intieme vraag

Dat heb ik nou ook, Ik scheer mijn onderkantje al ruim 10 jaar iedere week heel trouw. Ben het gewend, en denk dat ik van de jeuk verga als ik eens een paar weken over zou slaan.

Ik snap dat sommige vrouwen met hele bossen gaan bevallen. Maar persoonlijk heb ik het liever kort of zelfs glad. Vinde dit ook veel hygienischer.

En daarbij als je gehecht ofzo moet worden is het toch fijner geen haren daar te hebben? Volgens mij moeten ze dan NOG scheren daar onder, en lijkt me dan net iets fijner wanneer ik dat zelf van te voren al heb gedaan. En niet NA de bevalling wanneer alles gevoelig en pijnlijk is!

Succes met jullie keuzes hihi

liefs

dames,

even voor de duidelijkheid ik had geen hele bossen staan hoor ook ik heb donkere haren dus je ziet het nogal snel heb het gewoon kort gehouden met ladyshave terwijl ik het normaal ook altijd helemaal glad heb. het is dus niet zo dat ik met een bos lag daaro tijdens de bevalling!!! ook ik doe en deed het voor mijzelf dus snap wel wat jullie bezighoud! iig veel succes !!!

groetjes non

Wat leuk dit onderwerp, en wat een hoop reakties, dus iedereen denkt er wel overna.
Ik ga inderdaad me man vragen om te scheren.
Maar wat nonnie zei over de kleine terugkoimende haartjes is ook wel waar, dus wordt het ff uitkienen.
In het ziekenhuis of de verloskundige lijkt mij daar inderdaad niet echt naar kijken.
Ik zou het inderdaad niet een grote bos laten maar een beetje haar kan wel.

nou succes iedereen.

Nonnie heeft gelijk, tijdens een bevalling is hoe je erbij ligt wel het laatste waar je je mee bezighoudt. Je hebt heel andere dingen aan je hoofd! Toch gaat het er vooral om dat je je, vòòr alles begint, lekker in je eigen vel voelt. Voor de ene vrouw is dat lichamelijke verzorging, voor de andere is dat een opgeruimd huis, voor weer anderen is het allebei enz enz.
Ik doe het ook niet omdat ik bang ben voor wat de dokter of verpleegkundigen vinden (toen ik aan het begin van deze zw'schap plots in het z'huis lag, was de onderkant ook niet heel netjes bijgewerkt. Toen kwam de zuster een vaginale uistrijkje afnemen en heb ik me verontschuldigd voor het niet scheren. Ze begon te lachen en zei veelbetekend: "als je s wist wat we hier allemaal zien...").
Ik vind het zelf gewoon prettig om er verzorgd bij te liggen. En dat is echt niet helemaal kaal van onderen, hoor, hahaha! Gewoon lekker fris.

@ Nonnie

Ik snap dat je het gewoon kort had gehouden. Maar andere vrouwen bevallen wel met bossen....

Was niet persoonlijk bedoeld hihi.

Kort is natuurlijk ook altijd goed vind ik. Gaat er inderdaad om hoe je jezelf erbij voelt.

En ik vind dat het bij mij kort of glad moet zijn. Zou wel een perfecte timing zijn dat een uurtje na het scheren de bevalling zou beginnen. Die kans is natuurlijk erg klein. Maar ben ook echt niet van plan het vaker dan 1 keer per week te doen. Dus als ik een dag voor mijn scheerbeurt beval.... dan is het ook kort ipv glad... So what...

Zolang alles maar goed zichtbaar is toch?

Tja, inderdaad op de tast en tussendoor met een spiegeltje even checken of het goed gaat. Om mijn buik heen kijken gaat al weken niet meer. En ach, de vk of gyn is vast wel wat gewend. Denk ook niet dat die tijdens de bevalling gaan beoordelen hoe wij er van onder uit zien.

Terug
Bovenaan