niet meer, gewoon hier stoom komen afblazen!
En wat betreft de vraag of je nog energie hebt voor de bevalling: ik had van te voren in twee nachten tijd slechts (totaal) 5, hooguit 6 uurtjes geslapen, en overdag niks... En kon gewoon bevallen.. Merkte pas paar uur na de bevalling dat ik ineens ontzettend moe was... Langleve adrenaline!!

sterkte nog even meiden! Het is het waard ;)

Liefs,

T

Terug
Bovenaan