Ik zit hier te lezen en...

Toen ik een keer bij de vk kwam hing er een heel leuk geboortekaartje aan de wand. Toen keek ik erin en tot mijn grote verbazing heette het kindje   OKKIE. Het was een jongetje.
Moest meteen denken aan de snorkels daaar was ook een okkie, maar dat was een octopus.

Gr linda

Was er niet een tijdschrift dat zo heette, voor kinderen? Zoals de bobo en de taptoe? Ik meen mij te herinneren dat ik nog wel een abonnement op de okkie heb gehad.

Weet je wat ik zo vreselijk vindt, al die namen die eigenlijk geen namen zijn, zoals:
Stoer
Vlinder
......
Nog even en ze gaan kinderen Tafel en Stoelpoot noemen.
Groetjes Veerle

Tja, Dijk en Gras schijnen al te bestaan...evenals Spijker enzo. Dus dat is idd een kwestie van tijd, lijkt me. Ik vrees voor mijn baan in de toekomst: als ze die kinderen allemaal maffe namen gaan geven, hoe moet ik dat dan ooit gaan onthouden?

ik wil ook even een duit in het zakje doen.........

In ons namenboekje
Meisje:
Cafeteria
Befke
Smirna

Jongen:
Ikkiebert

En een van de zoons van Bart Chabot heet Splinter. omdat hij een stuk van zijn moeder is. Bij praatjesmaker vroeg een kind ( met zo'n oortje in) "en zijn je andere kinderen dan niet een deel van hun moeder". Volgens mij hebben ze ook een zoontje die Storm heet.
Ik heb een jongentje in de klas gehad waarvan de achternaam King is. De ouders hebben hem toen Martin Luther genoemt. Wat een druk leg je op zo'n kinds schouders om hem Martin Luther King te noemen. Maar altijd   nog beter dan dat ze hem Burger hadden genoemt. Dan heette hij Burger King ( hihihi, beetje melig)

Veel leuke gewone namen kunnen bij jezelf een andere associatie oproepen. Zo hadden mijn opa en oma altijd een hondje dat Ilona heette. Ik was nog heel klein en ging er dus vanuit dat Ilona een hondennaam was. Maar nu weet ik wel beter hoor

Groeten Anne

Hahahaha, jullie moeten me wel hebben he, de laatste paar dagen . Eerst worden hier mijn kwaliteiten als moeder in twijfel getrokken en vervolgens heb ik een hondennaam hihi. Maarre Befke, zou iemand serieus zijn kind dat aandoen? Dan kan je bij de geboorte ook vast gaan sparen voor de therapie als dat kind tiener is!

Groetjes Ilona (baasje van Diesel)

Terug
Bovenaan