inenten tegen mexicaanse griep?

Op dit moment doe ik het ook niet.
Het is een moeilijke vraag, want als...als...als.
Je kan gewoon niet vooruit kijken wat er gebeurd...krijgt iemand in de familie het wel? Had je het dan toch moeten doen? En als je het doet, welk effect heeft het dan op langere termijn?
Er kan vanalles gebeuren en ik heb ook nagedacht over STEL.......
Maar helaas weet je dat niet (en dat is maar goed ook).
Ik was er eerst ook bang voor en dacht echt: we moeten het niet krijgen, dan gaan we dood. Zo werd het ook echt gebracht in de media vond ik. Maar nu lijkt het toch nog wel mee te vallen. Er overlijden wel mensen aan, maar dat is met andere griep ook.
Ik sprak met een doktersassistent en die dacht er ook zo over als ik. Zij haar man en zoontje hebben het na de zomer gehad (meegenomen uit Italie/vakantie), maar ze zijn opgeknapt. Dat kan dus ook!!
Mijn zusje werkt in de zorg, die doet het ook niet.
Mijn andere zus werkt ook in de zorg en die wil het klakkeloos doen. Ze kreeg het aangeboden en zegt gewoon dat ze het doet, zonder erbij na te denken. Dat vind ik wel een beetje dom. Maar ja, zo is ze...krijgt ze een oproep, ze doet het gewoon.
Over nadenken en afwegen is natuurlijk erg goed, en dan kom je wel tot een besluit, denk ik. En of dat goed is...dat zal de toekomst uitwijzen.
Wij doen het nu nog niet.

Over wel of niet vaccineren heb ik niet nagedacht omdat we niet in aanmerking komen maar over ziek worden wel.

Iedereen heeft een grote kans de Mexicaanse griep te krijgen. Dus hou daar gewoon rekening mee! Haal vast een voorraadje boodschappen in huis bijvoorbeeld. Of bespreek vast wat je doet als je zelf ziek wordt.
Het grootste probleem is niet de griep zelf maar het feit dat zoveel mensen tegelijk en redelijk langdurig ziek zijn.

Vervelend dat de media het geval van dat gezonde meisje weer zo nodig zó moesten brengen. Niemand weet hoe snel het is gegaan en waar ze nou aan overleden is. Hebben haar ouders te laat ingegrepen, was ze misschien uitgedroogd? Dàt lees ik nergens.
Ik ga er van uit dat je niet van het ene op het andere moment bezwijkt dus hou het gewoon goed in de gaten als je kind ziek wordt. Net als anders toch?
Wat ik dubieus vind is dat mensen een griepprik aangeboden krijgen waar nog zoveel vragen aan hangen, begrijp ik van dit topic. Want anders zou ik zeggen; doen. Zodat het virus geremd wordt voor de rest...

Sterkte meiden!

Hiya Mommas!

Hier in de States heerst de varkensgriep (zo heet het hier, swineflu) inmiddels in 46 van de 50 staten. Toch is dat voor mij niet genoeg om Max in te laten enten. Niet eens alleen omdat er nog niet genoeg bekend is over de lange termijn effecten maar ook omdat ik nog steeds denk dat het niet erger of minder erg is dan de "gewone" griep (waar overigens nog steeds meer mensen aan sterven dan deze nieuwe griep)
Max krijgt wel ieder jaar de gebruikelijke griepprik. Dit is meer omdat hij nogal astmatisch is aangelegd en hij meteen ademhalingsnood krijgt als ie een klein beetje verkouden is.
Veder denk ik dat iedereen die in redelijk goede gezondheid is een griep best kan hebben, voor oudere en kleine kinderen is het uiteraard wat zwaarder, maar zoals al eerder gezegd hier, je valt niet ineens dood neer van een griep, dus als er verschijnselen in je kindje te zien zijn denk ik dat je nog genoeg tijd hebt om naar de dokter te gaan etc.
Succes met je besluit.

