Hiya Maaike,
Hahah zoals ik al zei, die forumdag moet gewoon hier plaats vinden! Als ik het zo hoor is het weer hier veel beter (alhoewel de hele zomer boven 30 graden, en een luchtvochtigheid als een natte dweil die je in je gezicht slaat iedere keer als je naar buiten gaat verliest heeeeel snel de nieuwigheid)
Het bevalt me nu prima hier, maat toen ik hier pas was wilde ik eigenlijk meteen weer terug. Ik kwam hier officieel wonen op 1 Augustus 2001, ongeveer 1 maand voordat 11 September plaatsvond. Dat was een nare en angstige tijd om hier te zijn.
Verder dacht ik dat het niet zo verschrikkelijk anders zou zijn, maar het gekke is dat als je in een ander land woont je ineens beseft dat Nederland wel een speciaal landje is hoor. Ook al kunnen we soms een koppig volk zijn en moet er over iedere scheet vergaderd worden.
Haha het allergrootste verschil is Sinterklaas. Heb tevergeefs deze feestdag hier uit proberen te leggen. Maar in dit land met zijn geschiedenis van slavernij kan je lullen tot je wortel schiet, niemand maar dan ook niemand begrijpt het idee van zwarte piet. Hahaha de meeste mensen zijn zo geschokeerd van het idee (vooral omdat het meestal blanke mensen met zwarte pieten make up zijn, dat is hier een ultiem voorbeeld van rasisme)
Buiten al die dingen is New York (of liever, Manhatten) de aller geweldigste stad waar ik ooit ben geweest, je hebt de hele tijd het idee dat je in een film rondloopt.
Pffff ben hier een boek aan het schrijven haha.
Ajuus, ilja