Intake kraamhulp wanneer?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Ik ben 3 dec uitgerekend en vroeg mij af wanneer de kraamverzorging eens gaat bellen om een afspraak te maken. Wat is normaal dat ze langs komen?
Mijn buurvrouw is namelijk twee weken later uitgerekend en die is deze week gebeld door hetzelfde kraambureau. Zij heeft 30 okt een afspraak!
Ik zal volgende week maar eens gaan bellen, maar wil niet ongeduldig overkomen. Zijn jullie al gebeld, of zijn ze al langs geweest?
(Ik heb me overigens bij 7 weken zwangerschap al aangemeld bij het bureau, dus daar kan het niet aan liggen!)

Tja, lastig. Bij mij waren ze namelijk al erg vroeg...rond de 25 weken ofzo... dus bij mij is wat dat betreft de boel al geregeld.

Ik zou zeggen, gewoon even bellen. Je zult niet ongedudlig overkomen. Misschien hebben ze een foutje gemaakt en wacht je tot je een ons weegt. Ze zullen bovendien best begrijpen dat je benieuwd bent wanneer ze langskomen.

Hoi!

Bij mij komen ze a.s woensdag langs voor een gesprek, ben dan 34wk zwanger (ik ben 1 december uitgerekend). Ze hebben al wel 2 weken geleden gebeld om deze afspraak te maken..Vreemd inderdaad dat je buurvrouw al wel gebeld is....Ik zou ook zelf gaan bellen hoor, belletje kan geen kwaad toch?

Liefs Jess

hi, ik ben nu 33 weken en ben donderdag gebeld. bij mijn kraamzorg is het zo, bij het eerste kindje komen ze kijken bij de rest is het telefonisch. heb zelfs mijn zorgplan al binnen!!!        

Hoi,
ik zou gewoon even bellen, ben jij ook gerust gesteld en je zal echt niet overkomen als een zeur hoor. bij mij zijn ze vorige week geweest, en ik ben 14 dec uitgerekend.
grt Jolanda

Zou het per kraamzorg nog verschillen wanneer de intake is ? Welke kraamzorg hebben jullie ? Ik heb ZIN Kraamzorg en ik heb mijn intake ook nog niet gehad. Ben nu 31 + 1 wk.

Ik zit bij het groene kruis. Misschien verschilt het idd per kraamzorg, maar bellen kan volgens mij altijd.

Ik heb mijn zorgplan ook al binnen.

Hoihoi,
volgens mij verschilt het ook per kraamzorgbureau. Dit is ons derde bureau. Bij onze eerste werd ik in de 32 week gebeld en kreeg ik bezoek in week 34. Bij de tweede ging het allemaal een beetje raar, daarom zijn we ook bij dat bureau weg, ze waren zo slecht met afspraken enzo, vond ik niet prettig, toen werd ik pas in week 34 gebeld ofzo.
EN bij dit bureau weet ik het niet, maar heb wel spullen gekregen waarin staat dat ik ingeschreven sta. 'k zal er eens naar kijken, mss staat er wel wanneer ze ongeveer bellen.

Terug
Bovenaan