Ik zit hier te lezen en...

... ik bedenk me opeens dat ik toch echt mijn naam niet veranderd heb, haha!!!

mam van Laura, hier nog een mama van een Laura. Wat leuk, dit is serieus de tweede Laura (van kinderen dan) waar ik van gehoord heb sinds mijn Laura geboren is. Het is geen vreemde naam ofzo, maar ik hoor hem nou eenmaal niet zo vaak meer!

groetjes Ilona

Ja ik had het ook gezien...maar is inderdaad ook meer echt een naam die heel veel voor komt tegenwoordig....wel een mooie trouwens...hij stond niet op ons lijstje, want wij hebben een vriendin die Laura heet en onze achternaam begint met een L en dat staat en klinkt altijd een beetje vreemd...

groetjes yvonne

Ja, zo vallen er altijd namen af. Een vriendin van mij, die ik al ken sinds we 4 waren heet Esther. Die stond dus niet op ons lijstje. En ook andersom; er zat een jongetje bij mij in de klas die de hele klas terroriseerde en die heette Peter (net zoals twee van mijn exen), die naam stond dus ook niet op ons lijstje. Op zulke momenten ben ik blij dat ik niet in het onderwijs werk .

Groetjes Ilona

Tja, ik heb dat maar gewoon genegeerd... Ik heb idd al 5x een Esther in de klas gehad, maar zie dat maar als bevestiging van mijn goede smaak.  Mijn enige richtlijn was dat ik mijn kindje niet hetzelfde wilde noemen als andere  kindjes in de familie (of kinderen van vrienden, als die er zouden zijn). Ook mijn collega'tjes met wie ik samen zwanger was,  hebben geen poging gedaan om namen te kiezen die je nooit hoort: hun zoontjes heten Martijn en Thomas. Maar het is ook geen doen: als het een beetje tegen zit, zie ik ieder jaar meer dan 200 nieuwe leerlingen!

Tja, dan moet je je namenboek erbij pakken en alle namen wegstrepen die je kent! Ik zat eens te kijken voor je en ik heb een paar tips:

Aranja
Gervaise
Legien

Hilmar
Mon
Theofilus

Deze komen uit mijn namenboekjes, als je er nog meer wilt, heb ik er nog een hele hoop, haha

gr. Ilona

Nou ja, je kan er in ieder geval vanuit gaan dat je kind de enige in de klas is met die voornaam en ze stonden in mijn namenboekjes. Kan je nagaan dat ik maandenlang dit soort namen heb geroepen tegen Mattijs toen ik zwanger was omdat hij maar geen naam wilde kiezen en ik al in de eerste week de namen rond wilde hebben.

Volgens mij ben ik echt niet makkelijk om mee samen te leven  als ik zwanger ben, hihi.

Groetjes Ilona

Hahaha, nou, je weet de namen wel uit te kiezen, hoor! Maar ik ben voor je meissie wel blij dat jullie uiteindelijk toch voor Laura hebben gekozen.
Overigens ben ik net zo'n zeurpiet als ik zwanger ben geloof ik. Ik loop ook dagelijks te zeuren dat we het nú echt over die namen moeten gaan hebben. Bij voorkeur 's avonds in bed als de arme jongen eindelijk wil gaan slapen nadat ie zo'n beetje alle huishoudelijke klussen in zijn eentje heeft gedaan... Maar goed, ik ben natuurlijk ook al bijna 8 hele weken zwanger, dus het is toch ook hoog tijd?

Terug
Bovenaan