Inbakeren baby 3 weken

Ja we hebben kruiken. Tijdens de fles in de nacht leggen we steeds een kruik in zijn wiegje voor het opwarmen en zodra hij weer de wieg in gaat doen we de kruik in zijn wikkeldeken zodat die ook lekker warm is tijdens het geven van de fles.
Ik ben deze zwangerschap in gegaan met een depressie waardoor ik onzeker ben geworden en helaas is die onzekerheid ook nu ons zoontje er is. Vandaar de vraag hoe jullie het zouden doen. Ik heb namelijk het liefst de kachel optijd weer uit want 20 graden in de slaapkamer is gewoon erg warm ? en al helemaal als het raam dan ook nog dicht is. Heb graag het raam op winterstand, het tocht niet maar dan is er wel verse lucht zeg maar.
Ben nu dus alleen onzeker wat ik ga doen als hij de 1e keer de puckababy aan krijgt en wat hij dan aan moet en in zijn bedje moet hebben kwa lakentje en dekentjes. 

Wij hadden zo'n zelfde puckababy. In onze slaapkamer is het 's nachts 17-18 graden en hij had eronder zijn kleding aan (pyjama of chillpakje) + een romper met lange of korte mouwen (afhankelijk van de kou buiten, maar onder de 17 wordt het bij ons dus niet binnen). Laken en dekentje gebruikten wij na een maandje ofzo niet meer, omdat hij toen meer ging bewegen en dat wegschopte (ook ingebakerd dus). Hij had het zover wij konden merken en meten niet te koud.
Bij 15-16 graden zou ik wel een iets warmer slaapzakje aandoen. Of een lakentje met dekentje erbij maar dat hangt er dus vanaf hoe lang dat goed gaat.
En straks is het voorjaar en kun je die puckababy alsnog bij je baby aandoen denk ik.    

Vis, dankjewel voor je antwoord. Ik schat in dat het bij ons snachts ongeveer 16 graden is. We hebben een babyfoon waar de graden op staat en die schommelt steeds van 16 naar 17 graden.
Mijn zoontje is nog niet echt bewegelijk in bed, hij ligt nu savonds met een hydrofiele doek ingebakerd en dat gaat nog steeds prima.

Ohja, dan is het maar een graad kouder dan bij ons denk ik. Ik zou ik voorlopig bij die puckababy nog één lakentje en één dekentje erover doen en dan als ie beweeglijk wordt het lakentje en dekentje wegdoen, en onder de puckababy een truitje, broekje en rompertje met lange mouwen doen. En bedje voorverwarmen met kruikjes inderdaad. 

Totdat je kleine op geboortegewicht is en zijn temperatuur goed kan vasthouden rond de 37,0 graden, wordt inderdaad aangeraden om je kamer niet te koud te laten worden. Dus 19-20 graden. 
Daarna wordt een temperatuur van 16-18 graden (ongeveer he, zo nauw komt het nou óók weer niet) juist aangeraden.
Als je iets verandert in je situatie (dus introduceren van inbakeren) en je twijfelt: temperatuur dan gewoon even bij elke ronde. Is de temperatuur lager dan 37? Doe er dan een laagje bij. Is ie hoger? Haal dan een laagje weg. Het is echt niet erg als de temperatuur in die 3-4 uur (?) wat is veranderd hoor. Maak je niet te druk :)

Ik heb ook bij beide zoontjes dezelfde puckababy gebruikt. Toen ze echt newborn waren rompertje, kleding, puckababy, (nunki)laken en deken. Bij ons wordt het ook zon 17 graden snachts en stoken we dan ook niet. In het begin indd kruiken erbij maar toen de kraamhulp weg was hebben we dat ook echt binnen een week afgebouwd, temp bleef oke dus geen reden om te blijven klooien. Nu nog altijd (5maanden) ligt hij in puckababy met laken deken en kleren. Wel aan t afbouwen ivm start rollen. 
Als je kindje zich al een tijdje stabiel houdt qua temp zou ik stoppen met te verwarmen. We gingen toen om de fles temp meten ipv elke fles, de eerste 2/3 nachten ook nog een x snachts omdat t spannend bleef maar toen heb ik t laten gaan. En als je wakker wordt voor de bv/kv s nachts, voel eerst eens in zn nekje/plooi? Als die goed voelt (niet steenkoud of gloeiendheet) zit je prima. Beste graadmeter ;) 

Oh en misschien stelt het je gerust: in scandinavië worden baby's, zelfs op advies van het cb, buiten tot -20 in de vrieskou in de kinderwagen te slapen gelegd. Uiteraard met gepaste kledij. Google de visie maar eens. In NL is het ook overgewaaid met de buitenbedjes Lutjepotjes. 
Wat ik wil zeggen; het is zeker iets om alert op te zijn wbt kleding maar zoals al eerder gezegd werd is oververhitting een groter risico. Mijn ervaring is dat die onzekerheid met "wat doe je ze aan" blijft. Mn oudste is 2,5 en ook daar vraag ik t me regelmatig nog af. Ik probeer altijd aan te houden; wat draag ik zelf aan laagjes + 1 laagje. In bed is dat lastiger, omdat je meestal met 2 in bed ligt werk je als een kachel voor beiden. 
Zo weer een hoop off-topic gezwets maar wellicht heb je er iets aan. 

Dankjewel voor de reacties en hulp.
We zijn het nu voor de 1e keer aan het proberen. Ik vind het dood eng.
De babyfoon aangezet om de graden te kunnen zien en die geeft aan 16 graden. De kleine heeft een romper met lange mouw aan en zijn kleertjes. Daarna de puckababy. Lakentje, dekentje van Jollein en een normaal wieg deken. Sn temp voor het slapen was 36.8. En bedje voorverwarmd met een kruik.
Half 4 vanacht krijgt hij de fles en dan meten we weer zijn temperatuur. Merk wel dat ik me er echt heel onzeker bij voel.

Terug
Bovenaan