Intake kraamhulp wanneer?

Hoi iedereeen, bedankt voor de reacties. Ik was te ongeduldig en heb net toch zelf maar gebeld. Anders ga ik me alleen maar druk lopen maken dat ze me vergeten ofzo.
Het schijnt dat je normaal gesproken bij dit kraambureau tussen de 6 en 4 weken voor de uitgerekende datum gebeld wordt. Ik stond nu op de bellijst. Het verschilt dus per kraamhulp wanneer ze gaat bellen. Ik wacht dus nog even twee weken af en zal dan vast wel gebeld zijn.
Wel raar dan dat om me heen vrouwen die later uitgerekend zijn wel al een afspraak hebben. Maar goed het komt vast wel goed en ik ga me nu maar niet meer druk lopen maken, want dat is niet goed voor de kleine.

Het is inderdaad een beetje vreemd dat iemand die later is uitgerekend nu al gebeld is en jij nog niet. maar ze hebben je een beetje gerust kunnen stellen aan de telefoon..toch? je hebt gelijk, niet zoveel stressen hoor...het komt allemaal wel goed.

idd wel raar dat alles zo verschillend is zeg! Ik krijg donderdag mijn intake en ben morgen 30 weken... Wij hebben de kraamhulp via de thuiszorg gedaan.

Ik heb kraamhulp aangevraagt bij de kraamvogel.
Ik ben nu 30 weken zwanger uitgerekend op 29 dec en ben vandaag gebeld.
 We hebben een afspraak gemaakt voor over 2 weken.

Ik ben wel benieuwd hoor...
Toch weer iets wat ik voor het eerst ga meemaken...

ik ben ook super benieuwd wat ze gaan vertellen, t schijnt ongeveer 45 minuten te duren dat gesprek  lang he. Ik hoop dat ze me kan vertellen wat ik nog mis in mijn babyuitzet... er staan zoveel lijstjes op t internet dat ik t soms niet meer weet!

Ik heb toch ook maar even zelf gebeld en blijkt dat december nu ingepland wordt, dus ik wordt de komende dagen gebeld. Het voelt een stuk prettiger, nu weet ik tenminste zeker dat de inschrijving goed is gegaan. Ik wacht nu dus maar af.

Allemaal afwachten dus. Nou ik vond het gesprek erg tegenvallen hoor. het was erg gezellig en duurde inderdaad zo'n 40 minuten bij mij, maar het had in 10 minuten gekund haha. Was meer gezellig kletsen en ff over de baby.

Hier zijn ze ook al een paar weken geleden geweest en bij mij had het ook in 10 minuten gelukt hoor haha
Ze had een vragenlijst en dan kennen ze je de uren toe, verder moest ik wasjes gaan doen, had ik al gedaan hihi en had een boekje vooraf gekregen waar lijstjes in stonden wat er allemaal in huis moet zijn dus dat was ook in orde, verder moet straks natuurlijk het bed verhoogd worden en waarschuwde ze me dat ik de poten op moest meten omdat voor de klossen de poten max. 10 cm mogen zijn in doorsnee........heb nog steeds niet gemeten haha anders worden het bierkratjes! maar voorlopig nog geen verhoging hier want kom nog goed in en uit bed!
Ze vroegen of ik er bezwaar tegen had als er een stageaire meekomt en legde ze uit wanneer de vk hun belt (1,5 uur voor de geboorte) dan komt de kraamzorg dus

liefs Daantje

Terug
Bovenaan