Inbakeren afbouwen?

Hoi,

zijn jullie het inbakeren al aan het afbouwen? Zo ja hoe?
Onze jongste ligt in een inbakerslaapzak. Sinds twee weken heb ik al 1 arm los, ik probeer hem nu af en toe gewoon onder de deken te leggen. soms gaat het goed, soms niet. Dan doe ik hem alsnog in de zak....

Hoi..
nou ik zat eigenlijk met dezelfde vraag.,
maar waarom wil jij gaan afbouwen? merk je verandering?
Mijn zoontje ligt  in de puckababy (bakerzak) en heb ook al in t forum een vraag geplaatst omdat die vanmij steeds wakker is ...

ik dacht misschien wil die niet meer ingebakerd??

nu heb ik m straks in een trappelzak gedaan nou het was ff flink huilen (5 min gelukkig maar, denk nog niet eens..)

en nu slaapt hij........................ben benieuwd hoelang....;)

Ik wil gaan afbouwen omdat ik het liefst heb dat hij zonder kan slapen als hij naar de opvang moet, dat is over 4 weken.... Ik heb hem nu onder een deken en ik moet zeggen dat het wel redelijk gaat. Het duurt wel wat langer voor hij in slaap valt maar dan gaat het goed. Ik denk dat ik het vanaf nu maar altijd zonder probeer, indien nodig ligt hij er zo weer in !

Onze dochter werd ook ingebakerd (vanaf dat ze 4 wk oud was), en sinds ong een maand zijn we aan het afbouwen, langzaamaan dus. Mede óók omdat ze naar de oppas ging en dat vond ik zo'n gedoe. Ze wilde haar wel inbakeren maar vond het een mooie grens / leeftijd om te gaan afbouwen vandaar...

Wij zijn eerst 1 armpje "vrij" gaan houden bij het slapen en daarna 2 armpjes "vrij". Ze slaapt nog wel altijd in een gewone slaapzak, zodat ze wel dat geborgen gevoel heeft, zonder slaapzak in bed gaat ze echt niet slapen. Ook zijn we de eerste paar dagen 1 slaapjes zonder bakedoek gaan doen, daarna 2 slaapjes per dag zonder bakerdoek. Inmiddels slaapt ze dus overdag zonder bakerdoek en 'snachts wél in de bakerdoek.

Ze schrikt idd nog wel eens wakker tussendoor maar dat deed ze in de bakerdoek ook wel. Met de speen vind ze het prima en slaapt ze zo weer in. Gem duren haar slaapjes overdag zo'n 2 á 3 uur, ze is nu 4 mnd oud.

Veel succes meiden. Ik was voorheen ook heel huiverig, dacht dat ze écht niet zou gaan slapen zonder inbakeren maar op een gegeven moment willen ze het niet meer en dan lukt het toch zónder, haha.

Ik ga het ook proberen, maar ik wil heeeel langzaam afbouwen. Hopelijk gaat het lukken. Ze moeten er ook uit voordat ze kunnen draaien en aangezien ons ventje nu aanstalten begint te maken, ga ik hem nu maar 'uitbakeren'.

hoi hoi,
wij hebben onze meisjes ook de eerste 6 of 7 weken ingebakerd omdat ze door de drukke armpjes niet konden slapen. opeens wurmden ze zichzelf steeds uit de doeken dus zijn we er na een paar dagen mee gestopt. wij hebben dus niks afgebouwd, het had gewoon geen zin meer.
tja, eigenwijze meisjes hoor. weten nu al wat ze wel en niet willen. ze besloten ook zelf dat ze geen bv meer wilden.

Groetjes,
Petra

hoi hoi,
wij hebben onze meisjes ook de eerste 6 of 7 weken ingebakerd omdat ze door de drukke armpjes niet konden slapen. opeens wurmden ze zichzelf steeds uit de doeken dus zijn we er na een paar dagen mee gestopt. wij hebben dus niks afgebouwd, het had gewoon geen zin meer.
tja, eigenwijze meisjes hoor. weten nu al wat ze wel en niet willen. ze besloten ook zelf dat ze geen bv meer wilden.

Groetjes,
Petra

Hoi,

Vorige week kreeg Milan zijn prikjes en heb ik hem voor het eerst in zo'n iets dikkere slaapzak met armen ingelegd en lekker strak toegestopt met zijn dekentje en tot nu toe (ff afkloppen) gaat het erg goed. Hij wordt ook wel 's nachts wel een paar keer wakker omdat zijn armpjes dan er boven liggen, maar die stop ik dan weer onder de deken en trek het weer lekker strak en dan gaat hij weer verder slapen. Dus hoop dat ik die doeken niet meer nodig heb.

Gr. Esther

Terug
Bovenaan