inenten tegen mexicaanse griep?

In de telegraaf staat een stuk over de risico groepen mbt de mexicaanse griep. Baby's en kleine kinderen vormen ook een risico groep.
Laten jullie jullie kinderen inenten?

groeten
Jama
mv Thijs & Bas

Je bent me voor... Wilde dezelfde vraag hier stellen namelijk, gewoon kijken hoe andere mensen erover denken.

Ik zit zelf in de zorg en "mag" mezelf ook laten inenten. Voor mij hoeft het niet, niet zolang ze niet weten wat de langetermijn effecten zijn van die vaccinatie. Bovendien ben ik van mening dat ik redelijk tot goed gezond ben en zo'n griep wel te boven zou moeten komen zonder inenting. En ik denk dat ik genoeg op mijn hoede ben om tijdig naar een dokter te gaan

Maar nu... de discussie; kinderen wel of niet? Ook als het om mijn kinderen gaat ben ik niet zo heel bang aangelegd. Ook hier tel ik mee dat de effecten gewoon nog niet bekend zijn! En ik ben natuurlijk helemaal op mijn hoede als het om de gezondheid van mijn 3 bloedjes gaat!! Maar aan de andere kant... Ik weet het niet, voorlopig neig ik naar niemand inenten in dit gezin.
Ben benieuwd hoe anderen hierover denken.

Groetjes, Marieke

Ook hier geen inentingen.
Zoals Marieke al zegt is er te weinig bekent over deze inentingen.

Ikzelf zal ook zeker tijdig aan de bel trekken zodra hier een van mijn kiddies iets heeft maar ben ook niet zo snel in paniek. Zal zeker in deze tijd erg allert zijn op evt verschijnselen..

Ben erg benieuwd naar andere meningen.

groetjes Pally mv Chloë en Rowan

ik doe het ook niet, inderdaad omdat ze de restverschijnselen op lange termijn nog niet weten.

Ik hoop alleen niet dat Tess (ook niet dat nick of andere kindjes) het krijgt. ze heeft als baby het rs virus gehad en is daarna erg vatbaar gebleven voor allerlei virussen. Ze wordt dan meteen heel benauwd.
Maar dan nog kies ik niet voor inenten.

Liefs sandra

ik doe het ook niet, inderdaad omdat ze de restverschijnselen op lange termijn nog niet weten.

Ik hoop alleen niet dat Tess (ook niet dat nick of andere kindjes) het krijgt. ze heeft als baby het rs virus gehad en is daarna erg vatbaar gebleven voor allerlei virussen. Ze wordt dan meteen heel benauwd.
Maar dan nog kies ik niet voor inenten.

Liefs sandra

Ook hier geen inentingen, Om dezelfde reden, te weinig info over lange termijn verschijnselen en zeker nu ik zwanger ben...Zal me zelf niet vergeven als dit kleintje iets meegeef wat achteraf misschien niet eens nodig is. Veel handen en handjes wassen en veel groente en fruit eten is voor nu het idee hier haha

Groetjes Bianca mv Sep en ...

Ja, het is lastig. Ik ben ook werkzaam in de zorg dus ik mag ook ingeent worden. Maar ik twijfel ook. Er is inderdaad weinig over bekend.

Maar anderzijds... als je het toch krijgt dan heb je spijt dat je het niet gedaan hebt.

Over de kinderen denk ik net als de anderen. Ik laat ze (nu) niet inenten. Misschien later. Maar nu is er te weinig over bekend en ze zijn beide gezond (voor zover we weten).... En ik denk dat ik wel een moeder ben die snel aan de bel trekt als er iets is.

Groetjes
Margo

toch na dat meisje wat is overleden wat gezond was...ben ik wel geschrokken
ik dacht steeds oh..het valt allemaal wel mee...maar nu vind ik het toch wel anders

weet niet wat ik zou doen
maar ja...stel dat ze je het aanbieden voor je peuter...daar denken ze nu overna stond in de krant.
en je doet het niet en daarna wordt hij doodziek
wat voel je dan?

ik twijfel
Pascal

Terug
Bovenaan