Ajuus, ilja

Hallo meiden,

sh#t, sh#t, hier naast mij ligt de oproep voor meike.
Griepprik én Mexicaanse griepprik olé!!!!

En wij twijfelen enorm!!!! Over de influenza A (H1N1) dus.
Eigenlijk moet je de nieuwe griep ook benaderen als de gewone griep.
Dus iedereen die "normaal" gesproken tot de risico groepen behoort krijgt ook de mogelijkheid om voor de nieuwe griep zich te laten inenten.

Ik neig er toch naar om jack te gaan overtuigen om het wel te laten doen. Meike behoort niet voor niets tot de risicogroep. Zij zou erg ziek worden van de griep en er bestaat een mogelijkheid dat, gezien haar weerstand, zij een griep niet overleeft. Nu kunnen wij ons dat helemaal niet voorstellen hoor want dankzij de zithromax doet ze het goed.

Ookal weet je niet wat er in de toekomst zal opbareb op eventuele bijwerkingen.... ik zie het wel als een kans om de griep te kunnen doorstaan.

Ik vind het wel een gewetenskwestie worden, Brrrr, niks aan zo.
Allemaal succes.
En wat dat meisje van 14 betreft, je kan niet op de dag van diagnose zo komen te overlijden. Vast staat is de ze de nieuwe griep had maar of dat de doodsoorzaak is valt te betwijfelen.
Dat vond ik wel geruststellend voor de discussie maar ontzettend afschuwelijk voor de nabestaanden....

liefs Renske

Lastige kwestie hoor!
Hier in Duitsland beginnen ze over 3 weken met het inenten van iedereen die wil.
Wij twijfelen heel erg of we de kinderen moeten inenten. Ze hebben beiden nogal snel last van de luchtwegen (Tijn al 2 keer longontsteking) en dat schijnt nou net te zijn wat een beetje de nasleep is van die griep. Op zich ben ik niet bang voor die griep, blijft vervelend maar ziek zijn hoort erbij. Maar als het echt zo is dat de kans op longontsteking vergroot is als je er al gevoelig voor bent.....
Nog maar even goed nadenken dus.

Groetjes Danielle

Lastig is het zeker! Op zich ben ik niet bang voor de effecten op langere termijn. Er bestaan al zo lang griepprikken... en deze lijkt me niet heel anders. Hij is op dezelfde manier gemaakt als de griepprik die er al is, dus daar zit mijn angst niet.
Zelf heb ik op mijn werk wel de 'gewone' griepprik gehaald, deze werd vorige week gratis door de werkgever aangeboden. Aangezien ik afgelopen winter griep heb gehad en daar ontzettend ziek van ben geweest, leek het me dus wel wat.
Als er een oproep komt, neig ik nu erg naar wel vaccineren! Zeker onze dochter van nog geen 3 maanden... maar ik vind het ook moeilijk.
Maar misschien hoeven we niet te kiezen, omdat we toch geen oproep krijgen... afwachten dus.
Noor mv Skip, Bo en Lot

Jemig, nu krijg ik toch de kriebels hoor; vandaag bekend geworden dat een meisje van 16 zondag ziek werd en maandag in het ziekenhuis is overleden. Vreselijk voor de nabestaanden die je natuurlijk alle privacy gunt maar intussen blijven wij met steeds meer vragen en inmiddels ook angst zitten.

Zo wil ik graag gaan afbouwen en stoppen met de borstvoeding maar raak in conflict met mezelf als ik denk aan de bescherming van mijn baby. Niet voor de antistoffen tegen de nieuwe griep (want die heb ik naar mijn weten niet) maar wel tegen andere virusjes waardoor hij in ieder geval niet vatbaarder wordt.

Was er vrij nuchter onder maar de media hebben mij nu ook te pakken, grrrrrr.

Terug
Bovenaan