Inenten wel of niet!!!

Hallo allemaal,

Zoals de meeste mensen laten we onze kinderen vaccineren tegen ziektes.
Dit is overigens niet verplicht om te doen.
Nu vinden mijn partner en ik het niet fijn om het te vaccineren.
We hebben info opgezocht en er kunnen veel ziektes juist hierdoor worden veroorzaakt.
En niet de ziektes waar ze voor geent zijn.
Zo kan een kind binnen zijn/haar 1e 3 levensjaren autisme krijgen.
En kinderen met autisme hebben daarbij ook vaak darmziektes.
Ben benieuwd wat vinden jullie ervan dat wij het niet willen doen.
Onze zoon is nu 2 maanden en mijn partner en ik willen nu nog niet enten.
Naar mijn idee kan het later ook nog.

Groetjes
 
tja............. wij enten wel, ik ben van mening dat als je het niet doet ook veel risico loopt op eventuele ziektes, soms ook met gevolgen voor de toekomst. de vaccinaties zijn niet voor niks beschikbaar gesteld. Maar zoals de griepprik van 2009 stel ik mijzelf wel die vragen en weeg ik mijn keus goed af.

ik vind het wel knap dat je de vraag aan je zelf steld en dat je de tijd neemt om een antwword te vinden voor jezelf, partner en kinderen.

je zult wel tegen veel onbegrip aanlopen neem ik aan en dan moet je wel sterk in de schoenen staan om je standpunt uit te leggen.

succes met de beslissing jullie moeten er achter de keus staan en deze later kunnen uitleggen aan je kinderen.
 
Bedenk wel, dat de ziektes waartegen je inent niet alleen dodelijk kunnen zijn, maar vaak ook levenslange gevolgen heeft als een kind ze wel overleeft. Polio bijvoorbeeld maakt een kind levenslang verlamd, verschillende andere ziektes kunnen doofheid veroorzaken enzovoort. Kun je je kind als het een van deze ziektes en gevolgen krijgt ook nog uitleggen dat jullie bewust niet hebben laten inenten?
Over de kans op andere ziekten door het inenten: die kans is veel kleiner dan dat je kind met een van deze ziekten te maken krijgt. Deze ziekten komen namelijk nog veel voor. Je leest er niet over, omdat ze geen gevolgen meer hebben door het inenten. Wanneer je niet inent hebben ze dus wel grote gevolgen voor je eigen kind.
Doe wat je wilt en denk eraan dat je niet voor jezelf beslist, maar voor een ander en of je dat ook kunt verantwoorden als het slechte gevolgen heeft.
Succes!
 
Hi Remester,

Dat jij niet laat inenten, dan is dat jouw beslissing, jouw verantwoording. Je moet je niks aan trekken wat anderen daar van vinden. Jullie hebben zo te lezen al veel gelezen over het inenten en zien er meer nadelen dan voordelen van. Dan moet je het niet doen. Maar je moet zeker niet gaan vragen wat anderen daar van vinden. Die hebben er niks van te vinden: het is jullie keuze.

Wij hebben wel laten inenten, omdat wij de risico's bij niet enten groter vonden. Een nichtje van mij, daarvan kreeg de kleine heftige reacties door een allergie en die heeft later laten enten. Dat kan dus altijd.

Je moet wel sterk in je schoenen staan, want je zal veel kritiek krijgen. Wat ik alleen niet snap is dat je schrijft dat je net als de meeste mensen je kindje laat vaccineren, maar later schrijft dat je het niet wilt laten doen...

Gr. Tamara.
 
Bedankt allemaal voor jullie reactie,

Het is inderdaad een keuze van mij en mijn partner.
Ik was eigenlijk alleen nieuwsgierig wat anderen hiervan vinden.
Wat je schrijft dat je een kindje ook later kan enten is ook geen gek idee.
Dat is ook wat het consultatiebureau zegt.
Zij willen alleen wel graag weten wanneer je wilt gaan enten en het kan zeker als ze wat ouder zijn.
Dan moeten ze alleen het entschema aanpassen.
Ze hebben ook van elke ziekte een folder meegegeven zodat we die goed door kunnen lezen.
Zij respecteerde ook onze keuze om het nu niet te doen.

