intake gehad en kraampakket ontvangen

Whaha, ik herinner het me nog, dat “het kraampakket” kwam. Jeetje, we hebben het met verbazing en afschuw zitten uitpakken, whaha... Het meeste ligt nog onaangeroerd in de kast maar dat komt omdat ik toen 8 dagen in het ziekenhuis heb doorgebracht. Nu hoop ik iets eerder naar huis te kunnen en dan zullen we nog eens zien we wat ik nodig heb van dat pakket. De rest moet ik dan maar doneren aan een goed doel.

Nou veel plezier met het uitpakken, hihi

Bij ons wordt ook verwacht dat de kraamzorg niet het uitgebreidde zorgpakket kunnen leveren in de zomer/vakantieperiode. Maar wel het standaard hoor...

Hallo allemaal.

Jullie maken me een beetje bang mat jullie reacties.

Ik heb geen kraampakket gehad. Geen afspraak voor een intake gesprek. Helemaal niets.

Afgelopen weekend net de babykamer klaar. teminsten, alles verbouwd, opgeknapt en meubels erin.
Ik moet nu alle spullen nog gaan kopen. We hebben nog niet eens een matras.
Ik heb echt nog geen kleren gewassen, laat staan dat ik de "vluchtkoffer" klaar heb of ga inpakken.

Ben ik nou echt zo laat met alles ?????

Groetjes Jeanine, 27 weken en 4 dagen

hoi weet niet wat je nog kopen moet.
de meeste dingen kun je zo kopen.
maar een kinderwagen en maxicosi en voetenzak moeten meestal besteld worden. er zit een levertijd op. tussen de 6 en de 12 weken.
daar moet je wel rekening mee houden.

wanneer je kraampakket geleverd wordt ligt aan je verzekering en of je die hebt aangevraagd uiteraard anders meot je zelf de spullen kopen.
en intake kraamzorg ligt ook aan het bureau. bij de vorige zwangerschap kwamen ze met 32 weken langs nu met 28 weken omdat het zomervakantie is als ik beval. dus ze zijn nu hier   4 weken eerder de intake's aan het doen want de intakers moeten dan ook de gezinnen in. als er gebrek is aan personeel.

ik heb vorige week alles klaar gemaakt omdat ik me de week er voor niet goed voelde.
stel dat er iets is en ik naar het ziekenhuis meot heb ik geen stress meer over de spullen.
bij iris had ik alles klaar met 35 weken.

groeten petra

hoi hoi

Ook wij hebben 2 weken geleden het kraampakket van de zorgverzekeraar ontvangen,stond wel een beetje verbaasd over wat er allemaal inzat haha

Ook vorige week de bevestigingsbrief van de kraamzorg gehad ze nemen deze komende maand contact op voor een intake.

verder klaar met de babykamer op het plafondlampje na(komt vandaag).kleertjes gewassen en gestreken.

we kunnen beginnen met aftellen!

liefs lis(30 wkn)

hey Petra,

wat denk je wat.... donderdag reageer ik op je berichtje...zaterdag stond de postbode voor de deur met een "pretpakketje" van de agis...
toen ik em openmaakte dacht ik leuk!! een luiertas,stoffen meetlat voor in de babykamer en een schattig tutsje.....toen kwamen inderdaad de maandverbanden binnen mijn oogveld etc... hahahaha
Heb het nog maar even veilig achter een deur gezet, valt mijn oog er niet steeds op ;) hahahahaha

Hallo,

vanmorgen schrijf ik nog dat ik niets heb ontvangen. Een paar uur later gaat de bel : het kraampakket.

Mijn man was ook thuis dus hebben we samen gekeken wat er in zit.
Het meestel wijst zich vanzelf maar we hebben even stil gestaan het kraamverband.
Ik dacht, laat ik het pak eens open maken om te kijken. Nou mijn man heeft dubbel gelegen van het lachen. Mijn god zeg, wat een grote verbanden. Ik hoop echt dat ik ze niet lang nodig heb. Wouw, dat moet toch niet lekker zitten zo'n verband.

Misschien een stomme vraag : maar waarom zijn die dingen zo groot ? ga je zoveel bloed verliezen of zo ? Ik snap het niet. (blond) kan je niet gewoon maandverband gebruiken ? waarom meteen van die enorme dingen ?

Groetjes Jeanine

hoi jeanine
tja die verbanden zijn inderdaad best groot en dik. deze heb ik teminste wel nodig gehad de eerste 3 dagen dacht ik daarna kon ik het met een maandverband doen van always.
je verliest eerst flinke stolsels en best wel wat bloed. daarna wordt het minder.
groeten petra

Hoi Jeanine,

Ik wil je niet afschrikken maar ik heb die kraamverbanden echt wel ff nodig gehad de eerste dagen. Met het pak van het kraampakket heb ik het niet gered, heb echt wel bij moeten kopen. Met een kraamverband red je het waarschijnlijk niet omdat je toch wel veel bloed en stolsels verliest. Ik heb de pech gehad dat ik 6 weken gevloeid heb na de bevalling maar heb echt niet 6 weken die grote matten nodig gehad hoor. Ben op een gegeven moment overgestapt naar maandverband van een iets kleiner formaat. Een vriendin van mij heeft een keizersnede gehad en kon het wel met maandverband aan omdat ze tijdens de keizersnede al goed schoongemaakt was waardoor ze daarna weinig gevloeid heeft. Je weet het dus niet. Ga er maar vanuit dat je het nodig hebt, kan het alleen nog maar meevallen.

Groetjes Anja

Terug
Bovenaan