Irritante opmerkingen gemaakt ove je zwangerschap

<p>Dag dames,</p><p>Ongetwijfeld geen nieuw topic maar ik ben zeer benieuwd wat voor irritante/ ongepaste opmerkingen /acties jullie inmiddels al hebben gekregen over/tijdens je zwangerschap. Gisteren was echt de druppel dus lijkt me heerlijk even met zn allen te spuien!</p><p>Zo kwam zondag de vraag van een onbekende op een verjaardagsfeestje: zo, en hoeveel ben je aangekomen?</p><p>Werden er gisteren in het zwembad door volsagen vreemden opmerkingen gemaakt dat t vooral niet daar moest gaan gebeuren.</p><p>En probeerde n vrouw bij de kassa voor te dringen want "ik was toch niet snel genoeg en ze had honger"</p>

Hahaha zo herkenbaar! Mensen zijn zo onbeschoft!
In de snackbar: je gaat hier toch niet bevallen hè?
In het zwembad: jij staat op knappen. Het gebeurt hier toch niet?
In de supermarkt: mensen die heel opzichtig voordringen of mij niet voor willen laten gaan als er een hele lange rij stond.
Op de camping: schoonmaakster die ineens haar handen op mijn buik legt.
Veel mensen: zo, je bent écht dik!

Oh ja, en nu (6 maanden na de bevalling) op mijn werk al 2 ouders (ik sta voor de klas) die hebben gevraagd: ben je zwanger?
Ik kan er ook niks aan doen dat mijn buik wat langzamer verdwijnt, maar ik heb écht niet zo'n enorme buik dat je zeker weet of iemand zwanger is. Dat vraag je dan dus gewoon niet! Zucht...

Oh wat vervelend dat dit gebeurd!! Heb zelf geen slechte dingen meegemaakt. 
Hadden sommige mensen maar meer respect voor de zwangere vrouw! Dat is iets wat ik zelf nu toch wel geleerd heb. Makkelijk hebben we het al niet. 

Of het er echt maar 1 was, mijn buik was zo gigantisch. 
Vreemden die aan mijn buik zaten. 
Mensen die niet geloofden dat we zelf het geslacht niet wisten en zeiden dat we logen. 
Mensen die vinden dat ik geen goede moeder ben ivm keuze flesvoeding en keuze om Femke vanaf de geboorte op haar eigen kamer te laten slapen.  

Inderdaad al die opmerkingen. 
Ik ben nu 39 weken zwanger.. en het irriteerde me steeds meer.. 
Opmerking als;
Ontplof je niet bijna?
Is het er echt maar 1?
Hij is zeker heel groot want je bent zo dik..
En in het begin inderdaad de opmerkingen;
Is het wel gewenst? Of was het een ongelukje? Ook van mensen die helemaal niet dicht bij ons staan.
En mijn vriend en ik gaan beide 1 dag in de week minder werken, hij heeft dan een papa dag. Of ik dat wel vertrouwde en aan durfde.. Euhhh hallo HIJ IS DE VADER!!! 
Ik denk maar zo, sommige mensen weten zich geen houding te geven en roepen dan dit soort dingen.. ze krijgen van mij ook allemaal antwoord maar nu ik ruim 39 weken zwanger ben irriteerd het me steeds meer haha.

Terug
Bovenaan