Inentingen

Ik heb gister ook net de tweede ronde met prikjes achter de rug met
Danaë. Het is ook best zielig om het te zien, daar heb ik ook wel
moeite mee maar gelukkig als ze buiten is valt ze weer inslaap in de
wandelwagen en is ze het ook zo weer vergeten.

Ik geef dr ook altijd een paracetamol en ze heeft er niet zo heel veel
last van, ze is alleen wat meer huilerig dan normaal maar dat is alleen
maar diezelfde dag.

Groetjes Sabrien m.v danaë (01-02-2007)

Hai Dionne

In jouw situatie kan ik het me best voorstellen. Zeker als ze veel in aanraking komen met andere kinderen op het kdv. Maar Loek gaat niet naar het KDV en krijgt BV. Ach ieder heeft zo zijn eigen keuzes en daar heeft iedereen recht op. Het heeft altijd invloed op elkaar. Door het wel inenten is kinkhoest veel heftiger geworden, zo blijven we aan de gang met voor en nadelen...
Doe gerust wat je het beste lijkt! De meeste mensen zullen waarschijnlijk wel inenten. Als je hier naar de reacties kijkt, ben ik de enige die gaat afwijken, geloof ik.
Over de 'harde bewijzen': de arts van het CB (zit in een regionaal platform/werkgroep oid met de reguliere artsen) zei dat veel bijwerkingen niet gemeld worden door de ouders of door het CB terwijl er wel een meldingsplicht is. Zo komen de 'harde bewijzen' er dus ook niet.

Groeten
Rosanne

Hoi Rosanne!

Ik denk ook dat een onderwerp als dit heel nuttig is op dit forum, want er zijn ook volksstammen ouders die hun kinderen laten ineneten omdat ze denken dat het moet. De keuze om het bewust wel of niet te doen of uit te stellen, die kennen ze niet! Ik hoor zo vaak "Ja, want hij moet prikjes zus of zo" Nou, dat hoeft dus helemaal niet en ik dat het heel belangrijk is om als ouders daar een weloverwogen keuze in te maken. Dat zijn namelijk de beste keuzes! Dus lang leve de mensen die bewuste keuzes maken, of ik het er nou mee eens ben of niet !

Groetjes Dionne

Bij Marielle woonden we op de Veluwe en mijn man werkte op een kdv waar om de haverklap kinkhoest heerste. Dus inenten was toen voor ons de meest verstandige keus. Nu we ergens anders wonen doen we ook bij Vera. Ze reageert er totaal niet op met koorts of iets anders. Er is aan haar niet te merken dat ze geprikt is gelukkig.

om dezelfde reden als suuz laat ik mn kindje wel inenten.ik woon tussen streng gereformeerde dorpen die hun kinderen niet laten enten,waardoor de risico op de ziektes 2/3 keer zo groot zijn.afgezien daarvan wil ik niet bijdragen in het in stand houden van deze ziektes,want zoals dionne al zegt:de ziektes komen bijna niet meer voor,DOOR het enten.
en de reacties op de entingen wegen niet op tegen de gevolgen van de ziektes.niet alleen voor de kinderen zelf,maar ook voor zwangere vrouwen en oudere mensen die nooit geent zijn.

Hoi hoi,

Bedankt voor de reacties.
Ik ga die prikken zowiezo laten geven,omdat ik zelf vind geen reden te hebben om het niet te doen,het is namelijk niet gezegd dat hij er gevoelig voor is vandaar.
Vind het idd een onderwerp waar je nix over hoort,en idd ik heb tot een jaar of 5 geleden ook altijd geacht dat het verplicht was.
Mijn zusje werd echt doodziek van die prikken,een soort bronchitis kreeg ze erna(heel lang last van gehad)en daarna stak ook exceem op(of dit door de prikken kwam weet je nooit zeker natuurlijk).
Klopt het dat ik een tijdje geleden iets op het nieuws hoorde dat een van die prikken van toen toch erg slecht waren en ze die nu niet meer geven?
Ik ben benieuwd.

Groetjes Merel

Ook ik heb mijn zoontje gister gewoon laten inenten. Ik vind BV niet voldoende bescherming geven. Nick is ondanks de BV al voor de 2e keer verkouden. En de kleine van mijn zus heeft ondans de BV het RS virus opgelopen met 5 weken en is opgenomen geweest in het ziekenhuis. Hiermee wil ik aleen maar aangeven dat BV ziektes zeker niet uitsluit.

Dit moest ik even kwijt.
Groetjes,
Monique mv Nick (10mrt)

Terug
Bovenaan