inenting mexicaanse griep

Hallo allemaal,
Ik ben net terug van vakantie en bij de post zat een oproep voor de mexicaanse griep. Wat doen jullie, laten jullie je inenten?
Ik ga morgen even de verloskundige bellen hoe die er tegenover staat.

Groetjes Peet

Hoi Peetje,

Ik laat me niet inenten ik heb het met mijn verlosundige besproken en zij vind ook dat er te weinig bekend is over wat het met je baby doet...
Dus voor m'n gevoel wil ik het niet wil niet dat de baby er straks iets aan overhoud.

Liefs Zonnetje

Hoii dames

Ik zit ook met dit dilemma maar ik denk niet dat ik het doe, omdat ik gewoon die rommel niet in mijn lichaam wil hebben en iedereen zegt wat anders maar niemand weet eigenlijk wat nou wel of niet goed is voor de baby! Want er staat in een folder dat ze niet weten of het spul waar ze ons inenten effect heeft op de baby en ze weten niet of de mexicaanse griep effect heeft op de baby! Dus het is maar een pure gok vlgs mij... maar ja er staat ook wel weer als je hoogzwanger bent dan krijg je toch al minder lucht dan kun je er geen longontst. bij gebruiken... !!!

Misschien te ver gezocht he, maar ik ben gewoon bang dat het dadelijk over 2 jaar op t nieuws komt dat die inenting zooo slecht is geweest voor t kind en dan dadelijk allemaal lichamelijk klachten overhouden net als vroeger dat softenon geval ...
Maar mn gevoel zegt nee dus ik doe t denk ik niet!

Ik vroeg het gister trouwens aan de verlosk. en die wist zelf niet eens antwoord te geven!

Succes met beslissen dames of jullie t wel of niet doen..... echt een dilemma is dit toch of niet??

Groetjes Joyce mama van Yarah en
19,4 dagen zwanger van ons tweede kindje

Hoi Peet,

Ik laat me wel inenten.
De gynaecoloog raad dit met klem aan, omdat als je zwanger bent je grotere kans hebt op ernstige complicaties. En dit kan weer kwaad voor de kleine. In Amerika zijn ook al meerdere zwangeren overleden door de mex.griep.

Nienke

Ik was het voordat ik wist dat ik zwanger was, al niet van plan en ga het nu ook niet doen.
Gewoon je gezond verstand gebruiken, voldoende rust, vitamines, het niet opzoeken, meer kan je toch niet doen.
Als je al een mindere weerstand heb kan je het alsnog krijgen van een inenting, want je krijgt toch een lage dosis van de ziekteverwekkers binnen.

En het vergelijk dat er in Amerika zwangeren zijn overleden hecht ik totaal geen waarde aan. Weet nl uit eigen ervaringen dat ze daar tegen alles enten en ook sterkere varianten hebben. Bijv daar worden kinderen geent tegen waterpokken, en no way dat het normaal is zoals hier in europa, laat ze het maar op jonge leeftijd krijgen. Het is daar gewoon dodelijk.

Maar zeg wel ieder zijn eigen keus.

Groetjes Pauline

ik ga me ook niet laten enten, en mbt dat Amerika verhaal, in Australie bv is het aantal zwangeren dat gestorven is aan de mexicaanse griep weer helemaal niet zo zorgwekkend (percentage gewijs dan, iedere dode is natuurlijk zorgwekkend). Of je jezelf nou wel of niet laat inenten, ik zou dat Amerika-verhaal niet als leidraad nemen!

Overigens staat er op http://www.grieppandemie.nl/vaccinatie/voorlichtingsmateriaal_vaccinatie/zwangere_vrouwen een goede en duidelijke brochure over de mexicaanse griep en zwangeren.

ik laat me ook niet inentene!! en vooral omdat ze op langere termijn niet weten wat het met je baby kan doen

overigens enten ze in Belgie al kindjes in tegen windpokke!! (waterpokken dus)!!
mijn vriendin woont in belgie en is daar echt gewoon standaard!!!

Ik heb geen oproep gehad en ben ook niet van plan om me te laten inenten. Als ze mij niet duidelijk kunnen vertellen wat het met je ongeboren kindje doet, dan komt er geen spul in mijn lichaam.
Moet 6 nov weer bij de vk zijn en zal die nog eens polsen. kijken wat ze er van zegt.

Liefs marielle

Terug
Bovenaan