Ineens (bijna) geen klachten meer... HELP?!


Was ik eindelijk een beetje gewend aan de misselijkheid, de honger, de constipatie, de emotionele huilbuien, buikkramp, die plotselinge dikke buik,  lage rugpijn en die VER-SCHRIK-KE-LIJKE moeheid... Om   nog maar te zwijgen van alle veranderingen aan mijn lijf, zoals paarsrode schaamlippen, enorme tieten (en nog stevig ook!) en de bijna 2,5 KG gewichtstoename...

Lijkt het sinds een paar dagen ineens allemaaal voorbij te zijn! Borsten minder pijnlijk (en lijken ze nou ook kleiner?), ineens een kilo minder zwaar dan vorige week en ik kan gewoon normaal naar de WC. En gek genoeg, dat baart me best zorgen. Is het nu misse boel?

Wie heeft dat nog meer? Is dit normaal? Ik ben nu 10 weken zwanger van mijn eerste en ik weet niet of ik nou blij moet zijn of me juist zorgen moet maken. Morgen toch maar even de verloskundige bellen, voor een spoedecho??

HELP! Ik ben heel beniwud naar jullie ervaringen dames...
 
Hoi Jongdier,

Het zou kunnen dat je lichaam gewend is aan het zwanger zijn, ben zelf nu 9 weken en heb ook al veel minder klachten dan een week geleden. Maar ik zou voor de zekerheid gewoon even de verloskundige bellen, want daar zijn ze voor en daar worden ze ook voor betaald. Dan kan je navragen of het normaal is en of je anders voor je eigen gemoedsrust even snel langs mag komen!

Veel succes ermee!

Groetjes,
Jo
 
Hoi hoi,

Dat kan allemaal hoor. Er is niets zo veranderlijk als een zwanger lichaam! Tell me....
Bij mijn zwangerschap van Sven had ik nergens last van en dat baarde me ook veel zorgen. Uiteindelijk is dat allemaal goed gegaan en hebben we een gezonde zoon gekregen.
Nu ben ik zwanger van nr. 2 en was van week 5 tot 7 strontmisselijk, duizelig, zere borsten, moe en daarom dus erg zielig..... En toen opeens was het over! Ik natuurlijk in de stress. Gelukkig had ik een week later een echo dus dat was een fijn vooruitzicht. Wat denk je, friemel was er nog steeds en flink gegroeid.
Nu, 2 weken later is het enige wat in nog heb: ZERE BORSTEN!!! En ja, jeuk!
Maar de rest is allemaal weg.
Zolang je geen kramp of bloedverlies hebt, zal het vast goed gaan. Maar ook mijn motto is: als je het niet vertrouwd, gewoon de vk bellen.

Groetjes,
Maike
 
Mijn klachten verminderen ook. En dat je een kilo minder weegt komt omdat je darmen weer wat meer werken.
Ik ben vanmorgen voor een echo geweest ivm bloedverlies en alles was nog goed!

Maar gewoon bellen hoor, daar zijn ze voor.

Groetjes Janneke (9 weken en 3 dgn)
 
Ik heb het ook! Durf nog steeds nauwelijks op te staan 's ochtends omdat ik 2 weken lang steeds hartstikke misselijk was, en nu gaat het ineens prima! Aangezien ik toch al de neiging heb me veel zorgen te maken en dat ook helemaal niet goed is nu, heb ik mezelf beloofd hier maar gewoon even van te genieten! Volgende week weer een echo...
 
Hihi

Wat kan je lijf je nerveus maken he? Heb het nu ook. Ben 8 weken zwanger en de afgelopen week was ik vaak wel misselijk en luste ik bepaalde dingen zoals vlees niet meer. Maar sinds gisteren gaat het lichamelijk veel beter. Nog wel moe en licht gespannen borsten, maar voel me wel weer anders.
Heb ook geen baarmoederkrampjes meer.
Ga me ook direct zorgen maken. Heb volgende week vrijdag weer een echo en hoop echt dat alles goed is.
Het is dus heeeeel fijn om te lezen dat meer vrouwen zulke wisselingen hebben en dit niet per se een aankondiging van een miskraam hoeft te zijn.

Heb trouwens wel iets geks, nauwelijks ochtendmisselijkheid, maar avond misselijkheid. Avond eten stond enorm tegen (gaat nu iets beter) en daarna best misselijk.
Smorgens alleen maar knallende honger...

Liefs
Laura
 
Hee Laura,

Dat van het avondeten heb ik ook! Kan bijna niets door mijn keel krijgen en dan heb ik in de loop van de avond natuurlijk weer superhonger. Tja, en dan zijn chips en koekjes best lekker......

Groetjes,
Maike
 
Hallo. Ik heb 2 weken geleden ook met de vk gebeld omdat mijn klachten ineens weg waren. Zomaar van de ene dag op de andere was ik niet meer misselijk en deden mijn borsten ook niet meer pijn. De verloskundige heeft mij gerust gesteld dat het lang niet altijd iets zegt over een eventuele miskraam. Ze zei zelfs dat het andersom ook kan, dus dat je gewoon nog klachten hebt en toch bij de echo te horen krijgt dat de baby al 2 weken geleden gestopt is met groeien. Ik moest van haar gewoon genieten van het feit dat ik gelukkig geen klachten meer  had.vrijdag heb ik mijn eerste echo, ben heel benieuwd. 'Gelukkig' heb ik inmiddels ook weer zere borsten en ben ik zo nu en dan nog goed misselijk,  blijkt dus  dat die kwaaltjes  me tòch geruststellen.....
 
Terug
Bovenaan