In december stoppen met de pil

A

Anoniem

Guest
Ik zal me eerst even kort voorstellen: Ik ben bijna 24 jaar, zo'n drie weken geleden getrouwd, mijn man  is 26. Ik werk in het onderwijs, op invalbasis jammergenoeg. Ik hoop dat ik hier mijn 'ei' kwijt kan en mag, aangezien onze kinderwens al zo'n 2 jaar heel sterk aanwezig is en het erg moeilijk is om toch elke maand aan een nieuwe pilstrip te beginnen. Wegens omstandigheden hebben we het steeds uitgesteld. Maar nu is het einde dan eindelijk in zicht!  We hebben de knoop doorgehakt: In december gaan we stoppen met de pil! In maart gaan we er pas echt voor, maar ik wil graag eerst even 'ontpillen'. Zijn hier meer meiden die nog eventjes (moeten/willen)  wachten???

Hoi Femme,

ik ben 26 jaar en mijn man en ik hebben er al twee (allebei meisjes, 4 jaar en 16 maanden). Ik loop alweer een jaar rond met de kinderwens, maar we wachten nog even omdat we de jongste de kans willen geven uitgebreid 'baby' te zijn. Klinkt misschien gek, maar ze zal er met aandacht bijin schieten als we al snel een derde hadden en dat willen we niet. Maar de kriebels worden steeds sterker! We zouden in december weer beginnen, maar ik wil eigenlijk eerder. Want stel dat het maandenlang niet lukt? En mijn cyclus is ook nog eens rond de 60 dagen. (ben pas 2 keer ongesteld geweest sinds de geboorte, want ik geef borstvoeding). Ik zou het liefst nu al weer beginnen, maar ik moet eerst nog langs de tandarts voor een vulling (kun  je beter niet doen als je zwanger bent) en naar de dokter voor een smeertest (vind ik niet zo'n fijn idee om te laten doen als ik zwanger zou zijn).

groetjes Danielle

Femme, Ik herken jouw verhaal.
Vorig jaar oktober ben ik met de pil gestopt.
Ik zou ontpillen tot na de carnaval en dan zouden we voor het eggie gaan.
Omdat mijn vriend toch nog teveel twijfelde hebben we besloten te wachten tot augustus.
Maar als het goed is gaan we er over 1 1/2 maand voor.

Ik heb dus ook even geduld moeten hebben.

Succes, en vergeet niet uiteindelijk gaat de tijd snel voorbij hoor.

Liefs Mickey

Hey..

Ik zou ook al een week geleden stoppen met de pil maar door wat "obstakels" gaan we nog een pilstrip door en kijken het dan even aan.
Heb wel weer de pil besteld bij de apotheek, voor het geval we besluiten om toch nog even door te gaan.

Maar vind het wel moeilijk om te wachten, willen het beiden heel erg graag!!

Liefs, Kim

Hoi allemaal,

Ook ik zal me even voorstellen.Ben 25 jaar en bijna 7 jaar samen met mijn vriend.Ik heb al een paar jaar een kinderwens,maar steeds besloten om vooral praktische redenen om het uit te stellen. Nu hadden wij ook besloten om in december te stoppen met de pil, maar eigenlijk hebben we allebei zoiets van: waarom nog wachten en wie weet hoe lang het duurt. Maar goed, voor hetzelfde geld ben ik over een maand zwanger, of pas over een jaar, of misschien lukt het wel helemaal nooit. Aan de reacties te lezen, gaat het bij een aantal dames ook om praktische redenen. De knoop durven we dus nog niet door te hakken. Bij ons speelt vooral dat ik sinds 1 maart een nieuwe baan heb en bang ben dat misschien mijn jaarcontract niet wordt verlengd bij zwangerschap (kan dat??), verder vooral een beetje angst voor het onbekende. Zijn we er wel echt aan toe? Hoe moet dat financieel en eigenlijk nog meer dingen die je misschien wel nooit kunt weten. Hebben meer dames/heren ervaring met deze twijfels en hoe gaan jullie hiermee om? Ik merk dat ik op sommige momenten al de praktische bezwaren weg kan schuiven, omdat we heel graag willen. Op andere momenten nemen de 'regel' en onzere factoren de overhand. Ik vind het allemaal nogal wat, zo'n beslissing. Iemand ervaringen, reacties??

Hey Haefka!

Ik begrijp je twijfels, wij zitten daar zelf ook mee. Ik zit op dit moment werkloos thuis en ben druk op zoek naar een baan. Maar onze kinderwens wordt daar niet minder van, juist meer! Want hoe lang duurt het voordat ik zwanger raak, binnen 3 maanden? Of pas over een jaar, dat is de grote twijfel. En ook omdat ik nog geen baan heb, hoe zal mijn nieuwe baas reageren als ik na 3 maanden zwanger blijk te zijn.
Ze zijn niet verplicht om je contract te verlengen, maar de zwangerschap mogen ze niet als reden opgeven. Ze zullen dan zeggen dat je niet voldoet. Maar mss als je je voor de volle 100% inzet dat ze dan milder zullen zijn en je jaarcontract verlengen. En voordat je met zwangerschapsverlof gaat, ben je al bijna 3 kwart jaar verder, dan kennen ze je al langer en weten ze wat ze aan je hebben.

En of je er aan toe bent, dan zul je alleen maar voelen als het zover is. Maar ik denk dat iedereen er aan toe als hij/zij een klein wondertje in zijn/haar armen vasthoudt.

Liefs, Kim

hoi,
Ik ben jasm. en ben 21 jaar. Ik heb al een zoontje van 15maand. Vanaf januari ongeveer gaan wij er ook weer voor voor een tweede, normaal gezien toch. al heeft mijn vriend nog niet zo veel zin in dan weer enkele maanden slapeloze nachten.... Ik zou toch liefst hebben dat ze 2,5à3 jaar in leeftijd schelen. Ik lees hier dus stiekem ook af en toe mee....
groetjes,
jasm.

Hoi Femme,
Wat fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben die in het zelfde bootje zit.
Wat je zegt over het elke maand opnieuw beginnen met een strip is inderdaad erg moeilijk, mijn gedachten slaan dan gelijk weer helemaal op hol.. haha
Onze kinderwens is ook al lang aanwezig. Toch weten we dat het verstandig is om te wachten.. Daarom hebben wij ook tegen elkaar gezegd dat we tot december de pil gaan slikken en dan ontpillen. Begin maart volgend jaar gaan wij trouwen.
Ik zal me trouwens ook nog eventjes voorstellen.  Ik ben 22 jaar,
moet nog 1 opdracht en heb mijn diploma binnen. Ik ben nu ook al aan het werk in een winkel. Hopelijk komt alles gauw op zijn pootjes terecht..

Terug
Bovenaan