Is het een meisje of jongen ?

Wat ik je eigenlijk tussen de regels door hoor zeggen is dat je dus de plaatjes op google meer vertrouwt dan de echoscopiste? Vind ik persoonlijk wel wat bijzonder..
 
Toen wij de foto mee kregen van het geslacht (wij lieten dit op een blaadje schrijven) vond ik op het eerste oog niet op een meisje lijken, dit heb ik toen vergelijkt met het internet. Ook vond ik meerdere verhalen dat er wel eens een vergissing wordt gemaakt. Ook heb ik al een dochter en haar geslacht bepaling ziet er ook niet zo uit, elk kindje is natuurlijk anders, maar dit is een groot verschil vind ik.
 
Maar daarmee zeg je dus nog steeds dat je niet vertrouwt op de expertise van de echoscopiste. Want jij, een leek die niet getraind is in het beoordelen van echo plaatjes, gaat op internet plaatjes zoeken ter vergelijking omdat je denkt dat wat zij zegt niet klopt. Dat vind ik persoonlijk gewoon heel bijzonder. Tuurlijk zitten ze er wel eens naast. Maar dat is maar een klein percentage. Valt me gewoon op dat de laatste tijd mensen meer vertrouwen hebben in het internet dan wat er door zorgprofessionals verteld wordt. Je kan ook denken: goh het ziet er anders uit, maar zij heeft er verstand van, dus het zal wel kloppen wat ze zegt.
 
Misschien is het een idee om de foto van je 1e dochter er ook op te zetten. Dan kunnen wij ook bekijken of wij het grote verschil zien en ook kunnen zeggen dat wij jou twijfel begrijpen
 
@Mamalovestheirboys, dus jij wil zeggen dat als jij een verschil ziet dat haar twijfel dan gegrond is? Hoezo moeten wij als leek zijnde de mening van een zorg professional in twijfel trekken? Wie zijn wij en welke kennis hebben wij daarvoor om dat te doen? Omdat op internet andere plaatjes te vinden zijn? Dat is het punt wat ik probeer te maken hier. Maar blijkbaar weet iedereen het zelf tegenwoordig beter. Je mag er toch vanuit gaan dat iemand die ervoor geleerd heeft het beter weet dan jij?
 
[quote quote=10557482]@Mamalovestheirboys, dus jij wil zeggen dat als jij een verschil ziet dat haar twijfel dan gegrond is? Hoezo moeten wij als leek zijnde de mening van een zorg professional in twijfel trekken? Wie zijn wij en welke kennis hebben wij daarvoor om dat te doen? Omdat op internet andere plaatjes te vinden zijn? Dat is het punt wat ik probeer te maken hier. Maar blijkbaar weet iedereen het zelf tegenwoordig beter. Je mag er toch vanuit gaan dat iemand die ervoor geleerd heeft het beter weet dan jij?
[/quote]


Daar gaat het niet om!! Ik zeg alleen maar dat als ze der foto erop zegt wij dan ook kunnen zien waarom die twijfel er is bij haar dat is de enige bevestiging die ik wilde geven!! Heeft ze waarschijnlijk ook helemaal niks aan maar dan is er misschien wel het begrip dat ze twijfelt aan deze echo!!
 
Daar verschillen we dan denk ik van mening, ik heb er weinig begrip voor dat mensen twijfelen aan de expertise van een zorgprofessional omdat ze op internet andere plaatjes zien en het denken zelf beter te weten (heel ongenuanceerd gezegd). Ik begrijp gewoon niet goed waar die twijfel vandaan komt, als een echoscopiste die tig echo’s per dag maakt zegt dat het een meisje is, waarom moet je daar dan aan twijfelen? Waarom kun je dan niet denken: nou het ziet er anders uit dan de vorige keer, maar zij zal het wel weten?

Overigens is 1 uitroepteken per zin genoeg om je mening duidelijk te maken hoor. Maar dat is weer een andere discussie.

 
Ik heb weinig begrip voor mensen die denken dat de zorgprofessionels het altijd maar goed hebben. Weet zelf uit ervaring en omgeving dat ze er vreselijk naast kunnen zitten en dan heb ik het niet alleen maar over geslacht. Er wordt hier gewoon een mening gevraagd meer niet. Haar gevoel zegt iets anders en misschien moet ze nog ff om van het feit dat ze nog een dochter (waarschijnlijk) krijgt ipv een zoon. Dit had ik ook met de 2e. Maar dat was heel duidelijk een jongen.

Anyway. Vindt jou reactie gelijk wel erg heftig op een gewone vraag om ff mee te kijken.

Goed weekend
 
Terug
Bovenaan