Inentingen

Hai Monique

Laat ik voorop stellen dat je het allemaal zelf moet weten, hoor! Maar ik bedoelde niet dat BV tegen allerlei ziektes beschermt. Wel tegen een aantal ziektes waarvoor ingeent wordt, als je zelf antistoffen daartegen hebt aangemaakt. Natuurlijk kan een baby verkouden worden als het een nieuw virus is. En tegen het RS virus wordt toch niet ingeent?! Als je zelf geen antistoffen hebt, kan je ze ook niet doorgeven. Maar zoals ik al zei: iedereen moet en mag gewoon zijn eigen keuzes maken!
(en ik ben helemaal niet tegen inenten! wel als het niet nodig is)

Rosanne

Rosanne,

Ik ben het helemaal met je eens. Ik wil alleen niet dat mensen een vertekend beeld krijgen van BV. Iedereen maakt zijn eigen keuzes en iedereen doet het in het belang van zijn kindje.

Groetjes,
Monique

wel leuk, zo'n discussiepunt! Goed bedacht!

Ik weet nog dat er soms gediscussieerd werd op het zwangerforum, maar dat ging er veel feller aan toe. Zouden we dan toch wat hormonen kwijt zijn????

leuke discussie!
Eigenlijk ben ik toch voor inenten. Want juist omdat heel veel ouders in Staphorst, ja ik woon ook in Meppel, het niet doen, moeten wij het dus wel doen anders lopen onze kinderen ziektes op omdat anderen niet willen enten.
Dus eigenlijk bieden de mensen die hun kinderen wel inenten de bescherming voor de mensen die het niet (willen) doen!!!!! Dus doordat wij het wel doen kunnen anderenhet zich veroorloven het niet te doen. Als niemand zijn kinderen zou inenten zouden er veel meer ziektes uitbreken....

Groetjes,
Daphne

hallo allemaal

ik laat mijn zoontje pas inenten met 3 maanden dan met 5 maanden en dan met 7 maanden. ik heb er ook zo veel nare dingen over gehoord dat ik ze niet te snel achter elkaar wil.

groetjes vanessa

Lars heeft ook al 2 rondes gehad. 1e keer geen reaktie, 2e keer een heel klein beetje verhoging (37.8) Prikken zelf vind ie niet leuk, dan huilt hij even, maar voordat we het cb weer uit zijn is dat al weer over, even knuffelen en troosten en dan gaat hij liggen slapen tot het tijd is om te eten.
Ik denk maar zo, het is wel even vervelend, maar als hij wel  zo'n ziekte krijgt, krijgt  hij vast veel meer prikjes, dus als ik dat kan voorkomen....
Maar gelukkig is iedereen vrij in de keuze

Terug
Bovenaan