Interne strijd/worsteling

Voor iedereen; kijk naar je kind...!!! Als mama weet je het beste wat goed is voor je kind!! Kinderen zijn zoooo verschillend...het ene kind slaapt gelijk door de andere na een jaar nog niet...de ene drinkt 8 voedingen de ander 5...! Het geeft je veel meer rust als je je kind laat aangeven wat hij/zij wil...Als ze honger hebben melden ze zich wel...Elise laat overdag soms bijna 5 uur tussen de voedingen terwijl er s avonds maar 2a 3 uur tussen zit! Ik voed haar op verzoek en merk dat je daardoor toch een redelijk schema hebt..wat elke dag toch weer terug komt!! Vertrouw op jezelf!! Als mama weet je het wel...;)

liefs
 
Hee meiden,

Ik lees net jullie gesprek en sluit me helemaal aan bij jullie advies. Vertrouw op jezelf en op je kindje, samen zijn jullie een superteam.

Succes met de voedingen Marieke
 
Even een korte update van een blije en uitgeruste mama! Ik ben nu echt helemaal overgegaan op het voeden op verzoek en het bevalt me prima. Jasmijn geeft zelf prima aan wanneer ze wil eten en meestal is dat steeds na ongeveer 4 uur. Ze drinkt dan lekker rustig en ziet er ontspannen uit. Ik bied iets meer aan, 80 i.p.v. 70 cc, maar meestal drinkt ze rond de 65. Nou ja, ik houd precies bij hoeveel ze per keer binnenkrijgt en de minimale intake moet volgens mij wel lukken.
Na de voeding van 7 uur vanmorgen zijn we allebei weer lekker gaan slapen. We werdn rond 11 uur pas weer wakker, heerlijk! Eerst Jasmijn voeden, toen kolfen (borsten stonden op ontploffen, haha), en rond het middaguur een keer mijn eerste kopje thee een bakje yoghurt ;-) Maar, wel heerlijk uitgerust en blij.

Ik heb ook de logopediste het hele verhaal gemaild en haar verteld over de strijd waar ik de afgelopen dagen mee worstelde. Ze mailde terug dat ze vond dat ik het helemaal goed aanpakte. Toch leuk om even te horen! Morgenochtend belt ze nog even.

Kortom: ik kijk eens even aan hoe het gaat en of mijn meiske genoeg binnenkrijgt, maar voorlopig ben ik gewoon heel blij!

Dus nogmaals bedankt voor al jullie lieve woorden, adviezen en steun! Ik ben toch zó blij me jullie!

Veel liefs,
Marieke en Jasmijn
 

Wat goed dat je zo lekker geslapen hebt en dat je je zeker voelt bij je keuze.
En dat je meiske zo goed laat weten wat ze nodig heeft.
Superteam go :-D
 
Ha lieve Suus,

Ik blijf het wel lastig vinden hoor... Ik wil eigenlijk zelf wel 6 voedingen per dag halen, omdat ik anders bang ben dat ze écht te weinig binnenkrijgt.
Maar, als het aan Jasmijn ligt blijft ze lekker slapen en halen we die 6 keer echt niet. Dus toch af en toe maar wat geforceerd wakker maken... Ben nog zó aan het zoeken naar wat goed is.
Helaas is het ook niet zo dat de flessen dan leeg gaan. Ik bied 80 aan, maar meestal drinkt ze tussen de 50 en de 60. En dat betekent dus dat ze tegen het randje van de minimale intake aanzit. Maak me er dus wel zorgen over. Zeker omdat ze nog zo'n klein hummeltje is en die voeding keihard nodig heeft.
Ze valt nog steeds af en toe in slaap en soms wordt het nog een kleine strijd.
Ik vraag me af wat er nou precies aan de hand is, maar ik ga toch maar even achter verborgen reflux aan. Ik vertelde de logopediste dat ze vaak op het aankleedkussen, voor de voeding, de hik heeft. Dit in combinatie met het slechte drinken kan duiden op verborgen reflux. Heb daar even wat informatie over opgezocht en ze heeft inderdaad veel kenmerken: hik, overstrekken, witte aanslag op de tong, onrustig drinken. Vaak is het drinken na een kwartier echt klaar en dan wordt ze boos en kijkt ze moeilijk. Maar, misschien heeft ze wel pijn? Ik ga daar vandaag maar eens achteraan, want wie weet is dat de clou van het hele probleem.
Kortom: ik ben er nog niet gerust op en ben nog erg zoekende... Pfft, wat is mama zijn soms lastig!

To be continued...

Veel liefs, Marieke
 
Terug
Bovenaan