ik zit er ook even helemaal doorheen

Het gaat om Thomas. Heel lief ventje thuis. Maar iedere keer als ik hem van psz haal is hij wel stout geweest moe wordt ik ervan. Vandaag was het diepte punt. De juf zei dat ik hem eens moest testen op ADHD en daar ben ik heel erg verdrietig van. Want thuis is hij namelijk heel lief en rustig aan het spelen. Ook als hij met mijn vader mee is, is hij heel erg lief. Op de psz komen de kinderen bij de juf klikken als Thomas weer vervelend is. Ik wil gewoon dat hij leuk met kindjes kan spelen, hoe moet ik dit oplossen. Ik heb ook alleen maar verkeerde voorbeelden in mijn omgeving van adhd. Ik heb het idee dat ik ernorm gefaald heb als moeder. Sorry maar ik moet het gewoon even kwijt. Wat is er mis met mijn ventje? Ik zit er ook heel hard over te denken om hem van de psz af te doen ik heb gewoon geen zin meer om steeds te horen dat Thomas weer stout is geweest. Ik neem hem soms niet meer eens mee naar andere omdat ik me ervoor schaam dat Thomas zo vervelend is.
Het komt allemaal wel weer goed maar toch.....

Liefs Esther

Het kan natuurlijk ook aan de psz zelf liggen. Aan de leidsters bijv.. Hier hadden we een hele lieve inval, maar nu is de vaste terug en die is gewoon niet lief. En ja daar reageert ons mannetje ook op natuurlijk. En het is ook de tijd vh jaar dat ze nu wat drukker zijn en minder luisteren. Alles is spannend, de rust zal wel weer keren na oud en nieuw.

Als je zo iets hebt vd psz doet meer kwaad dan goed, dan zou ik hem er af halen en bijv. vriendjes een paar uurtjes in de week uitnodigen en dan zelf creatief zijn.

Sterkte ermee!

Hallo Esther,

ik vind het heel erg dat een leidster dit zegt!!!!

Ten eerst is ADHD niet op deze leeftijd vast te stellen en zeker niet door leidsters of leerkrachten.
Ten tweede "mag" en leidster niet zomaar zoiets zegen (vind ik als bestuurder van de kinderopvang).
Daar zou ik echt met de leidinggevende over praten.

Als ik vragen mag; is dit in een oudergesprek gezegd of bij brengen/halen even verteld?

Misschien kan de leidster minder goed met jouw kind overweg en dat voelen kinderen feilloos aan. Dat kan het klikken goed verklaren, kinderen voeden de zwakke punten van de leidster.
Dan is het ook haar probleem en is zij ook de eigenaar van het probleem. Staan de andere leidsters achter haar verhaal, dragen die het of vind alleen zij hem druk????

Mijn advies; maak hier werk van want jij bent nu verdrietig over die uitspraken waar jij je kind niet eens in herkend!!!! Schrijf je vragen op en vraag een oudergesprek aan, desnoods met de leidinggevende erbij want dat is goed om het niet één op één te doen, ook om te voorkomen dat het te emotioneel wordt.

Ik hoop dat dit je steun geeft.

Liefs Renske

Ik vind het nogal wat wat ze tegen je zeggen.
Persoonlijk vind ik niet dat leidsters (of anderen) daar zo makkelijk een uitspraak over mogen doen. Zeker niet omdat jij er helemaal niets van herkend. Ze zouden beter in gesprek met jou kunnen gaan hoe het zou kunnen komen dat Thomas zo is op de psz en thuis helemaal niet.
Ik herken trouwens wel dat de kinderen drukker zijn deze maand, ben blij als het straks weer gewoon januari is.
Moet eerlijk zeggen dat Wieteke thuis juist alle kattekwaad uithaalt en nooit op de psz. Daar is ze juist wat afwachtender. Zou van mij ook wel eens andersom mogen. Persoonlijk zou ik blij zijn als Wieteke iets meer van zich afbijt tegenover andere kinderen.

Geniet in ieder van je kind! En hopelijk hebben jullie een goede vakantie samen.

Groetjes,
Geeske.

Belachelijk! Wat een doos om dat zomaar plompverloren tegen je te zeggen.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het meer aan haar ligt dan aan Thomas.
Vind het trouwens wel typisch dat ie thuis liever is dan op de PSZ. Bij ons is het ook andersom. Als ik bijvoorbeeld wel es riep dat Juli 's morgens stout was stonden ze met hun oren te klapperen. Finn is wel stout op het KDV en moet ook af en toe dan in de hoek. Maar zo "erg" als thuis is het niet.

