inenten tegen mexicaanse griep?

Hoi Stephanie,
Nou ik geef nog één voeding per dag borstvoeding en nou heb ik me laten vertellen dat als de moeder de inenting haalt, de baby ook beschermd is.... doordat de antistoffen via de moedermelk bij de baby komen.
Groetjes, Noor

Ha Noor, dank voor je bericht want dit is precies wat ik me afvroeg; of het mogelijk is om nog maar 1 x per dag te voeden. Wel zo handig voor de nacht en de concentratie antistoffen is dan lekker hoog in die ene voeding. Met een peuter op de crèche en een naderende nieuwe griep lijkt het me geen overbodige luxe.

Op het borstvoedingsforum staan een paar topics over de nieuwe griep, wel interessant. En dit artikel ook:
http://www.borstvoeding.com/nieuwsberichten/h1n1.html
Overigens is via de moedermelk de vaccinatie niet volledig, dat kan alleen door echt te prikken. Maar een beetje helpt het wel (vraag me af hoe je een beetje niet ziek kan worden ;-)

hoihoi

Ik heb net gelezen dat dar 16jarige meisje niet
is overleden aan de mexicaanse griep.
Over dat vaccineren ben ik nog niet uit.
Lorenzo is wel heel gevoe;ig voor luchtweg infecties en krijgt dan al snel een longontsteking en dat is net het gevaarlijke aan deze griep,en daarbij heb ik
ook nog een klein meisje van bijna 12 weekjes.
Aan de ene kant denk ik zo'n vaccin wordt toch op dezelfde manier ontwikkeld als alle andere griepvaccins maar die hebben vaak een langere testperiode gehad.
Ik weet het nog niet....

groetjes
Bianca mv Lorenzo en Isabeau.

Ik heb dinsdag met de ziekenhuishygiënist (zij is nauw betrokken bij de grieppandemie in het ziekenhuis en de patiënten die met verschijnselen binnenkomen) van het ziekenhuis waar ik werk gesproken en de vraag gesteld of ik me moest laten inenten (omdat ik nu 14 weken zwanger ben val ik in de risicocategorie). Zij gaf mij het vogende antwoord:

De mexicaanse griep is een milde griep die je overleeft wanneer je een goede weerstand hebt. Zwangeren, ouderen en kleine kinderen hebben minder weerstand en daarom bieden ze hen de vaccinatie aan. Maar heb je dus een goede weerstand (ook al ben je zwanger, oud of kind) dan is het krijgen van de mexicaanse griep niet anders dan een gewone griep (de gewone griep kan soms nog wel gevaarlijker zijn!).
Waarschijnlijk is het zo dat de griep zijn piek heeft gehad wanneer de vaccinaties uitgereikt worden. Het is dus eigenlijk een beetje mosterd na de maaltijd.
Wat betreft de vaccinatie, deze is niet getest op kinderen en zwangeren en men weet de lange termijn gevolgen/bijwerkingen niet.

Op dit antwoord heb ik mijn keuze gebasserd. Ik ben een gezonde vrouw die een normale griep overleeft (uiteraard heb ik wel eens griep gehad dus ik weet het zeker). Toevallig ben ik wel zwanger, maar nog steeds ben ik gezond. Ik laat me dus NIET vaccineren. Wanneer ik één van de verschijnselen van griep krijg, trek ik meteen aan de bel.
Ook voor mijn kinderen heb ik mijn keuze gemaakt. Ik laat ze niet vaccineren. Mijn één van de verschijnselen van griep trek ik aan de bel!

Jeske

Nou hier sta je... Je leest mee over de Mexicaanse griep en je denkt dat het jou niet zal overkomen.... Maar net kom ik op school en blijkt er bij ons op school de Mexicaanse griep te zijn geconstateerd. Ik ben naar huis gegaan niet wetende welke groep het kindje zou zitten. Gaat hier net de bel en staat de buuv aan de deur met de mededeling dat haar dochter de Mexicaanse greip te pakken heeft.......
Er gaat dan wel even wat door je heen......
Pff, nu komt het wel heel dichtbij....
Heb contact gezocht met de huisarts en die vertelde over de entingen precies hetzelfde wat Jeske net geschreven heeft. Dus ik ben niet zo'n voorstander van enten, maar toch twijfel ik nu echt en hoop ik dat er snel besloten word wie er nu daadwerkelijk geënt gaat worden en of het ook voor de "gezonde"kindjes geldt.....

Groetjes een toch wel bezorgde moeder

Nu hoor ik dat er een 3 jarig meisje is overleden aan waarschijnlijke de mex.griep.
Ik had 't idee om vanmiddag even naar de ballenbak te gaan, maar ivm besmetting ben ik daar toch huiverig voor. Moeten we plaatsen waar veel mensen/kinderen samen zijn nu gaan mijden?
Twijfels twijfels twijfels ik weet even niet meer wat goed is en wat niet.

jama
mv Thijs & Bas

Terug
Bovenaan