Is brood ongezond voor kinderen? HELP

Waarom twijfel je in eerste lijn of je te weinig brood aanbied?
Wat Minni zegt, variatie is gezond.. misschien kun je nog eens wat pap toevoegen aan je dieet? 
Mijn zoontje van 10 mnd eet als ontbijt pap of brood (3/4 sneetje incl korst) en bij de lunch 1,5 snee brood.
 
Wat Mimi zegt. Wij zijn in Nederland erg grote broodeters, maar dat is natuurlijk niet het enige wat gezond is. Onze dochter heeft een hekel aan brood, wat we er ook op smeren. Van zoet tot hartig. Dus wij geven havermoutpap en cruesli met Griekse yoghurt en fruit. Soms krijgt ze een croissantje, want dat is gewoon heel lekker! ? We zijn al blij dat ze wat binnenkrijgt, want "ik ben twee dus ik zeg nee!". Zolang je je bewust bent van de granen en andere vitamines en mineralen is er niet zoveel aan de hand.
 
Het is volgens mij prima als je het afwisselt toch?! Toevallig net voor m'n zoontje van 11 maanden 2 sneetjes brood gesmeerd, maar wij eten thuis ook weinig brood dus dit is uitzonderlijk. Hij eet denk ik ook 4 sneetjes per week normaalgesproken! Zolang je ervoor zorgt dat ze genoeg eet (en ik weet niet hoe het met die van jou zit, maar mijn zoontje eet zooooveelllll haha - relatief sowieso voor zo'n klein ventje) en gevarieerd is het toch prima? 
Als ontbijt geef ik vaak iets met havermout, ei en iets van fruit (bananenpannenkoekjes, mug cakeje bijv) of yoghurt met muesli en fruit. En heel soms dus brood!
 
Mn dochter van 11.5 maand eet altijd 2 boterhammen per dag (1 voor ontbijt en 1 voor lunch). Mn dochter van bijna 3 jaar ook, al dr hele leventje. Zelf eet ik elke dag 4 boterhammen.
We zijn gewoon gezond en ik geloof echt niet dat er iets mis is met brood. Mijn kinderen vinden havermout etc echt smerig en zelf houd ik er ook niet van. En ik heb echt geen zin om eieren etc te gaan bakken elke dag, ik ben heel nuchter en we eten gewoon op zn Hollands brood, haha! 
Tuurlijk is het ongetwijfeld ook goed om havermout etc te eten, maar dat betekent niet dat brood slecht is vind ik. Tienduizenden kinderen worden groot op boterhammen, dus daar is niks mis mee denk ik dan. Dus wij eten gewoon dagelijks brood en daar voel ik me prima bij!
 
[quote quote=10341513]Waarom twijfel je in eerste lijn of je te weinig brood aanbied? Wat Minni zegt, variatie is gezond.. misschien kun je nog eens wat pap toevoegen aan je dieet? Mijn zoontje van 10 mnd eet als ontbijt pap of brood (3/4 sneetje incl korst) en bij de lunch 1,5 snee brood.[/quote]Fijn dat je het vraagt! Ik begon vorige week met twijfelen toen ik voedingsschema's van andere kinderen van haar leeftijd voorbij zag komen. Al de schema's hadden 3 boterhamen ingepland staan!Dank je wel!
 
[quote quote=10341516]Wat Mimi zegt. Wij zijn in Nederland erg grote broodeters, maar dat is natuurlijk niet het enige wat gezond is. Onze dochter heeft een hekel aan brood, wat we er ook op smeren. Van zoet tot hartig. Dus wij geven havermoutpap en cruesli met Griekse yoghurt en fruit. Soms krijgt ze een croissantje, want dat is gewoon heel lekker! ? We zijn al blij dat ze wat binnenkrijgt, want “ik ben twee dus ik zeg nee!”. Zolang je je bewust bent van de granen en andere vitamines en mineralen is er niet zoveel aan de hand.[/quote]dank je wel :)
 
[quote quote=10341516]Wat Mimi zegt. Wij zijn in Nederland erg grote broodeters, maar dat is natuurlijk niet het enige wat gezond is. Onze dochter heeft een hekel aan brood, wat we er ook op smeren. Van zoet tot hartig. Dus wij geven havermoutpap en cruesli met Griekse yoghurt en fruit. Soms krijgt ze een croissantje, want dat is gewoon heel lekker! ? We zijn al blij dat ze wat binnenkrijgt, want “ik ben twee dus ik zeg nee!”. Zolang je je bewust bent van de granen en andere vitamines en mineralen is er niet zoveel aan de hand.[/quote]dank je wel :)[quote quote=10341519]Het is volgens mij prima als je het afwisselt toch?! Toevallig net voor m’n zoontje van 11 maanden 2 sneetjes brood gesmeerd, maar wij eten thuis ook weinig brood dus dit is uitzonderlijk. Hij eet denk ik ook 4 sneetjes per week normaalgesproken! Zolang je ervoor zorgt dat ze genoeg eet (en ik weet niet hoe het met die van jou zit, maar mijn zoontje eet zooooveelllll haha – relatief sowieso voor zo’n klein ventje) en gevarieerd is het toch prima? Als ontbijt geef ik vaak iets met havermout, ei en iets van fruit (bananenpannenkoekjes, mug cakeje bijv) of yoghurt met muesli en fruit. En heel soms dus brood![/quote]mijn dochter eet ook echt suuuppper veel. Ze is nu 11 maanden, 83 cm en weegt 12 kilo?
 
Terug
Bovenaan