Is dit normaal? Net zwanger....

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik moet even mijn hart luchten ik hoop dat er iemand is dit herkent. Ik ben net zwanger heb eergisteren een test gedaan. Ik en mijn vriend zijn al 9 jaar bij elkaar en hebben er heel bewust voor gekozen om zwanger te worden. Een maandje geleden hadden wij ineens een realatiedipje (dat hadden we nog nooit echt gehad wel eens een ruzietje natuurlijk maar zo erg als dit!) We hebben dan ook besloten het zwanger worden even in de kast te zetten en het later als alles weer opgeklaard is weer op te pakken. We hebben nml nooit getwijfeld aan onze realtie. Maar je raad het al die ene keer, waarschijnlijk net voor de dip ben ik toch zwanger geraakt!

Ik was wat overtijd maar goed ben nog niet zo lang gestopt met de pil dus dacht dat dat daar door zou komen. Vriend lief kreeg het op zijn heupen dus ik toch maar een test gedaan. Ik heb echt nergens last van!!! Beetje buikpijn maar dat is het wel. Ik was er dan ook van overtuigd dat ik niet zwanger zou zijn. En toen gaf de test aan zwanger!!!!!! En nu komt het, ik ben niet echt blij...... het begint wel te komen maar ik heb echt niet het gevoel of idee dat ik zwanger ben en dat vind ik zo erg!

Gisteren nog goed gepraat met mijn vriend en hij is ook erg blij met de zwangerschap en ik ook maar het voelt zo vreemd..... herkent iemand dit of ben ik echt gek aan het worden?????

Ik zie jullie reactie graag tegemoed,
Liefs Veertie

Hoi,
Wat rot voor je dat je nog niet heel blij kan zijn..
Komen jullie er samen nog uit denk je?
Je  relatie is ook belangerijk, en daar moet je eerst maar aan werken denk ik, dan kunnen jullie vast samen wel genieten..9 jaar is niet niks toch?
En je vriend is er wel blij mee., komt het vast wel goed..
Maar ik ken wel het gevoel dat als je graag zwanger wilt worden het heel ver van je af staat, je weet immers niet hoe het voelt als het zover is.
En als je er dan als het ware door word overvallen...moet je echt even wennen aan het idee.
Bij onze oudste werd ik ook vrijwel meteen zwanger, en ondanks dat we het heel graag   wilde..moesten we het grote nieuws ook even laten inwerken..haha

Nu hebben we inmiddels 3 kindjes, de jongste is 10 weken..

Ik hoop echt voor je dat je er samen uitkomt..en dat je kunt gaan genieten..De tijd gaat nl zo snel!
Groetjes R

Dank je wel voor je reactie RW 72, Het zal idd ook nog te maken hebben met voorgaande. Ik vraag me steeds af of mijn vriend het wel echt leuk vind en of het allemaal wel echt goed gaat komen. Dus ja daar zit ik ook zo mee had liever gewild dat de rela eerst weer helemaal was zoals het voorheen was. Maar dat heb je dus niet voor het zeggen blijkt wel weer!!!! Ik had het me zo anders voorgesteld daarom voelt het denk ik ook zo rot. Zo vreselijk jammer want ik wilde en wil het zo graag, zwanger zijn. Ben er ook wel erg door overvallen. Nou ja ik denk dat we het even wat tijd moeten geven....

Groetjes, Veertie

Mijn vriend en ik waren net begonnen aan onze toekomst.
We woonden al wel samen maar wouden graag een huisje kopen.. We kozen voor een huisje waar ons eerste kindje eventueel in zou kunnen wonen!

Over twee jaar trouwen.. Over drie jaar een kindje.. Zodat we eerst nog eens lekker konden gaan sparen en hard werken!
Ik had net een nieuwe baan en we hebben een flatje gekocht op 4 hoog zonder lift!
Toen ik twijfelde of ik wel ongesteld was geworden heb ik een test gedaan.. Zat vol spanning want ik had al zo'n gevoel!

En ja.. de test zei het duidelijk Zwanger!!
Ik heb mijn vriend op het werk opgebeld.. je word papa! ik was overstuur.. overdonderd.. en ik wist niet of ik het wel wou...
Toen mijn vriend thuis kwam, was hij al blij.. maar ik alleen nog niet..

