In december stoppen met de pil

Ha meiden,

Dat wachten.... Tja dat herken ik ook. Anderhalf jaar geleden at ik op een berg in de sneeuw en wist op de een of andere manier... Ik ben zwanger (slikte wel de pil overigens) ik was ook ruim overtijd, maar helaas het mocht niet zo zijn.
Hoewel mn vriend ook best teleurgesteld was, hij dacht ook aan alle problemen waar we niet mee te maken kregen. (geen ruimte, geen vast contract nou ja zo'n beetje waar jullie ook mee zitten)
Dus wij afgesproken eerst een huisje te kopen en een vast contract.
Lukt baan niet enzo.... was ik 3 maanden werkloos en ik maar wachten. Mijn schoonzus zwanger en de ander bevallen. En ik maar wachten. Ik wilde zo graag, maar mijn vriend zag alleen maar kuilen in de weg.

Toen ik in maart weer werk kreeg zei hij dat zodra ik mijn contract tekende wij misschien wel ns konden gaan stoppen.
Ik tekende mijn contract in de laatste stripweek van mijn pil. En tja gelijk gestopt! Dit was eind april.... Ze waren niet zo snel met dat contract haha.

En ook ik weet al hoe de babykamer eruit komt te zien, welke wandelwagen ik wil en alles.
Was mijn vriend eerst nog niet erg geinteresseerd en lachtte me uit omdat ik er zo mee bezig was. Nu is hij er meer mee bezig.

De reden waarom hij eerst nog niet wilde? Hij wilde reizen, ruimte, maakte zich druk om financien. En hij dacht dat het wel na 2 maanden raak zou zijn. (tja mannen....)

Ik moet zeggen dat de tijd tot het ik eindelijk stopte heel snel ging.
Probeer nu nog veel te genieten samen en leuke dingen te doen, dan is de tijd dat je echt gaat stoppen er ineens.

Succes en sterkte met wachten....

Gr Reneke

Oh ja sorry is beeeeeeeetje lang verhaal haha

@Freesie : echt leuk dat je gestopt bent.. Maarre waarom condooms??? Moet je mannetje nog even aan t idee wennen?
Ik krijg de mijne echt niet meer aan veilige jasjes dus tegen die tijd is t er gewoon voor gaan!!
Tsja wat werk betreft, ik zie t wel. Vinden ze t niet leuk dan hebben ze pech en trekken ze m`n contract maar in en anders blijf ik er lekker werken, ben geen carriere vrouw!
En bij de drogist kunnen hele nieuwsgierige mensen werekn, weet er alles van, hahahahah...
En hoe was t huis? Beviel t of kijken jullie nog verder?

@tante reneke: mannen denken idd dat ze meteen raak schieten, heb er hier ook 1 met dat idee..
Mannen snappen het vrouwelijk lichaam niet echt, geloof ik..
Heb je een vast of tijdelijk contract? Vast is natuurlijk ideaal.
In ieder geval, veel succes!!

Zal een nieuwe topic aanmaken. Naam: twijfelaars (wel of niet stoppen)..

Spreek iedereen snel weer!

Liefs, Kim

Hee Kim,

Tja, bij mijn lief gaat niets vlot of vanzelf  
De relatie, toen we elkaar net kenden bijvoorbeeld. Duurde maanden voor we écht een relatie hadden. Volgens hem dan hahaha, volgens mij was het vanaf dag 1 een dikke vette serieuze relatie  Toen ik aangaf samen met een vriendin op seksvakantie te willen gaan naar Kreta, wilde hij opeens ringen kopen
Toen moest hij  ander werk zoeken, want we woonden anderhalf uur rijden bij elkaar vandaan. Heeft jaren geduurd, ik werd er helemaal gek van. Toen ik tegen een depressie aanzat en  gillend gek werd van  het Latten, hup, daar was de baan!
Toen samenwonen, nu een half jaar terug. Hij wilde eerst nog zijn eigen flat aanhouden voor de zekerheid,   zucht.
En dan nu dit, een kindje...
Nu verbaast hij me door totaal niet geshokeerd te zijn, bijvoorbeeld als ik zeg dat ik stop met de pil. Of dat ik ons verhaal op dit forum heb gezet. Of dat ik foliumzuur moet scoren ergens  Hij vroeg net zelfs of ik al iets voelde van mijn eigen hormonen, net een halve dag gestopt met de pil! De scheet
Maar hij moet inderdaad wel wennen aan het idee. Volgens mij denkt ie ook dat het meteen raak zal zijn. En ik wil hem nergens toe dwingen (moet het natuurlijk geen maanden gaan duren hè hahaha!). Dus, op zoek naar condooms! We vonden in een doos onder het bed nog condooms met smaakje hahaha! En even ontpillen is ook wel goed na 19 jaar die troep te hebben geslikt (tjee ik ben echt oud, we moeten opschieten!! )

Ik heb vandaag heel voorzichtig een lieve collega in vertrouwen genomen. Alleen gezegd dat ik twijfel of ik misschien toch een kind wil, verder niets.
Het huis was gaaf! Wel 100 jaar oud, dus veel aan te doen nog. We gaan een afspraak maken voor een bezichtiging. Nu hebben we door de ramen staan gluren hihi.
Ik ga op zoek naar het andere topic!

Liefs Nathalie

Femme:
Zit in dezelfde situatie als jij. Ben nu twee weken geleden met de pil gestopt om eerst maar eens te ontpillen. Wil eerst die troep uit mijn lichaam na zo'n lange tijd. Hoorde dat het verstandig is om eerst 2 periodes af te wachten, alvorens je echt wil gaan beginnen, maar ja.............je hoort zoveel en weet niet goed wat nou echt wijsheid is.

Fresia:
Balen dat het allemaal niet vanzelf gegaan is in je relatie, maar het feit dat je vriend/man niet geshockeerd raakt van je kinderwens, biedt perspectief.
Voor een man is het begin (het oefenen ha ha) niet echt een drastische verandering, maar zodra het "raak" is, is het misschien wel even slikken. Bovendien is zwanger worden in eerste instantie ook niet zo ingrijpend voor een man. Een vrouw moet meer doorstaan en moet uiteraard ook meer rekening houden met haar werk.

Succes meiden; houden we elkaar op de hoogte.
Lijkt me gezellig!

Dikke kus Fab x

Hee Kim,

Heb er ook zo een thuis die zegt dat ik er alleen maar naar hoef te kijken en dat ik dan al zwanger ben.
Zijn geduldigheid zal denk ik flink op de proef worden gesteld ha ha

x Fab

Terug
Bovenaan