Interne strijd/worsteling

Ha lieve mama's (en Geert),

Ook ik zit nog steeds met een soortgelijke vraag als Hanneke net stelde over het aantal voedingen.
Nou ja, ben nu eigenlijk een beetje aan het worstelen...

Zoals ik eerder al had aangegeven gaat het drinken sinds afgelopen weekend niet echt denderend meer. Of Jasmijn is erg moe en valt in slaap, of het is zo'n strijd met spartelende armen, dat het ook niets wordt. We zaten nog erg in het ziekenhuisschema van 7 voedingen op een vast tijdstip, maar volgens mij is ze dat schema ontgroeid.

Ik ben gisteren begonnen met het aanpassen van een paar dingen: voeden op aanvraag, experimenteren met andere fles, andere houding.

Nou realiseer ik me ook wel dat dat misschien een beetje veel van het goede is, maar ik ben een beetje radeloos... Komt ook door de tegenstrijdige adviezen: de logopediste (die ik gisteren sprak) vond in principe het voeden op verzoek wel prima, maar wilde wel vasthouden aan 7 voedingen. Dan denk ik: moet ik haar toch weer gaan wakker maken, wat ik dan dus ook maar weer gedaan heb, om toch maar die 7 keer te halen.
De verpleegkundige van het CB was hier vanmorgen (even kennismaken, omdat we er nu nog niet lopen, maar straks in principe wel naartoe gaan), en zij vond voeden op verzoek op prima en gaf aan om eventueel naar 6 voedingen te gaan als het zo uitkomt en dan iets meer te geven.

Pffft, fijn hoor al die hulp, maar ik word er knap onzeker van en eerlijk gezegd ook gefrustreerd. En dat merkt die kleine meid maar al te goed. Heb dus ook het idee dat het minder drinken deels aan mij ligt en daar voel ik me dan weer enorm schuldig over!

De fysiotherapeut kwam gisteren ook voor het eerst langs en met hem heb ik een nieuwe voedingshouding geprobeerd. Terwijl hij erbij zat ging het natuurlijk prima, maar toen ik het daarna zelf wilde proberen lukte het voor geen meter. Gevolg: toch maar weer de oude manier, maar daar begonnen we dan al gestresst aan...

Misschien wil ik het allemaal wel té snel helemaal goed doen... Moederen is zo makkelijk nog niet.

Ik ga dus denk ik toch maar voeden op verzoek en houd keurig bij hoeveel ze drinkt. En ook maar op de oude vertrouwde manier. Ik wissel nu de Avent en de Difrax even af (is dat trouwens erg?)

Nou ja, ik moest gewoon mijn ei even kwijt en weer rust vinden. Als er iemand nog een fantastische tip heeft, dan houd ik me enorm aanbevolen ;-)

Veel liefs,
Marieke
 
Lieve schat,

Ik kan me je onzekerheid zo goed voorstellen...

Toen wij Lise mochten meenemen, mochten wij één nachtvoeding laten vallen en zat ze op 6 voedingen per dag. Wel was het belangrijk dat ze per dag 15% van haar lichaamsgewicht binnenkreeg. Op dit moment drinkt zij 3,8kg*150cc=570cc/6voedingen=95cc per voeding. Het mag uiteraard wat meer zijn.

Waarom wissel je de flessen eigenlijk af? Lijkt me niet problematisch, maar wat ik me wel kan voorstellen is dat het een beetje verwarrend is voor Jasmijn.

Hoe was het in het ziekenhuis? Maakte ze Jasmijn daar wakker voor de voeding van 02.00 uur? Is het misschien een idee om Gerda (lactatiekundige) even te bellen met je vraag?

Volgens mij kun je het beste de conclusie trekken dat er niet één juiste manier bestaat. Als alle 'geleerden' iets anders zeggen, zijn er waarschijnlijk meerdere manieren goed. Het is aan jou om de manier te kiezen die het beste bij jullie past. Is Jasmijn verder een tevreden kindje? Groeit ze goed? Ben jij geruster als je haar wat langer door laat slapen en is de voeding bij het wakker maken alleen maar prut? ... Luister naar jezelf, want je weet het echt veel beter dan je nu even denkt!!!

Haha, dit was nog even een extra adviesje erbij ;-) Gewoon lekker bijhouden wat ze drinkt, zorgen dat dit genoeg is, aantal poep- en plasluiers in de gaten houden, in de gaten houden dat Jasmijn alert is en te luisteren naar je eigen gevoel.

Dikke kus en heel veel liefs van de meiden uit Vleuten.
 
He meid!

Oh ik kan me je ongerustheid en frustratie goed voorstellen! Tja en wat te doen met al die adviezen?

