inenting mexicaanse griep

Ik heb gisteren met de vk overlegd wat zij er van vond en zij zegt alleen als je in de risicogroep zit moet je je laten in enten.
Ik vroeg me dus af wat die groep is en heb verteld dat ik bronchitis heb.
Zij adviseert om het wel te doen en ik denk wel dat ik het doe.
Wil morgen dokter nog even bellen wat zij er nu van vinden.

Ik laat meook niet inenten.
Vaak hebben zwangere vrouwen een betere weerstand omdat ze meer antistoffen aanmaken.
Als je goed oplet wat je doet en het niet gaat opzoeken kun je al veel voorkomen.
De MG die hier in Nederland heerst is niet te vergelijken met die in Amerika. Wij hebben een mildere vorm.
Gister stond er een stuk in de krant dat er gedacht wordt dat het allemaal wel mee gaat vallen.
De eerste voorspellingen zijn ook al niet uitgekomen. Dan hadden er al veel zorginstellingen nu al met een groot ziekte uitval van personeel gezeten.

Ik laat me wel inenten...
Had de verloskundige ernaar gevraagd en die adviseerde het om wel te doen, vanwege de risico's.
Ook nog bij de huisarts gevraagd en die adviseerde het ook wel.
Ten tweede werk ik met verstandelijk gehandicapten als ik me niet laat vaccineren, vorm ik voor hun een heel groot risico om de mex. griep over te brengen op hun.

@ Liesbaby:
Ik werk ook in de gehandicaptenzorg maar ben ervan overtuigd als je goed voor jezelf zorgt de kans een stuk kleiner is dat het wordt overgedragen.
De MG kun je echt overal oplopen.
Denk is aan de winkelwagentjes van een supermarkt.
Die worden niet schoongemaakt en ik geloof niet dat iedereen netjes van te voren zijn handen schoonmaakt of je gaat winkelen met handschoentjes aan.
Mijn mening is echt als je goed voor jezelf zorgt zul je niet zomaar besmet worden en breng je het ook minder snel over.
Het blijft gewoon een erg lastige beslissing

Ik weet nog niet wat ik doe, het is voor mij nog een dilemma. Overigens heb ik op mijn werk (ziekenhuis) informatie gelezen dat de inenting 'dode' viruscellen bevat die er niet voor kunnen zorgen dat je daarvan de griep krijgt. Maar ik ben het ermee eens dat je niet weet wat het effect op de baby is, daarom weet ik het ook nog niet.

Ik ben het trouwens niet eens met de beweringen dat je het (veel) kan voorkomen. Je kan het echt overal oplopen. Zo had mijn man iemand op kantoor met de Mexicaanse griep en heeft de man van een collega (en die heeft echt smetvrees dus die boent alles schoon) het ook opgelopen met een behoorlijke longontsteking erbij. Ik denk dat je het echt niet kan voorkomen

Ik denk ook niet dat ik me laat enten. De gewone griepprik heb ik zoals ieder jaar al wel gehad.

Ik ben het ook niet eens met de bewering dat je het grotendeels zelf kan voorkomen.
Pinapparaten, deurkrukken, een kuchje in gezicht van iemand anders etc etc etc. En dan kan je 10 appels per dag eten, en 16 sinasappelen. Als het virus je heeft gevonden, dan wordt je ziek.

Terug
Bovenaan