In laten knippen of in laten scheuren?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een vraag aan alle ervaringsdeskundigen op het gebied van inknippen en uitscheuren. Ik ben op het moment 32 weken zwanger van een tweeling en moet me bezig gaan houden met een 'bevallingsplan'. Ik lees namelijk veel dat inknippen niet per se beter, veiliger en fijner is dan natuurlijk uitscheuren. Je kunt er een onprettig litteken (met jeuk) na overhouden en de knip kan groter zijn dan dat de scheur was geweest. Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met knippen en scheuren.</p>

Ik ben 1x ingeknipt en 1x ingescheurd klein beetje. Pijn na hechtingen was hetzelfde. Echter, ik zou liever ingeknipt worden dan spontaan inscheuren als ik het nog eens moet kiezen, bij mij is het gelukkig goed gegaan maar de scheur kan richting je anus lopen en voor veel schade zorgen aan je kringspier (totaalruptuur). Als je wordt ingeknipt wordt dit naar de zijkant gedaan waarop je schade aan kringspier kan voorkomen... Besef dat dus goed voordat je nee zegt tegen inknippen. Herstel van een totaalruptuur schijnt drama te zijn....

Hoi,
Voor iedereen is de ervaring anders, maar ik heb nu een dochtertje van 3 mnd en heb een knip gehad. Was er best beetje bang voor van tevoren, maar het is mij alles meegevallen. Ben thuis bevallen en de verloskundige heeft van te voren verdoofd. Achteraf ook geen last gehad van de hechtingen. Na 5 dagen zijn ze verwijderd. Nergens last van nu!
Heb geen  ervaring met scheuren. 
Succes!

Hi, ik ben een klein beetje ingescheurd, voelde ik niets van. Daarna was het wel ontzettend vervelend omdat het brand en trekt. Ik zou persoonlijk liever geknipt worden dan gescheurd want bij een knip heb je controle bij een scheur kan je een totaalruptuur krijgen en dat schijnt enorm pijn te doen, en een lang herstel hebben. 

Ik heb er vooraf niet over nagedacht (geen bevalplan gemaakt.) in de hitte van t moment loopt t toch niet zo als je vooraf denkt (is mijn mening) 

Ben met de bevalling klein beetje ingescheurd. Heb er weinig last van gehad. 
Vriendin is ingeknipt en heeft er wel lang past van gehad. 

Ik ben ingeknipt. Vond dat wel erg gevoelig en het litteken voelt ook nog wel wat strak. Ik wilde het liever niet (stond ook in mijn bevalplan) maar het was nodig zeiden ze. Wat nodig is dat moet dacht ik.
Het is wel netjes hersteld, ik heb geen ervaring met inscheuren. Maar ken iemand in mijn omgeving die een totaalruptuur had omdat het ineens wel heel snel ging. Dat lijkt me ook geen pretje. Zij moest op de OK gehecht worden. 

Ik denk dat je hierin niet veel keus hebt. Jouw verloskundige zal op het moment zelf bepalen wat het beste is, dat is althans mijn ervaring. Ik moest ingeknipt worden, anders kwam de baby er gewoon niet uit. 

Hier flink gescheurd en flink veel hechtingen gehad.  Het scheuren zelf niet eens gemerkt   was tijdens een wee. De hechtingen waren vervelend maar niet enorm, is mooi genezen en geen last meer van. Ben nu 37 weken zwanger dus ben benieuwd hoe ik er zo vanaf kom. Gelukkig knipt mijn vk alleen als de baby echt in nood is, anders geven ook zij aan dat scheuren echt beter is. Mijn vk gaf als tip dat je wanneer het hoofdje er uit komt je mond moet open doen, blijkbaar span je het dan niet aan daar onder en scheur je minder uit hahah. Succes! 

Terug
Bovenaan