Groetjes
 
Hoi,

Ik was voor wij kinderen kregen ook niet zo voor dat inenten. Tot onze eerste zwangerschap. Tijdens die zwangerschap kreeg ik de rode hond. Ik was daar dus niet tegen ingeënt vroeger. Mijn ouders vonden die bmr prik onzin, omdat ze vonden dat kinderziektes niet zoveel kwaad konden om ons daar tegen in te enten. Met het idee dat je dan overal wel tegen kunt gaan enten. nu was bij mij het probleem dat ik in mijn jeugd die ziekte juist NIET heb gehad. De angst die ik voelde tijdens de rode hond tijdens de zwangerschap gunde ik niemand en al helemaal niet mijn eigen kinderen. Als ik vroeger ingeënt was geweest had ik genoeg antistoffen gehad om gevaar tijdens de zwangerschap te lopen. Toen hebben wij ook besloten om onze kinderen al de prikken te geven die ze kunnen krijgen. Om hen de angst te besparen als er een ziekte uitbreekt, omdat we aan de lijve hebben gevoeld hoe die angst voelt.
Misschien veranderd mijn verhaal niets aan jullie mening, want daar staan jullie tenslotte vrij in. maar ik wilde je mijn verhaal niet onthouden.

Groetjes!

btw, na de rode hond tijdens de zwangerschap hebben we gelukkig een kerngezonde zoon gekregen, dus is alles toch nog goed afgelopen.
 
Ik zit zelf nog in dubio,wel of niet.Dit is mijn 3de kindje en mijn 2 oudtse heb ik wel laten vacineren,maar wel altijd met het lood in mijn schoenen.Ikzelf heb namelijk als kind een alergische reactie gehad en kreeg daarbij verlammingsverschijnselen.Ik was toen,zoals m,n moeder zegt het eerste geval in Nederland en er is toen zelfs een arts uit Amerika overgekomen om mij te behandelen,daar het in Amerika blijkbaar al eerder was voorgekomen.Als ik dat mensen vertel,met name op het cb,dan krijg ik meteen de vraag of het echt door de enting kwam en dat ze er nog nooit van gehoord hebben. Mijn ouders weten het zeker,want voor de spuit was ik volkomen gezond.Nu twijfel ik dus erg of ik het wel of niet doe.Misschien ben ik wel overbezorgd,maar het is ook dat ik meer nadenk over de eventuele gevolgen op de lange termijn. ALs je leest wat er in een spuit zit,dan wordt je er niet vrolijk van. Mensen denken meestal alleen aan de ziekte waartegen het zou moeten beschermen,maar het is veel meer dan dat.Daarbij vindt ik de informatie eenzijdig en niet volledig.Over evt, ernstige gevolgen,hoe klein hun die kans ook achten,word je niks verteld,pas als het je overkomt.Hoeveel mensen weten dat je kind weg kan zakken na een dktp prik. Ik vindt de intentie van enten wel goed,maar het wordt steeds meer.een spuitje voor dit en een spuitje voor dat.Je kunt je kind niet tegen alle enge ziektes beschermen. Dat ze dan spuiten in coctailvorm gaan geven,puur uit kostebesparing,vindt ik dan toch wel een kwalijke zaak.en beschermt het kinkhoestvaccin niet volledig en komt kinkhoest nog steeds voor en daarom worden onze kindjes al met 2 mnd ingent.Het kinkhoestvaccin is in 2005 aangepast,omdat op het oude vaccin vrij veel heftige reactie,s waren,maar meerdere deskundigen zijn het er over eens het kinkhoestvaccin volledig vernieuwd zou moeten worden,maar dat kost de overheid teveel geld.
@cootje78. Ik kan me je angst wel enigzinds voorstellen,maar zo ken ik dus een moeder van 3 kinderen,na 3 inentingen tegen rode hond heeft ze nog steeds geen antistoffen tegen de ziekte.De spuit werkt bij haar gewoonweg niet.

Ik twijfel ,omdat ik kinkoest wel als een rieel gevaar zie,vooral nu in de wintermaanden.Door het vaccin wordt kinkoest vaak niet meer herkend,mensen krijgen het wel ,maar minder erg,maar ze kunnen wel onze kleintjes besmetten,vandaar dat ze al met 2 mnd gent worden,maar tevens geeft deze ook de meeste reactie,s.Dubio,wat is wijshei?.Ik heb van m,n HA het adres gekregen van een antroposofisch cb,dat spreekt me in grote lijnen wel aan,maar hun hebben het over homeopatische korrels die zouden moeten beschermen tegen kinkhoest en ik weet niet of ik daar zoveel vertrouwen in heb. Ik zou dan pas beginnen met enten met 6 mnd of een jaar en tot die tijd korrels geven. Nu heb ik alles over voor mijn kereltje,maar geloof dat het ook nog eens een zeer kostbare investering is en als ik er alle vertouwen in had en het geld,dan zou ik het zeker doen,maar........

Men zegt dat angst geen goede raadgever is,maar ik ben er nog niet uit waar ik nu banger voor ben.

groetjes
 
Terug
Bovenaan