ik zit er ook even helemaal doorheen

Jemig dat is zeker niet leuk om te horen. Helemaal omdat hij thuis gewoon zichzelf is. Ik denk ook dat Thomas gewoon niet op zijn plaats is op de psz, niet vanwege ( alle ) kinderen, maar inderdaad bij deze leidster. Hoe je het ook went of keert, bij beide partijen moet er een klik zijn. En hoe goed de leidster ook is voor kindjes en alle kindjes gelijk trekt, er zal er vast eentje tussen zitten met wie dat minder is. En kinderen voelen dat haarscherp aan.....Misschien is er gewoon geen goede band tussen de leidster en Thomas en gaat het straks met een andere juf wel goed... Ik zelf zou nog maar even wachten met die test...het gaat toch goed thuis? Wanneer hij op de basisschool zit kan het ook nog altijd, wanneer het nodig is.

Ik weet uit ervaring dat het belangrijk is of het klikt of niet. Een kind kan echt een enorme persoonsverandering ondergaan.

Of je hem van de psz af moet halen? Wat wilt hij zelf? Vindt hij het leuk met de andere kindjes?

Moeilijk hoor! Trek je er niet te veel van aan, want je hebt echt wel een heerlijk ventje!

Groetjes Hanneke

Bedankt voor jullie reacties!

Thomas is de eerste helft van de ochtend rustig en de tweede helft is hij enorm druk en luistert totaal niet meer en dan moet hij of op het 'stout' stoeltje zitten of op de gang. Ik heb de juf verteld dat hij thuis heel lief is en rustig. Natuurlijk heeft hij weleens streken. Maar zodra er andere kinderen bij komen dan is hij ook niet meer lief. Wil speelgoed absoluut niet delen en dan kan hij soms best aggressief op reageren en dat doet hij dus ook op de psz.
Ik ben inmiddels mijn frustratie al een beetje kwijt. Maar ik vond het zo confronterend. De juf zei ook dat ze het vervelend vond dat steeds de kinderen gaan klikken zodat thomas weer de zondebok is.
Ook heeft ze een paar keer gevraagd of we hem wel straffen en of we wel regels hebben. Natuurlijk heb ik regels! Dat vond ik toen al heel erg vervelend en nu dit er weer bij. Maar ik heb even gegoogld en een kind van 3 kan je idd niet testen op adhd.
Valt me op dat mensen gelijk een mening hebben over drukke kinderen dat ze gelijk adhd hebben. Na de vakantie ga ik toch even een gesprek houden met de Juf!
Nogmaals bedankt voor jullie reactie's voel me er zeker een stuk beter door!
Liefs Esther

Lieve schat!

Thomas is gewoon een heerlijk ondernemend kind die af en toe druk kan zijn. Iedere keer als ik hem zie, straalt de ondeugd uit die oogjes van hem, maar dat heeft ieder kind!! Ieder kind is ondeugend, luisterd weleens niet en wil niet delen, dat is de leeftijd (pfoe, kan Lyanne ook wel eens achter het behang plakken hoor).

Laat je niet gek maken meid! En ga idd een gesprekje aan met de juf.

Prettig weekend en geniet van je 2 mooie kindjes!

Kus, Marieke

Wat Pascal schrijft:
"En steeds zeggen dat hij stout is....oei....wat een foute juf...dat vind ik nu eens stout....zo'n juf.
Ieder kind heeft mooie dingen en dingen die hij moet leren...maar stout...nee...hij moet nog leren, daar is hij toch ook voor op de PZS? Ze moet hem juist 100 complimenten geven inplaats van dat stout....bbbrrr...krijg ik de rillingen van..."
Daar kan ik me helemaal bij aansluiten.
Het lijkt niet te klikken met die juf en Thomas en het lijkt dat ze gewoon geen positieve dingen meer ziet van Thomas. En dat voelt hij ook en het versterkt zich alleen maar.
Fijn dat je je al beter voelt.
Vind het ook raar hoor dat ze dat zo maar even zegt.

Ik zit dit vol verbijstering te lezen! Dat ze dat zo even voor je voeten gooit! Heel goed dat je daar even een gesprek mee aangaat.

Ik heb toevallig een vriendin waarvan de zoon ernstige gedragsproblemen heeft. Hij is nu 6 en sinds zijn vierde lopen er onderzoeken naar wat hij nou werkelijk heeft. ADHD, PDD-NOS en nog veel meer is al geroepen. Nu hij 6 is kunnen ze pas echt goed onderzoek doen.
Als ik jouw verhaal hoor van hoe hij thuis is herken ik het ADHD echt niet. Dan zou hij niet rustig kunnen spelen.
Ons buurmeisje van inmiddels 4 kan ook erg slecht haar speelgoed delen. Als zij en Danae bij de buren samen spelen moet de buurvrouw regelmatig tussenbeide komen.
Wat ik zo lees lijkt mij toch echt gewoon peutergedrag. En als peuterjuf moet ze daar toch echt mee om kunnen gaan.

Groetjes, Cathy

Hey Lieve Esther!

Even voor de duidelijkheid: Jij bent een supermama voor Thomas! Dat blijkt wel uit het feit dat ie thuis rustig is. En ik vind het ronduit onbeschoft om aan een mama te vragen of ze wel regels heeft... Elke mama heeft regels en grenzen. Laat je niet kisten door die opmerkingen of laat je niet tegenhouden ergens naar toe te gaan met die lieverds van je. Moet niet gekker worden, toch? Thomas is druk ja, dat denk ik ook wel, hahhaha! Maar om daar gelijk een stempel op te zetten? En omgaan met andere kindjes en dingen delen moeten kinderen leren, ook op een psz. Het blijven kindjes hoor, en de een is wat sneller met samen delen en spelen als de ander. Het zou fijn zijn als een peuterjuf je dan ook even in hetzelfde gesprek mededeelt wat ie allemaal wel heel erg goed doet. Misschien moeten ze daar wat meer nadruk op leggen. Ik vind het zo sneu voor je dat je je zo voelt, en zo onterecht...

Hele dikke kus, Marieke

Hoi lieve Esther,

Je bent een keilieve mama hoor en NIET twijfelen aan jezelf hoor!!!Ik denk dat die "juf"maar eens terug naar de opleiding moet en wat beter moet opletten.
En Thomas is een hartstikke lief ventje,hj lacht altijd!

Liefs Kitty

Terug
Bovenaan