Dat kinderen klikken hoort bij de leeftijd. Juli loopt de hele dag door te verkondigen wat Finn allemaal verkeerd doet en ik zie dat bij andere kindjes ook.
Kan je ook vertellen wat ie zoal "vervelend" doet? Is ie agressief? Slaat ie? Of is ie gewoon druk?
Lijkt of ie zich geen houding weet te geven bij vreemde en zich daarom anders gedraagd.

Ik zou me in iedergeval niet gelijk uit het veld laten slaan door zo'n misplaatste opmerking. Als je twijfelt zou ik als ik jou was een afspraak maken bij het CB.

Succes!

Tessie

hoi hoi

ik schrik hier ook behoorlijk van, zoeits mag je als ledinggevende niet eens zeggen...

en is het idd in een gsprek verteld of tussen neus en lippen door!!!!

pff kan me voorstellen dat je hiervan schrikt en verdrietig bent, maar als hij thuis heel lief en aardig is en je herkent zijn gedarg niet, dan zou ik me niet meteen hele grote zorgen maken....

ik zou als ik jou was een ker een gesprek aanvragen met die leidster en dan om voorbeelden vragen, laat ze het maar eens uitleggen.

en twijfel je dan, dan zou je natuurlijk een afspraak bij het cb kunnen maken of bij je huisarts..

succes ermee enne een slechte moeder ben je absoluut niet!!!!!!

Niet ieder kind dat druk is heeft ADHD en daar mogen ze dan ook niet zomaar mee gaan rondstrooien.
Tuurlijk signaleren doen ze ook op het peuterschooltje, maar ADHD al benoemen vind ik erg voorbarig.
Daar hebben psychiaters lang voor moeten studeren om zo'n diagnose te mogen stellen...dat kan een peuterjuf echt niet hoor.

Misschien wordt er te weinig structuur geboden op de peuterspeelzaal zodat hij zwemt en niet weet wat hij doen moet en daarom dingen doet die eigenlijk niet mogen of is de leidster niet echt gesteld op hem? Dat voelt hij dan misschien heel erg aan, waardoor hij niet meer weet hoe hij zich gedragen moet
Niet ieder kind kan ook direct goed spelen met andere kinderen. Op deze leeftijd is dat ook nog veel gevraagd. HIj moet leren spelen naast kinderen, met kinderen is nog heel moeilijk.

Dat zijn leerprocessen.
Misschien moet de juf hem wat meer begeleiden in de groep. Hem een handje helpen.
En steeds zeggen dat hij stout is....oei....wat een foute juf...dat vind ik nu eens stout....zo'n juf.
Ieder kind heeft mooie dingen en dingen die hij moet leren...maar stout...nee...hij moet nog leren, daar is hij toch ook voor op de PZS? Ze moet hem juist 100 complimenten geven inplaats van dat stout....bbbrrr...krijg ik de rillingen van

Leg dit naast je neer, voelt het niet prettig, zoek iets anders of een goed gesprek met de juf.
Maar laat je nu niet verdrietig maken hoor!
Zo'n juf is misschien alweer vergeten dat ze zo;n stomme opmerking maakt tussen neus en lippen...en jij zit je druk te maken.
Je hebt een lief ventje hoor!

X Pascal

Hee Esther,

Hoe herkenbaar je verhaal!
Ik leef helemaal met je mee!

Vorig jaar oktober zat mike net op het kdv. Na 3 weken al een gesprekje, was zo gepland. Ben er wel naar toegegaan en toen werd dat dus ook tegen mij gezegd..Mike zat er dus 3 week hé!
Ben er toen niet op in gegaan, maar het sudderde wel in mn koppie. Begin november hadden we weer een gesprekje. Vlak voor dit gesprek ben ik daar om mike op te halen en toen vertelde ik dat ik de dag er voor een mindere daghad gehad met mike dat ie vanalles uit spookt slecht luistert enzo.
Zegt de leidster tegen me dat ze het herkende want zij had ook een zoon met ADHD.
Op dat moment drong het niet tot me door maar thuis flipte ik!
Tijdens het gesprek met een andere leidster kwam alles bij mij er uit en dat ik er heel verdrietig en boos over was. Ze begreep me helemaal want dit mag absoluut niet gezegd worden door welke leidster dan ook. Zijn ze niet toe bevoegd!
Later die week nog een 2e gesprek met die leidster die dat had gezegd...het kwam vooral door het woordje 'ook' wat ze had gebruikt.
Iig alles is uitgepraat en excuses zijn aangeboden.

Miek zit op dit moment ook in een fase dat hij van alles en nog wat doet wat niet mag. Hijis gister 2 weg gelopen van de groep op het kdv...hij wilde nu naar buiten want er lag sneeuw!

Meis laat je niet gek maken hoor. Het is gewoon een fase...dat hebben we al 3 1/2 jaar toch?

liefs jen

Terug
Bovenaan