Irritante opmerkingen gemaakt ove je zwangerschap

Ja dat heb ik dus ook. Om sommige dingen kan ik achteraf wel lachen, puur omdat het zo verschrikkelijk onbeschoft is, maar nu met 38 weken raak ik steeds meer geirriteerd.
Toch even fijn om hier alles er uit te gooien!

Van de week vertelde ik dat ik een dochter krijg. De reactie was: oh ga je een kindje adopteren? Uhmm nee ze zit echt in mijn buik! 

Dagelijks: Wat een klein buikje.. groeit het wel goed? Ik heb er niet zo’n last van, maar daar kun je knap onzeker van worden. Bovendien ben ik heel trots op mijn buik en vind ik het al een groot verschil! 
Mannen die zeggen: het zwaarste komt pas na de bevalling. ?
Mensen die vinden dat ik dingen niet mag. Hee je mag niet met je benen over elkaar zitten. Kritische blik naar mijn lunch.. mag jij wel brie? 
En op bepaalde thema’s zijn sommige mensen vrij fel met het verkondigen van hun mening terwijl ik daar helemaal niet om gevraagd heb. Borstvoeding, sporten tijdens de zwangerschap, waar je wil bevallen, dat ik veel blijf werken straks. Ik doe het lekker op mijn manier en dan kom ik er vanzelf wel achter of dat werkt of niet! 

Mensen die alles uit handen nemen. Hallo, ik kan nog wel iets. Sport je nog gewoon dan..?? Euh ja is dat zo erg? 
 aan het begin toen ik net 8 weken was had ik ontzettend opgeblazen darmen toen was ik te dik, ook echt letterlijk dat woord. En nu 22 weken; zo kan helemaal niet zien dat je zwanger bent hoe kan dat nou.. ja wat wil je nou laat me met rust. Knap voor de dames die rustig en beleefd blijven maar ik heb het gevoel dat ik binnenkort zo gruwelijk uit me stekker ga, en dan is het vast weer, zo hormonen...??? 

Haha wat een rare opmerkingen van sommigen zeg!
Ik kan eerlijk gezegd de meeste mensen momenteel niet uitstaan, ookal zeggen ze niks ;) Maar dat ligt dus meer aan mij dan aan hen. 

Pffffff. Hou op, hou op..
wat zijn mensen toch brutaal! 
Ik ben nu 22 weken zwanger en heb al een aardig (mooi!) buikje
- Weetje zeker dat het er maar 1 is?!?!?
- Wacht maar.. straks kan je nooit meer slapen
- Sooo, je buik is echt al dik he!
- Sterkte (?!) 
Ik sport nog steeds 4 keer in de week en mensen gaan over je roddelen alsof je er niet bij staat! 
Ze weten het allemaal zo goed ?
Laat ze maar lekker praten en geniet lekker van jullie buikje! 
Maar ben het er wel mee eens dat het je vaak onzeker maakt. Stom eigenlijk, want ben echt wel trots op mijn buik maar merk dat ik hem soms toch probeer te bedekken. ? Dan zeg ik ook tegen mezelf erna: kom op! Nog maar een paar maandjes, geniet!!
Wat kunnen mensen toch.... naar zijn he ? 

Argghh herkenbaar, ik ben inmiddels 22 weken en begin inderdaad aardig te groeien.
Ik rijd paard, niet meer fanatiek, maar ik vind het heerlijk om even lekker te ontspannen en lekker met mijn beestje naar buiten te gaan. Al is het alleen maar wandelen ernaast of gewoon lekker met hem te tuttelen. Ik krijg hier met enige regelmaat commentaar op, als mijn paard al verkeerd naar me kijkt zoek ik al een bewust risico op. Terwijl ik me heel erg bewust ben van elke stap die ik zet wanneer ik bij mijn paard ben.
Verder vind ik het ronduit onbeschoft als mensen vragen of het een ongelukje is. Wat gaat jullie dat in hemelsnaam aan? :')
En mensen die er maar vanuit gaan dat ik stop met werken als de kleine er is. Zo maakte schoonmoeder de opmerking dat als we ooit gaan verhuizen en ons huis willen verkopen, dat we dat alleen moeten doen op de naam van mijn vriend, want mijn inkomen zal weg vallen op het moment dat wij een kleine hebben.
En mensen die alleen maar aan mijn buik willen zitten. Ook mensen die ik niet ken. Doe normaal, blijf van me af. Doei.
In de supermarkt hangt het er heeeeeel erg vanaf naar welke supermarkt ik ga. Als ik naar die in het centrum ga zijn mensen een stuk onvriendelijker en dringen voor. Pas zelfs bijna aan de kant geduwd door een winkelwagen. Pak de supermarkt buiten het centrum, mag ik van mensen eigenlijk altijd voor haha.

Terug
Bovenaan