Inenten wel of niet!!!

Aan Do29,

Het blijft moeilijk allemaal.
Waar doe je goed aan.
Ik had aan het cb gevraagd ofdat je niet per ziekte kan laten enten ipv een cocktail.
Dat doen ze niet.
Stel dat ze dat ouden doen, dan kan men zelf kiezen tegen welke ziekte je wilt enten en met een beter resultaat.

Sterkte met het maken van je keuze.
 
Mijn mening is dat inenten wel risico's heeft. Zo heeft mijn dochter na de mexicaanse griepprik een uitbraak van eczeem heeft gekregen. Ze had het al een beetje maar na deze prik was het niet meer te houden. En natuurlijk zat dit al wel in haar erfelijke belasting maar na die prik kwam het eruit. Sommige kinderen reageren heel heftig op prikken met veel koorts ed. Deze prik was op zich wel een goed vaccin maar het was zeker dat er meer bijwerkingen zouden zijn omdat deze stoffen er niet uit waren gefilterd ivm met tijdgebrek. Dat hebben we dus gemerkt.

Wel is het zo dat in de afgelopen 10 jaar de vaccins enorm vebeterd zijn. Hierdoor zijn de bijwerking minimaal. Als het risico op allerlei stoornissen groot zou zijn dan zouden er veel meer mensen rond moeten lopen met stoornissen... en ja... bewezen is het nooit. Dus het kunnen ook aangepraatte angsten zijn!

Dus weeg voor jezelf af wat jou het zwaarste weegt. Maar bedenk wel dat innenten niet voor niets is. Nu zijn die ziektes bijna uitgebannen maar zodra mensen minder gaan inenten steken deze ziektes de kop weer op en zullen er andere slachtoffers gaan vallen.
 
Ik snap de discussie en ik had pijn in mijn hart toen mijn ventje zijn eerste prikken kreeg. Afschuwelijk vond ik het, zeker omdat ik niet wist hoe hij erop zou reageren.

Toch ben ik van mening dat het goed is om te doen, ondanks de risico's. Ik draai het weleens om voor mezelf: wat als niemand zijn kind meer laat vaccineren? Dan krijgen een heleboel nare, besmettelijke kinderziektes weer vrij spel. Dat lijkt me ook geen prettig idee. En ik zie het nog steeds als 'voorrecht' dat we een Rijksvaccinatieprogramma hebben hier, i.t.t. een heleboel andere (arme) landen.
 
moeilijk he. Ik heb ook zo mijn twijfels. Mijn dochtertje is nu vier maanden. Maar heb haar wel laten inenten. Maar er echt achter staan doe ik niet. Niet inenten was ook niet echt een optie. Ik zou liever kiezen voor inenten op later leeftijd.

Blijft een moeilijk onderwerp. Misschien een idee om in contact te komen met een ouder die ervoor heb gekozen om het niet te doen.....

Succes!
 
<p>Mensen die hun kinderen niet laten inenten spelen met het leven van hun kinderen en verdienenden het niet om ouders te zijn. Maar uiteindelijk zal er zo ook een einde komen aan dit soort simpele mensen en dat is misschien maar goed ook. </p><p>Dat is evolutie en dat werkt uiteindelijk altijd.</p>
 
<p>Vaccineren of niet dat is aan jou. Maar autisme krijgen van vaccinaties is allang en breed weerlegd. Zie onderstaande websites</p><p>http://www.autisme.nl/autisme-nieuws/september-2015/standpunt-nva-autisme-wordt-niet-veroorzaakt-door-vaccinaties.aspx </p><p>https://gezondnu.nl/dossiers/psyche/autisme/feit-fabel-veroorzaken-vaccinaties-autisme/</p>
 
<p>Maar in 2010 misschien nog niet? </p><p>Enten blijft een lastig ding. Ik zie ook meer voordelen dan nadelen en zou later niet willen hoeven zeggen dat ze niet verlamd of doof had hoeven zijn maar dat ik haar niet wilde laten prikken. </p><p>Dat Wil niet zeggen dat ik het makkelijk vind als ze prikjes krijgt, ik vind het verschrikkelijk. Maar het grote doel voor ogen houden.</p>
 
<p>Hoi! Ik snap je punt, ook wij kiezen ervoor om in iedergeval later te enten. Waarschijnlijk rond de 6 maanden. De bmr gaan wij waarschijnlijk pas doen als hij 12 is. Lees je vooral goed in en weet dat er ook alternatieven zijn zoals prikken in gedeeltes geven of opgesplitst (bijvoorbeeld kinkhoest apart van de rest) Het is inderdaad jullie eigen beslissing en jullie kindje. Veel succes met de beslissing </p>
 
Terug
Bovenaan