Ik denk wat Arwen zegt wel kan werken; luister naar je gevoel en kijk naar je meisje. Is het echt zo erg als ze een dag 6 flessen drinkt ipv 7? Als ze daardoor lekker slaapt en relaxed is en jij daardoor ook? Jasmijn zal vanzelf meer drinken als ze meer honger heeft toch? Lekker bijhouden wat ze drinkt en je kleine lieve kabouter volgen lijkt mij ook het beste plan. Als ze lekker uitgeslapen en relaxed haar flesje kan drinken, genoeg luiers heeft en alert is dan lijkt me dat jullie het super doen samen!

Wij hebben totaal geen ritme (als in tijden) en ik volg Saar gewoon. Voeden op verzoek dus. Soms 6 voedingen, soms zelfs maar 4... Als ze wil slapen - slaapt ze, wil ze eten dan eet ze, wil ze spelen dan gaan we spelen. Maar ja, makkelijk gezegd voor een mama met een meisje dat het super goed doet...

Onthou dat jij de allerbeste mama voor Jasmijn bent en dat je meisje dat ook zeker weet!!!! Vertrouw op jezelf en Jasmijn en dan komt het zeker goed!!!!

Dikke liefs x Suus
 
Lieve meiden,

Jullie zijn echt enorme schatten! Dit zijn de woorden die ik nu even nodig heb. Ik ga gewoon mijn kleine meiske nu maar even het ritme laten bepalen en dan de komende twee dagen zien wat er gebeurt. Misschien ben ik veel te bang dat het 'fout' gaat en dat ze niet genoeg binnenkrijgt. Ik zie nog steeds die stomme sonde als een soort zwaard van Damocles boven ons hoofd hangen en dat wil ik echt absoluut niet!
Maar, ik moet er nu gewoon op vertrouwen dat het goed gaat. En zo niet, dan passen we daar ook wel weer een mouw aan...

Ik was een beetje aan het experimenteren met flessen. In eerste instantie dacht ik dat de Difrax niet meer echt voldeed, maar op zich werkt die nog wel prima. Maar ook met de Avent kan ze goed drinken. Maar, je hebt wel gelijk dat het misschien wat verwarrend kan zijn. Ik ga het gewoon maar weer keurig bij één fles houden. Ik denk voorlopig de Avent.

Nou meiden, superbedankt en eenn enorme dikke virtuele kus voor jullie en jullie mooie meiden!

Xxx Marieke
 
Kan er weer al niks meer aan toevoegen ;-)
Lekker jullie ding doen en niet wat anderen zeggen. jullie weten het uiteindelijk het beste hoor! :)

Wij doen overigens hetzelfde als Suus, al is het minste aantal voedingen tegenwoordig 6, maar soms wil hij ineens weer 8, En dan drinkt hij af en toe meer en af en toe minder, nou ja dat is maar zo. Wij hebben zelf ook niet altijd evenveel trek denk ik dan maar :)

Ik hou ook bij hoeveel hij eet en slaapt (dat laatste is helaas bar weinig...van de 16,5 uur minimum haalt hij vaak de 13 nog niet eens per 24 uur) en nog steeds hoeveel ik kolf (ook al niet zo denderend helaas).

Liefs!
 
Erg soms he. Dat zoeken en puzzelen. Ook wij hebben nog weinig ritme. Soms echt een beetje zoeken. Alles is idd volgens mij gezegd door de dames, Goed naar je kind kijken en dan weet je wel of het goed gaat.
Toch veel succes.
liefs Hanneke
 
Haha, wat grappig. Wij zijn allemaal wel van de administratie geloof ik. Ik heb al hele kolflogboeken (gaat bij mij gelukkig als een speer... je mag wel wat hebben want we hebben er zelfs een extra vriezer voor gekocht die al aardig vol begint te raken) en ik houd ook tot op de cc bij wat ze drinkt :) Alleen dat slapen houd ik niet bij, maar dat is gelukkig niet nodig, want die uren haalt ze met gemak!

En verder blijf ik mijn kleine meiske gewoon lekker volgen en haar het ritme bepalen. Ben erg benieuwd hoe vaak en hoe veel ze gaat drinken. Hopelijk genoeg!

Veel liefs, Marieke
 
In het begin ging het bij mij wel mega hard. Ik werd toen zo ongeveer opgedragen het aantal kolfbeurten omlaag te halen naar 4 per dag. Ik had zo'n 50 potjes van 100cc en 10 van 200cc in de vriezer staan en ben er inmiddels helemaal doorheen! Ondanks dat ik mijn best doe het aantal kolfbeurten op te hogen wordt de melk niet meer en kan dus nu nog maar net (en soms dus net niet) voorzien in de behoefte van Gabriël.
Ik ben het slapen alleen gaan bijhouden omdat het zo weinig leek en dat klopt dus ook. Ik heb ook ongeveer een week lang het huilen bijgehouden, maar dat bleek achteraf wel mee te vallen ;-)

Maar goed :p
Lekker jullie ritme volgen hoor, het komt echt allemaal wel goed, heb er alle vertrouwen in!

Liefs!
 
Terug
Bovenaan