En ik heb het gevoel heel lang gehad.. tot dat ik mijn kindjes hartje hoorde.. totdat ik het voelde schoppen.. en toen ik haar zag op de pretecho waren alle twijfels de wereld uit!
Nu voel ik me gelukkig en ben ik blij.. het is iets heel bijzonders!!

Ik ben dan inmiddels getrouwd.. maar als mijn relatie niet lekker had gelopen zou ik uiteindelijk ook blij geworden zijn van dit kleine leventje in mij!!

Het komt echt allemaal goed! Hij is er blij mee zei je al.. dan staat hij vast achter je de komende tijd!

Succes en sterkte! Ga er maar lekker van genieten dan geniet je kindje ook!!

liefs!

Lieszje, wat een ontzettende fijne reactie! Ik hoop ook zo dat het zo gaat lopen ben blij te horen dat jij in het begin ook niet dansend door de kamer ging (ik dacht namelijk dat zoeits wel zou gebeuren haha) Dank je wel!

Liefs Veertie

hoi, heb het zelf niet meegemaakt maar wil je toch sterkte wensen en dat je toch lekker moet gaan genieten van dat nieuwe leven in je, het duurt in feite toch maar heel kort, en zoals al gezegd is je vriend heel blij met het idee dat er gezinsuitbreiding komt, en als je relatie goed is kan het echt wel een stoot of stootje hebben en komen jullie er samen wel uit en dan kan je lekker samen goedmaken en genieten.

vertrouwen in jezelf en je relatie is heel belangrijk zeker nu. ga lekker genieten van wat er allemaal met je gaat gebeuren (een wonder is in aantocht)

groetjes en liefs linda

hoi, heb het zelf niet meegemaakt maar wil je toch sterkte wensen en dat je toch lekker moet gaan genieten van dat nieuwe leven in je, het duurt in feite toch maar heel kort, en zoals al gezegd is je vriend heel blij met het idee dat er gezinsuitbreiding komt, en als je relatie goed is kan het echt wel een stoot of stootje hebben en komen jullie er samen wel uit en dan kan je lekker samen goedmaken en genieten.

vertrouwen in jezelf en je relatie is heel belangrijk zeker nu. ga lekker genieten van wat er allemaal met je gaat gebeuren (een wonder is in aantocht)

groetjes en liefs linda

toen ik ontdekte dat ik voor de eerste keer zwanger was, had ik ook een onzeker gevoel. Ik was ook van mijn stuk. Het is gewoon een groot verschil tussen het stoppen met de pil en het daadwerkelijk zwanger zijn. Net zoiets als: nooit geen zaadcel in je baarmoeder willen en dan ineens hopen dat ze heel hard kunnen zwemmen!

Als je stopt met de pil maak je je een voorstelling van hoe het zou zijn en romantiseer je misschien een heleboel facetten van het ouderschap.
Maar als je daadwerkelijk zwanger blijkt, valt ineens de andere kant binnen......de zogenaamde enge kant van het  kinderen krijgen (voor ieder wellicht persoonlijk).

Maar geloof me, als je van die eerste schrik bekomen bent, zul je vast wel blij zijn. Het is ook allemaal niet niets.
Als je relatie dan nu niet optimaal is, maakt dat ook een groot verschil.

Gelukkig is jouw vriend er heel blij mee, dit is toch positief? Als hij een toekomst met jou echt niet meer zou zien zitten, zou hij er niet blij mee zijn.
Nu hij dat wel is, komen jullie vast die hobbel wel over! Het krijgen van een kindje samen is iets heel bijzonders en brengt jullie misschien wel bij elkaar.

Als je nu 9 jaar al gemodderd had, zou dit niet zo zijn, in tegendeel zelfs.

Maar zoals jij al zegt is dit de eerste hobbel in al die jaren, en ik kan mij niet voorstellen dat je met de komst van een kindje dat niet overkomt! Anders hadden jullie wellicht al veel eerder uit elkaar gegaan.

Heel veel succes met je relatie en vooral ook veel plezier met je zwangerschap!

gr mama van MD

Terug
Bovenaan