Irritante opmerkingen gemaakt ove je zwangerschap

Ik vind het wel vervelend als ze zeggen je buik is echt groot, weet je zeker dat het er eentje is??
Wij krijgen weer een meisje en als je dat dan verteld aan mensen. Reageren ze met nou dan ga je zeker wel verder voor een jongetje....uuuh nee. 2 kindjes kan ik bieden wat ze nodig hebben en mij maakt het geslacht niet uit...
waarom eet je zo gezond, je bent tocht zwanger dan kan je lekker alles eten....(nou ik dacht het niet en ik hoef geen 50kilo aaan te komen ofzo)....Als je ze dan verteld zwangerschapsdiabetes te hebben, ben je gelijk zielig...
Ppff....gelukkig zeggen er ook vele lieve dingen 

Jaaa tweelingzwangerschap hier (13+4):
- Oei, heftig, sterkte!
- Goh, dat wordt zwaar. (Thanks, zit ik echt op te wachten)
- Ben je d'r meteen klaar mee! (Hoe weet jij dat?)
- Mensen die nu al mij behandelen alsof ik gehandicapt ben (superlief hoor, maar écht niet nodig).
- Of collega's die denken dat verlof betekent dat ik dood ga en helemaal in paniek schieten voor de overdracht van mijn werkzaamheden. Alsof ik dan ook meteen helemaal onbereikbaar ben.
- En de ergste: Was het natuurlijk of via IVF??? (Euh, ja, natuurlijk, maar wat wil je met die info?)

Niet veel opmerkingen die zijn blijven hangen, ene oor in andere oor uit. 
Veelgehoord nu met de baby, wat een kleintje he. Euh, nee hoor ze is nu 57cm. Bijna 5kg.
Vanavond het toppunt: die van mij waren al groter en zwaarder toen ze geboren werden. Het lijkt wel een wedstrijdje, waarbij grote en zware baby's iets is om naar te streven.
Ik vraag toch ook niet of je misschien zwangerschapssuiker had en je baby daardoor zo groot en zwaar was?
Over het algemeen wel bemoeizuchtige maar goedbedoelde/geinteresseerde opmerkingen. Kon me er niet zo aan storen. 

De opmerking die ik echt zo onwijs irritant vond: is het gepland?

Niet 1 x of 2 x maar misschien wel 20 x. Ik vind het ook gewoon echt brutaal om dat te vragen.
En heb ik nou geen stabiele situatie, zou ik het (misschien) nog enigszins begrijpen. We hebben beide een vaste baan een koophuis en zegmaar alles op “orde”. 

Echt zo irritant haha.

Vanaf 19 wk ernstige bekkenklachten waardoor ik thuis zit en niet veel kan en dan van mijn schoonouders de opmerking krijg, dat ik wel verwacht wordt op de koffie en dat ik maar even op mijn tanden moet bijten,ik kan het niet maken om niet te komen ( uurtje rijden ook nog en op dat moment 29wk zwanger) 

Ik was zwanger van een tweeling. Ik kreeg ook de opmerkingen te horen die Kim-keertwee al beschreef. Vooral de vraag of het via IVF was vond ik heel vervelend. Als het al via IVF was, dan vraag je dat alsnog niet. Ik probeerde ook altijd gevatte antwoorden te geven. 

Alweer!!! (Zwanger van de derde). En ZO SNEL!! VINDEN JULLIE HET NIET TE SNEL GAAN?? (Schoonmoeder). En ik heb twee jongens en nu ik zwanger van derde ben krijg ik constant de vraag of ik natuurlijk hoop op een meisje! Heel vervelend eigenlijk want ik heb echt geen voorkeur en een derde jongen lijkt mij ook echt leuk. Waarom denkt iedereen dat je na twee jongens automatisch aan het hopen bent op een meisje. En wat is erg gebeurd met een doornormale GEFELICITEERD? Pff word er soms gek van :( 

Ik werd een keer door een voorbijganger hard geduwd toen ik zo’n 30 weken zwanger was. Het gekke was dat het niet druk was, hij liep op me af en zonder wat te zeggen poink, harde duw. ik was er zo van slag door. De man liep vervolgens snel door. 
Een bekende liet weten dat ik er heel mooi uitzag, ‘bij je vorige zwangerschap was je lelijker’. Ik was toen hoogzwanger. 
En nog meer van zulke rare dingen.. Ik heb mijn man op een gegeven moment opdracht gegeven om te letten op zulke dingen en dat hielp wel. Zijn tante vond het maar raar dat ik snel moe was. Die kreeg de wind van voren van mijn man.

Terug
Bovenaan