inenting mexicaanse griep

@ Lin1984
Ik ben er niet zo zeer bang voor om zelf besmet te worden, maar het gaat me er vooral om dat de mensen waar ik mee werk een erg zwakke gezondheid hebben. En ik dus als ik het krijg voor hun een groter risico vorm.

Mijn broer heeft waarschijnlijk ook de mex griep dus wat dat betreft kan je de besmetting overal oplopen, en als je het krijgt dan is het zo..:D

Maar ik heb zowel de verloskundige en huisarts gevraagd en die adviseren het beide, en ik kreeg vandaag een folder thuis over de mexgriep en zwangeren. En daar staat ook in dat de risico op infecties enz, groter is.
Dus ik neem heb denk ik wel, maar ik heb nog ff om er over na te denken, hoef evt pas 18 nov.

Groetjes

Allereerst wil ik vooropstellen dat iedereen uiteraard recht heeft op een eigen mening en eigen keuze.
Ik laat me niet enten, ook al zit ik naast de zwangerschap ook nog in de risicogroep jonge kinderen! Ik vind de gezondheid van de kleine nu het allerbelangrijkst.
Ikzelf ben een gezonde vrouw en heb zelden de griep (ondanks dat ik tussen de kleine kinderen zit).
Men weet niet wat voor effect de inenting op de kleine heeft en daar wil ik geen risico voor lopen!
Als ik de mexicaanse griep krijg, dan krijg ik die maar....dat geeft verder geen risico's voor een ongeboren kindje!
Als er complicaties optreden, zoals longontsteking oid, dan moet ik dat ook maar ondervinden, want ook daarvan weten de medici dat dit geen effect heeft voor het kindje......dus de enige die de dupe wordt van de mexicaanse griep als ik die zal krijgen, ben IK en niet mijn kindje en dat kun je van de inenting niet met zekerheid zeggen!

Liefsssss

ik las van de week op het internet dat de prik wel veilig is voor iedereen.
ik heb van de week ook de dokter gebeld en die kon mij ook vertellen dat het wel een veilige prik is.
Nu is het zo dat ik vanaf september tot en met maart altijd verkouden enz ben en heb er daarnaast ook bronchitis bij.
Ik haal hem dus wel gewoon voor de zekerheid.

Pppfff, moeilijk hoor. Ook ik twijfel nog. Heb ergens zoiets van: nee, je weet niet wat het voor je ongeboren kindje doet dus ik wil geen enkel risico lopen. Je mag nog net een paracetamol gebruiken en dan zou dit wel mogen? Zelfde trouwens met de borstvoeding, die ik mijn zoontje nog geef, ook daarbij mag je nauwelijks medicijnen en zo gebruiken en dan is dit wel ok?
Aan de andere kant: ik werk op een school met verstandelijk gehandicapten. Hygiene is niet hun sterkste kant... Mijn moeder heeft zich laten enten omdat zij absoluut niet wil dat onze Tijn ziek zou worden door haar. Nee, dat zou ik ook niet willen nee, maar waar kies je dan voor?
Blijft dus moeilijk. Op dit moment heb ik zoiets van: het verloop is nog vrij mild en ik laat me niet enten. Mocht ik dan van mening veranderen dan kan het misschien alsnog (in januari / februari als het risico op complicaties toeneemt)

Ik heb toch besloten om me te laten inenten voor de mexicaanse griep. Mijn schoonmoeder lag in het ziekenhuis en had misschien de mexicaanse griep. Ik mocht er wel bij maar op eigen risico. Er is met een arts overlegt en als je als zwangere de mexicaanse griep krijgt dan zijn de complicaties toch groter. Gelukkig had zij het toch niet maar ik ben niet bij haar gewest.
Op de website van de grieppandemie staat eigenlijk beschreven dat het toch veilig is voor zwangere.
Als je maar verder bent dan 13 weken. Iedereen veel succes met de keuze

Groetjes Peet

Het schijnt wel dat als je de mexicaanse griep krijgt, en het wordt heftig, dat de medicijnen dan erger voor de baby zijn dan deze inenting. Dus het is niet helemaal waar dat alleen jij er last van zou hebben als je deze griep krijgt.
Ik moet dinsdag toch naar mijn nieuwe huisarts dus ik ga zijn mening nog even vragen. Ik ben er zelf nog niet uit.

Terug
Bovenaan