intake gehad en kraampakket ontvangen

zo het komt steeds dichterbij.
vrijdag werd er aangebeld en geklopt op het raam. en toen ik open deed stond daar de postbode met het kraampakket. ik had echt zoiets van poeh nu al.
kreeg er een boekje bij voor het eerste levensjaar van onze baby.
en een vingerpoppetje. bij iris had ik een luiertas wat ik wat fijner vond.

en vandaag had ik intake met de kraamzorg.
gezellig gekletst over onze wensen. en zo. en een check list door genomen van wat je in huis moet halen.
alleen nog het bed op klossen met 37 weken.

afgelopen dagen alles klaar gemaakt voor de baby.
heb de kleren gewassen en alles ligt netjes in de kast.

groetjes petra
28.4 weken zwanger

Hoi Petra,

Gaat inderdaad snel he?
Ik heb nogniet de intake enzo gehad maar dat zal snel gaan gebeuren.
Ook ik heb de kleertjes allemaal al schoon in de kast liggen.
Nu de laatste kleine details en dan hoeven we alleen nog maar te wachten tot de beeb zich meldt nietwaar ;)

groetjes saskia
26.2 wk

Hoi,

Gisteren is de postbode ook bij mij langs geweest, een mega kraampakket ontvangen.
Aangezien in moet bevallen in het ziekenhuis zal ik wel niet alles gebruiken.
De intake doen ze hier telefonisch, omdat ik zwanger ben van de tweede. Bij de eerste komen ze wel langs. Ook hier is alles al gewassen en gestreken, wat dat betreft kan de baby maar komen.

liefs van Gea

Ik heb het kraampakket nog niet ontvangen. Zal ook wel van de verzekeraar afhangen wanneer je die krijgt. Volgens mij had ik hem bij de eerste in week 30.

Kleertjes en alles ligt hier ook klaar in de kast. Vanmiddag wil ik de vluchtkoffer gaan inpakken, aangezien ik in het ziekenhuis beval en op uitgebreide controle loop daar. Heb bij de eerste ook pre-eclampsie gehad, dus ik zou zomaar ineens het ziekenhuis in kunnen verdagen voor de uitgerekende datum. Dan is het wel lekker als alles klaar is, toch?

Groetjes, Marisa

Het kraampakket heb ik inmiddels ook in huis. Ik schrok wel even bij het zien van al die dikke pakketten kraamverband...

Ik heb nog geen intakegesprek gehad met de kraamhulp, volgens mij moet dat rond deze periode toch wel plaatsvinden (ik ben bijna 30 weken zwanger)? Ik zal komende week eens bellen want wil het wel allemaal goed geregeld hebben..

Ik hoorde bij zwangerschapsyoga dat je bij sommige thuiszorg instanties in de zomerperiode minder 'kraamuren' krijgt vanwege te weinig personeel. Hoeveel uren kraamzorg krijgen jullie standaard per dag?

als je borstvoeding geeft ehb ej recht op 49 uur. nu weet ik niet hoe het is gesteld bij jullie met personeel.
hier moeten de intakers ook mee draaien en partimers meer uren schijnbaar.
ik zie het wel.
groeten petra

Hallo,

waarvan is dat kraampakket waar jullie het over hebben? Ik heb die nog niet ontvangen.
Ben vandaag 29 weken zwanger. A.s. dinsdag komen ze van de kraamzorg voor de intake.

Groetjes, Bloempje25

Het kraampakket van de zorgverzekeraar heb ik inderdaad ook vorige week ontvangen. Van de kraamzorg heb ik alleen nog maar een schriftelijke bevestiging maar die zullen binnenkort wel contact opnemen. Als ik het goed begrepen heb gebeurd deze intake telefonisch omdat het ons 2e kindje is.

Groetjes Anja

Terug
Bovenaan