Ha lieve Suus,
Ik blijf het wel lastig vinden hoor... Ik wil eigenlijk zelf wel 6 voedingen per dag halen, omdat ik anders bang ben dat ze écht te weinig binnenkrijgt.
Maar, als het aan Jasmijn ligt blijft ze lekker slapen en halen we die 6 keer echt niet. Dus toch af en toe maar wat geforceerd wakker maken... Ben nog zó aan het zoeken naar wat goed is.
Helaas is het ook niet zo dat de flessen dan leeg gaan. Ik bied 80 aan, maar meestal drinkt ze tussen de 50 en de 60. En dat betekent dus dat ze tegen het randje van de minimale intake aanzit. Maak me er dus wel zorgen over. Zeker omdat ze nog zo'n klein hummeltje is en die voeding keihard nodig heeft.
Ze valt nog steeds af en toe in slaap en soms wordt het nog een kleine strijd.
Ik vraag me af wat er nou precies aan de hand is, maar ik ga toch maar even achter verborgen reflux aan. Ik vertelde de logopediste dat ze vaak op het aankleedkussen, voor de voeding, de hik heeft. Dit in combinatie met het slechte drinken kan duiden op verborgen reflux. Heb daar even wat informatie over opgezocht en ze heeft inderdaad veel kenmerken: hik, overstrekken, witte aanslag op de tong, onrustig drinken. Vaak is het drinken na een kwartier echt klaar en dan wordt ze boos en kijkt ze moeilijk. Maar, misschien heeft ze wel pijn? Ik ga daar vandaag maar eens achteraan, want wie weet is dat de clou van het hele probleem.
Kortom: ik ben er nog niet gerust op en ben nog erg zoekende... Pfft, wat is mama zijn soms lastig!
To be continued...
Veel liefs, Marieke