Inenten wel of niet!!!

Jemig wat een hoop lariekoek. Als ik nu iemand voor de schenen schop, jammer dan. 
Niet inenten omdat je wat leest op internet van niet medisch opgeleide huismoeders is echt vreselijk dom en slecht. Tenzij je een goede medische reden hebt, zoals kind allergisch, of 1 van de ouders die er ooit allergisch voor is geweest. 
Hoe meer kinderen niet ingeent zijn hoe grotere de kans weer wordt dat er ziekten als de mazelen en polio uitbreken. Google maar eens wat de gevolgen daar van zijn. Niet enten is dus kiezen voor ellende.
Niet enten omdat persoon x dat zei, laat je je auto maken bij iemand die geen opleiding tot monteur heeft gedaan? Heb je een verloskundige die geen opleiding heeft gedaan om je kindje op de wereld te zetten? Wie heeft er na een miskraam Google gebruikt ipv de gynaecoloog om na te gaan wat er mis was?
 
De reden dat we van al die ziekten af zijn is omdat we enten. Ik vind het een absurde gedachte dat.mensen ineens het advies van doctoren in de wind slaan.
 
Google liever eens waar al die anti vaccer verhalen vandaan komen.... Dan leer je dat het de oorsprong heeft bij een lezersvraag in een wetenschappelijk tijdschrift, zo'n Viva vraag over of je zwanger kunt zijn als je het via het andere gaatje gedaan hebt. 
 
Integendeel! De mensen die vaak hun kinderen niet laten vaccineren zijn hoogopgeleiden. Niet klakkeloos aannemen dat wat de overheid zegt maar zich eerst te verdiepen door verschillende bronnen te controleren en bewust bezig te zijn en na te denken voor je wat doet noem ik eerder goed. Of je dan kiest om te vaccineren of niet, je denkt er tenminste over na. Zelf vroeger gewoon tegen alles ingeënt maar bij de ha op antistoffen laten controleren tegen rode hond en bleek geen antistoffen te hebben aangemaakt. Antwoord van de ha was komt zelden voor maar 5% van de gevaccineerde. Maarja wie controleert er wel eens of die wel antistoffen heeft? Advies nog een keer inenten en als het dan weer niet werkt dan ben je immuun. 
Zelf ook veel getwijfeld en er voor gekozen pas later te vaccineren en ook niet alles te doen. Veel inentingen zijn los te verkrijgen via de ha alleen op eigen kosten. Mijn kinderen hebben tot nu toe nog geen reactie gehad op de vaccinaties maar ben blij dat ik mijn kinderen niet al met 2 maanden gevaccineerd heb want ze hebben dan totaal nog geen afweersysteem. Die is pas volledig met 2 jaar. 
Wat je ook doet er is geen fout want je hebt er goed over nagedacht en bewust gekozen, meer kan je niet doen. 
Succes! 
 
 
 
Wij doen het wel. Je brengt niet alleen je eigen kind in gevaar als je het niet laat doen maar ook andere kinderen. 
 
Ik zou zeggen, sowieso wel enten, beter laat dan nooit! Het idee dat door vaccinaties autisme ontstaat is al weerlegd
Maar.. Mocht autisme nu wel veroorzaakt kunnen worden, is dat dan erger dat je kindje de kans heeft te overlijden aan een ziekte die feitelijk al uitgebannen is? Denk aan bijvoorbeeld mazelen.
Hoe meer ouders niet vaccineren hoe groter de kans dat het in alle hevigheid terugkomt. 
 
Zo moeilijk. Ik werk in de gehandicaptenzorg en heb cliënten gezien die geestelijk gehandicapt zijn geraakt door inentingen. Aan de keerzijde..  vergeef je het jezelf als je kind overlijd aan iets waarvoor die geënt kon worden. Of een ander kind (bijv baby die nog niet geënt kan worden) aansteekt die daaraan overlijd. De kans is klein maar wel aanwezig. Je kunt er ook voor kiezen om je kind op een iets oudere leeftijd te laten enten. Daar zitten wij vooral aan te denken. Maar ja denk wel, dingen als tetanus is zo opgelopen. Lees in ieder geval heel goed in en laat je niet beïnvloeden door propaganda sites die voor of tegen zijn maar ga puur zoeken op feiten 
 
Het autismeverhaal is onzin. Mensen vergeten hoe erg de ziektes zijn waarvoor wordt ingeent.. als de dekking te laag is krijgen kinderen weer die enge ziektes, ik zeg sowieso inenten! Denk ook aan de kinderen met kanker die niet ingeent mogen worden, wat een risico die lopen doordat steeds meer kids niet worden ingeent.. geen twijfel: bescherm jouw, en andere, kinderen!
 
Of jij je kind inent is je eigen keus. Mijn dochter is nu 4 weken en ik ga haar wel laten inenten. Mensen worden al jaren ingeent en in mijn en mijn mans omgeving kennen wij niemand die er gevolgen van ondervonden heeft. 
Als je gelooft dat je autisme door entingen krijgt zit je waarschijnlijk op de verkeerde sites. Dat is al achterhaald... snap ook niet dat je dat zou geloven.
Eerlijk gezegd vind ik het geen fijn idee dat mijn kind straks nog niet volledig gevacineerd eventueel iets oploopt van een kind wat bewust niet gevacineerd wordt (je weet het natuurlijk nooit en ja je kan overal van alles oplopen. Maar het idee gewoon)
Succes met het maken van jullie keuze.
 
Terug
Bovenaan