Ook ik heb nog nooit een indroog streep gehad bij deze testen van het Kruidvat. Als er niets zit, dan blijven ze gewoon Omo wit.
Kijk.. wat wel kan gebeuren en ik weet het, niet leuk om te horen.. is dat er iets mis gaat met de innesteling of aanlegfout etc. Je bent op dat moment wel even zwanger geweest en de testen reageren dus op het hormoon. Alleen als de zwangerschap niet doorzet (wat helaas heel veel gebeurt, in 50 tot 60% van de zwangerschappen voor 4 weken dus voor je NOD) wordt je alsnog ongesteld of heb je ineens weer negatieve testen. In feite is er dan sprake van een vroege miskraam.
Ik heb daar helaas al meerdere malen ervaring mee gehad. Daarom test ik niet meer voor mijn NOD om mezelf het verdriet te besparen. Die onzekerheid is killing. Eerst heb je een test met een streepje in handen en vervolgens is het klaar en blijft een volgende test spierwit of wordt je “ongesteld”. Ik weet dat het heeeeel moeilijk is om zo lang te wachten met testen. Mijn NOD was gisteren en ik hoorde de testjes gewoon al een week naar me schreeuwen vanuit de kast. ? Verschrikkelijk. Maar ja, het is voor mijn eigen bescherming en welzijn. Dus toch volgehouden en pas vanochtend getest.