intake gehad en kraampakket ontvangen

Hey Jeanine,

Ik wil je niet afschrikken, maar je krijgt er de eerste dag (gen) zelfs 2 van die dingen in de broekje. Daar schrok ik de eerste keer ook van......Ben normaal maar heel licht ongesteld, heb met verbazing gekeken hoeveel bloed, stolsels e.d ik verloor.... Het is wel weer snel voorbij, teminste dat vind ik nu. En nee plezierig zit het niet, maar who cares je hebt als het goed is er ook iets heel moois voor terug gekregen.

Ik heb wel een tip. Ik ben de vorige keer gehecht en wat ook niemand je van te voren verteld......... is dat de eerste keren PLASSEN ook zeer doet........ Bij ons is het zodat de w.c. naast de douche staat en dat ik met plassen de douchekop op mijn vagina gericht hield. Misschien beetje smerig zoals ik het beschrijf, maar zo verdun je je urine en prikt het minder. ( Kan ook met een fles water die je naar beneden giet) Wat ook fijn is dat je je daarna weer wat frisser voelt.

Groetjes wendy

Trouwens hier kreeg ik een brief van de thuiszorg dat ze geen last hadden van te weinig personeel, ze alle zorg gewoon konden leveren. Ik heb in mijn 32ste week pas het intake gesprek, ze komen gewoon thuis, is mijn tweede.

Hoi,

Ik krijg mijn kraampakket niet vergoed dus die moet ik zelf nog even halen. Maar de verloskundige zei dat ik maar een paar dingen uit het pakket hoefde te halen want meer dan de helft gebruik je toch niet. En dat klopt ook want ik heb bij de eerste ook van alles over gehouden.
Mijn intake van de kraamzorg heb ik telefonisch gehad, en bij mij vertelden ze wel dat het een erg drukke maand werd. Maar ze hebben het altijd nog met een kraamverzorgende per gezin gedaan dus dat dat deze keer ook wel weer ging lukken dacht ze.Vind ik wel zo prettig, ook voor mijn dochter van drie.

Groetjes nynke

Ik moet zeggen, ik schrok wel even van alle verhalen over kraampakketten en intake-gesprekken! Ik ben nu bijna 30 weken zwanger en heb nog niks gehoord. Ik heb net maar even een mailtje gestuurd naar de thuiszorg, dus hoop dat mijn intake-gesprek binnenkort volgt. Ook heb ik even gekeken op de site van  mijn zorgverzekeraar. Ik kan mijn kraampakket ophalen bij zo'n mobiele (zorg)winkel. Pffff, weer een zorg minder!

Fijne laatste weken allemaal!

Ook hier nog geen pakket. Nou ben ik net op de website gaan kijken (ik zit nu bij zilveren kruis achmea en bij mijn vorige zwangerschap bij Zorg & Zekerheid) en daar stond doodleuk dat je het pakket moest aanvragen.

Ik ging er vanuit dat, wanneer je kraamzorg aanvraagt, de aanvraag voor het pakket daar bij zit. Dat was bij Zorg en Zekerheid in ieder geval wel. Ik heb de aanvraag dus maar even snel nog ingevuld en hoop dan ook mijn pakket snel te ontvangen!

Verder nog niks gehoord van de intake van de kraamzorg, maar bij mijn eerste zwangerschap was dat, volgens mij, ergens rond de 32 - 34 weken.

Groetjes, Marisa

Oh, voor de vrouwen die schrikken van de bloederige toestanden, ik was er zelf ook verbaasd over en heb daarna al mijn vriendinnen ingelicht over alle dingen die je niet in de zwangerschapsbladen terugleest (eerst gevraagd of ze het wel echt wilden weten). Dan waren ze er ten minste op voorbereid. En toen nog zeiden ze als ik op kraam kwam, 'het komt toch écht wel weer goed?'

Ik vond het echt jammer dat ik dat soort dingen nergens heb kunnen lezen (hoe je onderkantje er écht uit ziet na de bevalling, de nabloedingen en stolsels, het hechten, enz.).   Ik schrok me dood toen ik voor het eerst naar de wc ging. Ik had het liever van tevoren geweten.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan