Is het een meisje of jongen ?

Wat vind je dan precies heftig aan mijn reactie? Volgens mij geef ik weer wat er speelt en geef ik verder mijn mening ergens over. Net zoals dat jij jouw mening geeft. Hoezo is mijn mening dan heftiger dan de jouwe? Ik vind het heftig dat mensen twijfelen aan de expertise van zorgverleners. Dat probeer ik duidelijk te maken. Volgens mij mag ik dat vinden, net zoals dat jij het daar niet mee eens mag zijn. Hoezo is dat een heftige reactie? We hoeven hier op het forum toch niet alleen maar ja en amen te zeggen en het overal mee eens te zijn? Of mag een kritische blik tegenwoordig niet meer? Jij ziet haar vraag als iets simpels, ik zie haar vraag als kritiek op de echoscopist. Zo vatten we dezelfde boodschap allebei anders op door onze eigen ervaringen en achtergrond. Dat wil niet zeggen dat mijn reactie per se heftiger of fout is. Daarnaast zeg ik niet dat zorgverleners het altijd goed hebben. Zij zijn ook maar mensen. Dat betekent echter niet dat je dus per definitie alles wat ze zeggen in twijfel moet trekken. Daar zit nog een heel grijs gebied tussen.
 
Ik heb zeker wel vertrouwen in onze verloskundige, maar zij kan ook een keer een foutje maken of iets over het hoofd heen zien. 
ik snap jouw punt ook dat plaatjes van het internet vergelijken niet altijd goed is, maar de plaatjes die ik vergelijk komen wel van site's die echo's maken. 
maar ik wacht rustig de 20 weken echo af en dan zal het geslacht vast duidelijker zijn. 
 
Zij kan zeker een fout maken, we zijn allemaal mensen en mensen maken nou eenmaal fouten. Wat mij gewoon verbaast, en dat is niet alleen deze post maar in zijn algemeenheid, is dat het standpunt hedendaags eerder lijkt te zijn: ‘misschien heeft ze wel een fout gemaakt’ dan ‘zij heeft de expertise dus het zal wel kloppen’. Dat is gewoon de trend die ik zie en dat lijkt me geen goede zaak. Daarom probeer ik hier een beetje bewustwording te creeeren maar dat wordt niet door iedereen op prijs gesteld, want tegenwoordig weet iedereen het zelf beter en heeft iedereen wel een verhaal van zichzelf of via via van een situatie waarin het niet goed is gegaan. Het zou mijns inziens een betere ontwikkeling zijn om niet alleen te focussen op alles wat misgaat maar ook op alles wat goed gaat. Het is namelijk heel makkelijk om 1 ding dat mis ging te onthouden en 99 dingen die goed gaan niet. Op die manier wil straks niemand meer in de zorg werken, want waarom zou je voor een karig loon onregelmatige uren werken als iedereen ook nog eens altijd ontevreden is over wat je doet? Dat is wel de kant die we in Nederland op dit moment op gaan
 
16 weken is nog erg vroeg, het wordt vaak verkeerd gezien dus ik zou nu uitgaan van wat de echoscopiste zegt (die kan het beter zien dan wij nu) maar nog niet je hele kamer roze laten verven tot de 20 weken echo want het kan veranderen
 
[quote quote=10558184]16 weken is nog erg vroeg, het wordt vaak verkeerd gezien dus ik zou nu uitgaan van wat de echoscopiste zegt (die kan het beter zien dan wij nu) maar nog niet je hele kamer roze laten verven tot de 20 weken echo want het kan veranderen[/quote]

Bij mij was het met alle 3 met 14 weken echt al wel duidelijk zichtbaar. Wel gewacht met 20 weken met kopen kleertjes en was altijd blij dat na de bevalling het ook daadwerkelijk het geslacht klopt. Je weet maar nooit haha. Maar het ligt er denk ook erg aan hoe je kindje ligt

Bij mijn laatste was het zelfs met de 13 weken echo erg duidelijk al te zien en toen ik het vroeg zei die man dat ik het aardig goed gezien had haha
 
Klopt het is vaak ook duidelijk zichtbaar (anders zal de echoscopiste zeggen dat het niet duidelijk is en krijg je geen geslacht te horen). Maar toch wordt het super vaak verkeerd gezien, het geslacht is nog volop in ontwikkeling
 
Terug
Bovenaan