Inbakeren afbouwen?

quote: jtzwanger reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-10-2008 15:49:36'));

tsjonge, ik heb echt tevroeg gejuicht.
Ons vent slaapt zonder de doeken erg onrustig en is na een half uurtje/drie kwartier weer wakker (normaal slaapt hij 2 uur achter elkaar). Dus toch maar terug in de doeken... jammer!!! 's avonds doet hij zijn slaapje wel 'los'. Hij slaapt dan een half uurtje, maar in de doeken weigert hij te slapen en krijst enorm hard. Dus we zijn toch een stapje dichterbij, maar nog lang niet uit de doeken........ balen ;-)!!!

Jesse hebben we ook ingebakerd vanaf week 7 ongeveer, tot 3,5 maand. Toen wilde ik t weer een beetje gaan afbouwen. In het begin, toen ik m gewoon in een slaapzakje legde en instopte onder de deken, sliep hij ook ineens onrustig, kleine halfuurtjes, terwijl hij normaal 1,5 a 2 uur sliep. Maar dan maar weer inbakeren zou ik niet aanraden, dan doorbreek je die cyclus nooit. Wij hebben even volgehouden, en t is bij ons een kwestie van wennen geweest. Nu slaapt hij weer als een roos. Wat bij ons trouwens hielp, was om m op zn zijtje te leggen met een knuffel tussen zn armen, dan had hij houvast en ging niet zo bewegen met zn armen, en daardoor slaapt hij heerlijk!

Ha...

Ik heb besloten om vandaag de doeken NIET te gebruiken... De weken ervoor voelde ik me zelf erg beroerd en had ik zelf niet de doorzettingsvermogen. M'n ventje ligt nu al bijna een uur en slaapt nog niet. Ik ga proberen om hem op zijn zij te leggen.... Dank je voor de tip!

grt JT

tjsonge.... hij slaapt
Niet op zijn zij.... Ik had hem wel op zijn zij gelegd met een handdoek in zijn rug... maar meneer heeft nog flink liggen draaien en ligt nu met zijn gezichtje tegen de handdoek aan, prima toch. Hij slaapt wel onrustig dus ik ben benieuwd. 'k Ga het nu even doorzetten!

nou suc6 ik duim voor je :)

tja soms hebben ze behoefte aan meer geborgenheid na t inbakeren, dus lekker dingen om zich heen voelen, ik leg altijd meerdere knuffels, onder zn arm, tegen zn rugje, tegen zn buikje,  tegen zn hoofdje, dat vindt ie lekker... maar ja, de ene baby is de andere niet he! Misschien vindt de jouwe t wel lekker om met zn hoofdje ergens tegen aan te liggen, je weet t niet!

tsjonge, nu weet ik het weer, waarom ik hem de vorige keer opnieuw heb ingebakerd.
Hij was vanmorgen zo overstuur, na een uurtje slapen, dat hij niet meer in slaap viel. Ik heb hem laten liggen, met pijn in mijn hart. Vervolgens mocht hij eruit voor de fles en viel tijdens de fles in slaap...... och dat manneke!!! Zo zielig! Nu ben ik snel naar de winkel gegaan en heb een puckababymini gekocht voor hem. Dat is net een stapje minder snel. Hij is na een halfuurtje in slaap gevallen en doet nu korte slaapjes van ongeveer 20 minuten en dan wordt hij weer wakker. Maar als hij wakker is, is hij niet overstuur en slaapt hij binnen 5 minuten weer, YES!! Ik ga het eerst zo doen. Het gedrag van voor het inbakeren kwam nu weer helemaal terug, en dat is geloof ik ook niet de bedoeling. We doen het gewoon rustig, maar dan ook heeeeeel rustig aan ;-)

Terug
Bovenaan