Inentingen

Hoi hoi,

Mijn zoontke krijgt over 2 weken zijn eerste prikjes.
Ik ben benieuwd of iedereen hier hun baby's laten inenten,of dat ze ermee wachten of het achterwegen laten,en de reden.
Ik vind het een rot idee namelijk,dit i.v.m. dat mijn zusje er heel erg ziek van werd altijd,en mijn vriend er als baby ook heel gevoelig op reageerde.
Dat zegt natuurlijk niets en iedereen zal   er moeite mee hebben om hun baby te laten prikken,het prikken vind ik niet erg ,maar die troep inspuiten wel..
Ik ben benieuwd naar de reacties.
groetjes Merel

hoi hoi,
ja ik kan ook wel leukere dingen bedenken voor onze dochter als de prikjes maar ik kan niet anders zeggen dat het reuze is meegevallen ze heeft nu 2 keer 2 prikjes gehad en zonder er last van te hebben...en ze krijgen ze niet voor niks want je moet er toch niet aandenken dat ze bepaalde ziektes nog zouden kunnen krijgen dan zijn we denk ik verder van huis...dus maar even doorbijten en je kleine lekker knuffelen als het gebeurd is...suc6

Hallo Merel,

Vorige week heeft Rowan zijn eerste prikken gehad. Ik had het zo met hem te doen. Hij was zo vrolijk toen we naar binnen gingen en zo verdrietig was hij toen we weer vertrokken. De volgende keer krijgt hij van mij paracetamol van te voren. Dan heeft hij er lang niet zoveel last van. Dit deed ik ook bij mijn oudste zoon en dat heeft altijd goed gewerkt.
Ik zou ook liever niet hebben dat ze die zooi in mijn ventje zijn lijfje spuiten maar het is wel preventief tegen een aantal ziekte's die vervelende en nare gevolgen kunnen hebben.
Nu hebben ze er even last van maar dat is beter dan een ziekte oplopen waar je niets of weinig tegen kunt doen. Wat dat betreft ben ik blij dat we deze voorzieningen hebben in Nederland.

Groetjes,

Annemiek, mama van Rowan, 02-03-2007

Mijn oudste kreeg ook altijd paracetamol van te voren en nu gaat naomi dat ook krijgen.

Ik heb er destijds goed over nagedacht, maar toch besloten om gewoon die inentingen te laten geven, wel heb ik er getwijfeld of ik met twee maanden zou beginnen of dat ik het een maand uit zou laten stellen...uiteindelijk toch met 2 maanden gedaan omdat ik van iemand hoorde dat die kleintjes er minder last van hebben (hoe ouder hoe meer last zeg maar) Leek uiteindelijk wel mee te vallen trouwens...

Maar goed wij mogen maandag al...mijn oudste dochter mag ook dan en daar ben ik echt nieuwsgierig naar, ze is 3 jaar en 3 maanden dan en ze is al sinds 2,5 niet meer gemeten en gewogen (gelukkig hoeft zij pas volgende keer een inenting weer, is zo'n dramaqueen af en toe.....)

groetjes Yvonne

Hallo

Wij wachten nog even en doen de kinderziektes waarschijnlijk niet. Ons cb geeft voorlichtingsbijeenkomsten over vaccineren en evt niet. Zolang het kindje BV krijgt, is het tegen veel van de ziektes gewoon beschermd, dus die prikken vind ik dan niet nodig. dat kan later nog. Bovendien is de kans op complicaties bij de ziektes net zo groot als bij de inentingen, alleen dat wordt bijna niet bekend gemaakt. De 'gevaarlijke' ziektes zoals DTP doen we wel, maar later.
Met 2 mnd was Loek net geopereerd en het CB adviseerde de prikken uit te stellen omdat hij anders zoveel voor zijn kiezen kreeg. Wij konden ons daar wel in vinden. Bovendien ga ik de prikken 'begeleiden' met homeopatische middelen om de bijwerkingen te verminderen.

Mijn zus is gestopt met het inenten van mijn neefje omdat hij chronisch ziek werd na de inentingen. Het is wel beter geworden, hij is nu niet meer chronisch verkouden (hij hoestte heel veel) en ook nooit ziek. Volgens de arts van ons cb heersen veel ziektes niet meer in Nederland omdat zo veel mensen zich inenten. Zolang je niet naar landen gaat waar de ziektes wel heersen is de kans niet zo groot. En kinkhoest is alleen maar een sterkere ziekte geworden door het inenten omdat de bacterie (of was het virus...) resistent kan worden voor het vaccin. Kinkhoest vaccin werkt in 30% van de gevallen niet eens.
Veel van dit wist ik niet voor de voorlichting en het verbaast me hoe weinig ze hierover zeggen bij een regulier CB. Ik hoor er tenminste nooit iets over.

Groeten,
Rosanne

Hoi Merel,

ik ben wel gaan inenten omdat ik vlakbij (meppel ligt  eraan vast)  staphorst woon (60-70% ineten hun kinderen  vanwege hun geloof) dus de kans dat ze wat krijgen is erg groot. Kinkhoest breekt hier snel uit!!!!

21 mei gaan we voor de tweede ronde!

grt suuz mv joshua 8-2-07

Volgens de arts van ons cb heersen veel ziektes niet meer in Nederland omdat zo veel mensen zich inenten.

en dat is precies de reden waarom ik wel voor inenten ga!

Ik ben opgegroeid op de Veluwe in een van de meest orthodoxe gebieden en ik heb gezien wat de vervelende gevolgen kunnen zijn van het wel krijgen van een relatief onschuldige kinderziekte .

Ik ben me er van bewust dat ik ook een risico neem door mijn kinderen wel in te laten enten. Er kunnen eventueel bijwerkingen ontstaan hoor ik vaak, al ken ik de "harde bewijzen" daarvoor niet. Maar goed, dat neemt niet weg dat er ongetwijfeld kinderen zijn die er last vanm krijgen. Omdat ik zelf veel contact kom met jonge mensen (onderwijs), mijn kinderen naar een kinderdagverblijf gaan (nog meer contacten) wil ik wel graag mijn kinderen inenten. Er komen daar namelijk ook mensen die bewust niet inenten en dus bewust er voor kiezen (mijn inziens) om die ziektes te kunnen verspreiden.

Mijn oudste heeft nog de oude variant inentingen gehad en heeft een keer een halve graad verhoging gehad en een dag een stijf beentje en verder geen enkele last van wat voor bijwerking dan ook. Bjarne heeft de eerste set prikken ook prima doorstaan en over twee weken halen wij dus "gewoon" de tweede set!

groetjes Dionne

Terug
Bovenaan