Intake kraamhulp wanneer?

Gisteravond werd ik gebeld en volgende week woensdag komen ze langs. Lekker snel al.
Lies (32+2)

Hoi hoi

Nou gister gesprek gehad, duurde een uur ofzo..Erg fijn gevoel bij. Mocht zelfs mijn voorkeur uitspreken voor een bepaalde kraamverzorgster (onze vorige was echt super dus heb ik dat maar aangegeven). Ook zorgen ze voor mijn oudste, het huis houden blijft draaiende én ze willen zelfs het eten panklaar zetten (dan hoeven wij dat s'avonds alleen maar op te zetten). Echt super wist niet wat ik hoorde, ik dacht dat ze tegenwoordig niet zoveel meer hoefde te doen! Tuurlijk staan moeder en baby voorop maar de rest gaat dus ook gewoon door héérlijk!!
Hoe doen jullie het eigenlijk met kraamvisite?? Wij alleen maar overdag (met rusttijd van 12.00 tot 15.00 en dan na 17.30), dus s'avonds niks. Hebben we tijd voor elkaar, kan de oudste rustig naar bed gebracht worden en heeft paps ook alle tijd uit zijn werk vandaan voor de kids! Bij de oudste hadden we wel s'avonds maar ik vond dat altijd een beetje tegenvallen sommige blijven echt lang zitten ook al stond op het kaartje " wij rusten na 21.00").
Kijken hoe dit ons gaat bevallen!
Liefs Jess

Ik weet eigenlijk nog niet hoe we het doen met kraamvisite, nog echt over nagedacht. Wij deden bij de oudste ook gewoon 's avonds, maar dan zijn er inderdaad altijd mensen die blijven hangen, ook na 9-en, heel irritant. Dus grote kans dat wij het ook overdag doen en dan hoofdzakelijk in het weekend, omdat manlief dan ook thuis is.  

hoi hoi

Wij gaan voor een kraamborrel, 2 eigenlijk een voor de fam. van mijn man en kennissen en dan een voor   mijn familie en kennissen.
Als ik in november mocht bevallen houden we hem waarschijnlijk rond 20 dec en anders midden januari, ik zit echt niet te wachten op een volle agenda en aangezien de feestdagen eraan komen zullen er ook veel mensen pas in januari komen zit je dadelijk 2 maanden met vistite en december zal zoeizo ook een moeilijke maand voor me worden (mama is 1e kerstadag vorig jaar overleden) en ik wil dan alleen naaste familie en vrienden om me heen hebben, mijn schoonzusje (in juni bevallen) had ook veel van die plakkers, bleven gewoon tot 01.00 uur zitten pfff nee moet er niet aan denken haha

liefs Daantje

vanmorgen is de thuiszorg bij me geweest en intake was heel gezellig! Ze hebben nog even gekeken bijh t kamertje en of ik alles wel heb ondertussen. Alles was er wat noodzakelijk is zeiden ze. Wel fijn want met je eerste is t toch wel even afwachten of je alles hebt wat er voorgeschreven is.

T bevalt me wel dat het heel flexibel is allemaal, de uren indeling en je wensen.. Fijn allemaal!

Hoi hoi

Wij hadden ook het plan om een kraamborrel/feest te geven, maar toch maar niet....Dus nu alleen overdag visite maar af en toe ook even een dikke vette kruis in de agenda.. Normaal zie je die ooms en tantes ook bijna nooit kunnen ze nu ook wel ff wachten toch?! Toch is het ook gezellig hoor die kraamvisite! Het is ook niet zo dat ik er een hekel aan heb haha...

Liefs Jessica

Ik krijg trouwens 49 uur vergoed, viel mij alles mee das toch nog 6 uur per dag...Lekker!

Ga je bv geven jess, want ik krijg 4 uur in mindering vanwege fv..........
en ja misschien is het ook wel gezellig hoor die kraamvisite haha
we zien eerst wel wanneer ik beval...............

liefs Daantje

heeft er weer eentje de hik hier haha is dat bij jullie ook zo vaak? hier wel 3 tot 4 keer per dag

Terug
Bovenaan