Inbakeren baby 3 weken

Een vraagje over inbakeren.
Ik heb 3 weken geleden een keizersnee gehad en heb 2 nachten met ons zoontje in het ziekenhuis gelegen voordat we naar huis mochten.
Ons zoontje hield zichzelf steeds wakker omdat hij steeds met zijn armpjes sloeg.
In het ziekenhuis zijn ze begonnen met inbakeren en hij had zo goed geslapen dat we hier thuis ook mee zijn door gegaan.
We deden het steeds met hydrofiele doeken maar nu heb ik 2 puckababys gekregen.

Echter, onze kraamzorg vond het steeds te koud bij ons boven. We hebben het liefst de cv boven niet aan. Ook beneden niet aangezien we een airco hebben die beneden verwarmd.
Het zal denk ik 15 a 16 graden bij ons boven zijn? De baby slaapt bij ons op de kamer.
Nu staan we dus steeds als gekken te stoken zodat het boven lekker warm wordt.
Maar hier voelen wij ons eigenlijk een beetje raar bij.

Nu is mijn vraag, wat is jullie mening over een slaapkamer waar het ongeveer 15 a 16 graden is? Nu hebben we dus de puckababys gekregen. Maar ik heb nu in het wiegje een lakentje en 2 dekentjes en de baby zou dan dus de puckababy aankrijgen. Moet ik hier iets vanaf halen?

Ik ben hier een beetje onzeker over..

Oververhitting is een veel groter risico dan een beetje te koud. Volgens mij wordt in het algemeen afgeraden inbakeren te combineren met laken of deken.
Hoeveel TOG is de puckababy? Dat geeft aan bij welke temperatuur hij geschikt is.

https://www.puckababy.com/nl/piep-0-3m.html?gclid=EAIaIQobChMI543iopzI_QIVBtDtCh3i8A0UEAQYASABEgJJYfD_BwE#301=6665

Deze heb ik..
We hebben hem nu steeds ingebakerd met een hydrofiele doek en de kachel dus aan staan op 20 en zodra we naar bed gaan gaat de kachel weer uit. De baby heeft dan een prima temperatuur steeds rond de 37.
Maar we willen toch gaan richting de kachel niet meer aan te hoeven zetten. Wij slapen zelf trouwens ook liever in 'de kou'. En op den duur over gaan naar de puckababy. Maar ik snap er dus niet zoveel van hoeveel lagen ik op het bedje moet hebben als het wat frisser is in de slaapkamer.. 

Als ik het goed zie, heb je die van een halve TOG. Da's wel dun! Wij hadden de dikke (winterversie) daarvan en hadden daaronder een geheel pakje met romper EN nog een enkel dekentje erover.
Bouw langzaam het stoken af en per graad een laagje erbij aan kleding of een dekentje zou ik zeggen. Dekentje of dikkere kleding erbij bij 2 graden kouder,  dunner laagje bij 1 graad en temp je baby regelmatig om te kijken wat voor hem werkt. Iedere baby is anders en oververhitting is heel belangrijk om te voorkomen, maar hebben ze het te koud dan slapen ze ook niet lekker. 

Klopt dit is een hele dunne. 
Maar je bedoeld dat hij meer laagjes aan moet hebben als we de kachel niet aan hebben?
Hij heeft namelijk nu al een romper met lange mouwen aan. En zijn kleding van overdag, dus een broekje met een shirtje met lange mouwen en sokjes. Daarna een lakentje met 2 dekentjes. En dan hebben we de kachel op 20 graden aan gehad en die is uit zodra we met ons 3tjes naar de slaapkamer gaan.
Ik ben er erg onzeker over ? onze dochter is met 35 graden geboren dat was heel anders. Hebben ook nooit kruiken hoeven te gebruiken. 

De kachel gaat uit en blijft uit gedurende de nacht neem ik aan? Hoeveel graden wordt hey op zijn koudst en wat is de lichaamstemp. van je kleine dan? Denk dat dat wel een goeie richtlijn moet zijn. 
Ik zou, als ik jou was, het stoken langzaam afbouwen en tempen wat hij erop doet. Je kunt ook kijken voor een dikker pyjamaatje, mocht het nodig zijn. Die van feetje zijn fijn of anders een joggingspakje van (grotendeels) katoen. 

Klopt de kachel gaat uit voordat we gaan slapen en blijft dan de hele nacht uit. Hij heeft dan aan gestaan op 20 graden en we hebben het raam dicht op onze slaapkamer zodat de warmte er wat in blijft.
Maar mijn man en ik vinden het allebei een beetje gekkenwerk op de manier hoe we nu bezig zijn. Maar dit moest van de kraamhulp ? alleen gezien de energieprijzen.. en we het zelf ook niet fijn vinden in de warmte zo te slapen. Nu met 20 graden is zijn temperatuur steeds rond de 37 graden. Het blijft natuurlijk ook niet de hele nacht 20.
We kunnen morgen wel proberen af te bouwen naar 19 graden en dan bij de nachtvoeding kijken wat zijn temp is. En zo elke dag het aantal graden afbouwen.
Vind het triest dat we zo moeten denken door de energieprijzen.

Heb je wel kruiken? Want dan kun je iig het bedje tijdens de voeding ook warm houden, en met voldoende laagjes ertussen een kruik bij hem in bed houden. Ja, ik zou ook niet kunnen slapen als het op de slaapkamer 20 graden is, dus ik snap heel goed dat je het weer koeler wilt hebben. Normaalgesproken zeggen ze ook tussen 16 en 18 is prima, al kunnen die hele kleintjes zich nog niet zk goed warm houden, dus moet je ze wat helpen. Ik denk dat 0.5TOG ongeveer vergelijkbaar is met inbakeren in een hydrofiel doek.

Terug
Bovenaan