Is dit normaal? Net zwanger....

Hey,

inderdaad, dan maar hier lekker 'zwangerenpraat'. Is wel leuk hoor, kamertjes kijken, kleertjes kopen (ik vind dat C&A erge leuke en betaalbare kleertjes heeft, TIP).

Ik ben vandaag precies 14 weken, 2 maandjes verder dan jij dus. Eind maart uitgerekend. Vandaag weer naar verloskundige, hartje gehoord, dan besef je het weer even goed dat je zwanger bent. Daarnaast kun je het wel een beetje zien: onder mn navel was ik plat, nu lijkt het een beetje (oneerbiedig gezegd) op een vetrol. Maar ik weet wel beter!!!

Enne...inderdaad, niet te vroeg juichen...ik had met 6 weken ook werkelijk nergens last van, maar van 7-10...pfff. Flink misselijk geweest, 3 kilo afgevallen door het slechte eten (gelukkig niet door overgeven, dat hoefde ik niet). Ach, je weet dat het voor een goed doel is... regelmatig kleine beetjes eten helpt!

Echt een onwijs gaaf boek is van Lennart Nilsson en L. Hamberger, het grote wonder. Staat alles vanaf de bevruchting in, met foto's enzo. Echt gaaf! Ik heb 't van mijn moeder gekregen, die had, toen ze zwanger was van mijn zus, ook dat boek (maar dan een veeeel oudere druk) gekregen. Echt mooi boek!

Heb je het al mensen verteld? Of wacht je nog even?

Geniet ervan!

Liefs, Ukkie26

Ik herken je verhaal helemaal, was zelfs heel verrast dat ik niet de enige ben die het begin van de zwangerschap op een donkere wolk beleefde....

Na een relatie van 7 jaar zaten mijn vriend en ik begin dit jaar in een serieuze dip, dusdanig dat we beiden twijfels hadden over een toekomst samen. Ook net als jij de zwangerschapsplannen in de ijskast gezet, maar bleek toch zwanger te zijn. Na de test was ik onwijs blij, kerel of geen kerel in mijn leven, dit kindje was enorm gewenst. Mijn vriend was minder enthousiast, en dan te bedenken dat hij degene was die het al jaren over kinderen had..... Maar goed, ook als man zal er wel een 'ff wennen-periode' zijn, tenminste dat kan ik me zo voorstellen. Ik heb in de eerste maanden niet op een roze, maar op een donkere wolk gezeten. Al die onzekerheden; zijn we straks met z'n drietjes, of zit ik straks op een flatje alleen met een kleintje? Niet dat dit problematisch is, maar in mijn hoofd heb ik toch eigenlijk altijd een waar gezinnetje gezien in ons eigen, net verbouwde huisje.
Het heeft lang geduurd tot mijn vriend en ik eruit waren. Pas sinds een maand (ben nu 5 maand zwanger) gaat het heel goed. Ik heb lang getwijfeld of ik voor de relatie wilde vechten, echter mijn ongeboren kindje heeft nog niets te kiezen en ik wilde wel het idee hebben dat ik alles had gedaan om mijn relatie te redden.
En nu..... een aantal maanden en veel praten verder......hebben we saampjes de babykamer uitgezocht, zijn we saampjes op zoek naar leuke namen, raakt mijn vriend eindelijk trots mijn buik aan, heeft hij het over 'ons drietjes' en voel ik me af en toe echt intens gelukkig. Ik heb weer vertrouwen in een toekomst samen en heb begrip voor het feit dat het ook niet niks is als je vader wordt, net als hij bewondering heeft voor mijn doorzettingsvermogen op het moment dat mijn leven totaal op z'n kop stond.
Het heeft ons dichter bij elkaar gebracht en we hebben er weer zin in.....een toekomst samen!

Ik wens je heel veel succes en sterkte. Ik weet dat het niet altijd makkelijk is om te genieten van je zwangerschap, maar geloof me, er komt een tijd dat je het roze wolkje tegenkomt!

Liefs kleintje2008 (20wkn4dgn)

Ha kleintje2008!
Jee we hebben een beetje het zelfde verhaal goed om te lezen dat het bij jullie nu weer helemaal goed gaat! Ik had het precies het zelfde als jij zo van, dan doe ik het wel alleen! Maar nee leuk is dat vooruitzicht zeker niet. Ik zag me ook al zitten op een flatje met mijn kleintje...Dat was echt wat ik niet wilde ik wil dat dit kindje een vader heeft, en ik wilde een gezinnentje. Gelukkig zijn wij er nu al uit! Ik ben nu 6 weken, en mijn vriend spreekt nu ook over de toekomst met ons drieen, heeft plannen voor de babykamer en gaf me een boek met namen! Ik ben zo blij dat hij nu ook blij is met onze toekomst!!!!! Gelukkig heeft het bij mij niet zo lang moeten duren om in onzekerheid te zitten als jij maar goed je weer nooit wat de toekomst nog brengt. Mijn vriend werk 4 weken op en 4 weken af, ergens ver weg. Hij is nu net weer voor 4 weken weg en ik hou wel mijn hart vast hoe hij straks weer terug komt! Ik hoop nog net zo positief als dat hij weg ging! Ik blijf zelf gewoon positief dat is wat dit kind verdient!!!!!

Hallo Ukkie!
Ik ben nog niet gaan kijken naar baby dingen hoor vind het nog zo vroeg... Ik durf net een boek te lezen over zwanger zijn (en dan sla ik de blz van de bevalling over hahahaha) Ik liep gisteren nog bij VenD prijzencircus dus leuke dingen, knuffels enzo voor wienig geld maar ik heb me in kunnen houden!   We hebben het nog niet verteld aan ouders enzo omdat we nog in die dip zaten wilde we er eerst zelf eens aan wennen. Mijn vriend is nu weer voor zijn werk 4 weken in het buitenland. Dan ga ik nog 2 weken die kant op om vakantie te vieren en dan.....eindelijk gaan we het zeggen. Ik wil eerst dat we er samen helemaal achter staan. Al heb ik daar nu een erg goed gegvoel over! Ik heb het wel aan mijn beste vriend verteld ik moest het toch aan iemand kwijt ook dat gedoe er om heen daar wil je toch met iemand over praten. Ik ben alleen bang dat ik het niet lang stil kan houden want ik hou wel van een wijntje dat gaat zeker opvallen op de feestjes en etentjes die ik heb staan voor komende weken.... Nou ja dat vind ik ook niet zo erg, ik wil het eigelijk aan iedereen vertellen hahaha.

Groetjes weer!!!!
Veertie

Ja dat boek heb ik wel eens gezien het was ook via bol.com te koop ik had het bijna gekocht maar het is de moeite waard dus... misschien toch maar kopen dan!!!! Ik heb wel een zwangerschapsdagboekgekocht ook wel leuk om bij te houden voor later.

Ha Ukkie! Ik heb het boek gekocht hoor via Bol.com ze hadden een tweedehands. Ik ben super benieuwd hoop dat het snel binnen komt!O ja en ook een afspraak bij de VK 16 oktober, super spannend allemaal!!!!!
Liefs Veertie

Terug
Bovenaan