Interne strijd/worsteling

Heel veel van onze kleintjes lijken in ieder geval een vorm van reflux te hebben he?
Ik hoop dat Jasmijn het niet heeft, maar als het wel zo zou zijn dat je dan medicatie krijgt voor haar. Gabriël is ondanks dat de medicatie smerig is (soort opgeloste paracetamol :-/) toch een heel stuk vrolijker sinds het echt werkt.

Ik weet niet of het zou helpen voor Jasmijn (of een van de andere kaboutertjes die misschien slecht slapen of erg onrustig zijn). Wij hebben nu sinds 3 dagen een soort nestje gemaakt van het voedingskussen (voedingskussen in een soort ovaal leggen en aankleedkussenhoes/wieghoeslakentje eroverheen, evt. aan de kant van de uiteinden vastzetten/strakker zetten met een elastiek) Hij zit/ligt dan een beetje in een nestje, beetje zoals in de buik. Het werkt beter dan de Swadle Me hier :p

Veel succes Marieke en ik hoop dat Jasmijn genoeg kan drinken om genoeg te groeien! Als ze verborgen reflux heeft kan je gelukkig ook zelf een hele hoop doen. Wat me ook nog te binnen schiet, kan ze geen grotere speen aan voor de fles? Zodat het wat minder moeite kost voor haar? Of is dat geen succes?

Liefs en dikke knuffels!
 
Ola,

Ik heb vandaag de kinderarts prberen te bellen, maar ze heeft pas donderdag tijd. Gelukkig ben ik toch wel weer iets gerustgesteld en heb ik het idee dat we het goed aanpakken. We zijn vanmiddag voor het eerst op het consultatiebureau geweest om het lieve meiske te wegen. Ze was gelukkig goed gegroeid en ik heb meteen mijn dilemma aangekaart. De arts vond dat ik het erg goed aanpakte en vond dat Jasmijn er goed uitzag. Wat ook zo is, haha, de spekjes beginnen zich overal lekker te ontwikkelen.
Ik houd dus wel vast aan de 6 voedingen per dag en laat haar zoveel mogelijk zelf komen. Indien nodig maak ik haar wakker. Dat vond de arts helemaal prima.
Kortom: ik zal echt nog wel blijven worstelen (wie niet...), maar ik ben weer wat relaxter.
Gelukkig gaat het drinken ook alweer wat beter.

We zijn nu trouwens echt wel overgestapt op de Avent-fles, want met de Difrax bleven we maar ruzie houden. We gebruiken de speen met 2 gaatjes en die is nu prima. Misschien binnenkort die met 3 gaatjes proberen (ze is immers volgende week al twee maanden... halleluja, wat gaat het snel!).

Veel liefs en dikke knuffels terug!
Xxx Marieke
 
Wat fijn dat ze goed groeit! Jullie doen het hartstikke goed ;-)

Jammer dat je tot donderdag moet wachten voor de kinderarts. Maar het is gelukkig wel deze week nog ;-)
Gek he met die difrax fles? Dat ging hier thuis ook niet goed. Misschien brengt het ziekenhuis herinneringen in de kleintjes boven? ;-)

Liefs!
 
Jouw etensstrijd is zo ontzettend herkenbaar. Hier ook hebben we de ene dag het gevoel dat het heel goed gaat, om de volgende dag weer tegen de muren op te lopen van ellende en ongerustheid. Ook Lise viel tot voorkort nog bijna iedere voeding in slaap en dronk haar flesjes niet leeg. Wij werden er gek van!! Het lijkt nu alsof die periode achter ons ligt. Nog steeds drinkt ze met regelmaat haar flesjes niet leeg (in overleg met CB laten we dit ook even zo; misschien heeft ze minder nodig), maar ze valt niet meer steeds in slaap. Wellicht dat het ook bij jullie een periode is en dat Jasmijn er overheen groeit. We maken ons ook minder zorgen nu Lise wat groter is. Inmiddels is ze 'al' 3800 gram en dat maakt dat ze wat minder kwetsbaar oogt dan anderhalve maand geleden. Daarbij kletst ze erop los en ervaart ze de wereld als één grote verrassing, en dat stelt ons weer gerust.

Ik ben heel benieuwd wat de kinderarts donderdag gaat zeggen. Hopelijk geen reflux en alleen maar een tijdelijke hiccup.

X
 
Terug
Bovenaan