Is het moederschap dát wat jij verwacht had?

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Soms vragen mensen weleens hoe ik me het moederschap voorgesteld had toen ik zwanger was. Op dat moment wist ik niet wat ik me voor moest stellen en hoopte eigenlijk alleen maar dat het heel leuk zou zijn, met natuurlijk wel z'n ups/downs. En tot nu toe is zowel de bevalling als het moederschap mij 200% meegevallen. De bevalling was echt een eitje en onze dochter heb ik eigenlijk nog vrijwel nooit écht horen huilen. Ze is altijd vrolijk, slaapt uit en vindt alles wat je met haar doet goed. Maar het kan natuurlijk ook héél anders lopen dan je had gedacht, gehoopt of stiekem had gewild....

Hoe hebben jullie alles tot nu toe ervaren? Valt het moeder zijn je in bepaalde opzichten tegen of juist heel erg mee? En hoe hebben jullie de bevalling ervaren?

Groetjes, Anouk.

Hoi Anouk,

leuk onderwerp!!

Mij is de zwangerschap heel erg meegevallen, maar de bevalling heel erg tegengevallen.
Het moederschap vond ik in het begin erg wennen... Ik vond het zo raar dat Dylano het kindje was, wat een hele tijd in mn buik heb gevoeld!!
Maar al gauw heb ik mijn draai gevonden, en het gaat super!!
Ik vind het heerlijk om voor hem te zorgen.
Hij is ook een heel makkelijk kindje.
Huilt zelden, en slaapt harstikke goed... Ik ken lekker uitslapen tot 9.00  - 9.30, nou... wat wil je nog meer.
Is ook niet eenkennig naar anderen toen.
Hij is echt een modelbaby!!
Pff.. hoor mij opscheppen

Groetjes Debby.

He anouk

Nou mij is alles ook erg meegevallen
Ik wist ook niet wat je te wachten staat, alleen dat je straks met z'n drietjes bent. Mijn zwangerschap is heel erg goed verlopen echt genoten. Bevalling wilde niet echt vlotten maar ook dat is allemaal goed gekomen, hahahha.
En nu als moeder ben ik elke dag aan het genieten en genieten. Ook ik heb een heerlijk makkelijk meisje, huilt zelden, eet en drinkt goed groeit goed slaapt goed, wat wil je nog meer. Zo wil ik er nog wel een stuk of drie, hahahaha nu mijn vriend nog overhalen.
Ik vind het heerlijk en zou het voor geen goud willen missen.
liefs Naomi

hoi hoi,hier ook 100% meegevallen,goede zwangerschap gehad,alleen lag de kleine met 38 wkn ineens in stuit,succesvolle draaipoging gehad.
heb 6dgn overgelopen en een superbevalling gehad..6;00 begin weeen,8;00vk was er(k dacht ooh die gaat zo weer,kan ik nog effe een was draaien)not!had al volledig!!9;12 mocht meepersen en 9;48 jayda geboren.heb de 1e week in een roes beleefd(wat ik jammer vind).ze deed het drek al goed had een apgar v 10/10.
superverlof gehad en nu gaat t ook heel goed!
makkelijk meiske,slaapt goed,v.a 5wkn al door,kortom ik ben ziels gelukkig!
sorry meiden,wil niet opscheppen maar ben een mams die heerlijk erin opgaat in alles wat met de kleine heeft te maken.groetjes

Je mag toch opscheppen over je kleintje, das alleen maar mooi!

Hier hetzelfde verhaal.

Zwangerschap wat minder verlopen, maar dat kwam ook door externe zaken, eenmaal in mijn verlof toch nog heerlijk genoten!!!

En moeder zijn vind ik gewoonweg heerlijk. Ook Benthe is een makkelijke lieve baby. Slaapt goed, eet goed, heel vrolijk, goedlachs en lief voor iedereen!!!

Ik ken ook andere verhalen uit mijn nabije omgeving, dus ik besef ook wel dat het boffen is!!

Maar anderzijds denk ik ook dat je het voor een groot deel ook in eigen hand hebt!!

Groetjes van een happy moeder

Leuk hoor, al die makkelijke baby's. En als we dan toch allemaal lekker aan het opscheppen zijn..... ik kan idd ook heerlijk tot 10:00 uitslapen als ik niet hoef te werken en Robine is ook gewoon een lekker ding. Mijn zwangerschap was trouwens ook een makkie; niet ziek geweest, geen pijntjes gehad, niet moe geweest en naar mijn idee ook niet vreselijk aangekomen (10 kilo). 3 dagen na de bevalling was ik alweer lichter dan voor mijn zwangerschap! Helemaal strak ben ik natuurlijk niet meer geworden, zou best nog dat laatste beetje kwijt willen, maar aan de andere kant vindt ik het ook geen probleem. Het mag best gezien worden dat er een kindje in mijn buik gezeten heeft.

Oh ja, dat wou ik nog vragen aan 'Joybink';
Jij had wel een héle vlotte bevalling, maat vond je dat achteraf ook niet iets te snel? Heb je het allemaal wel bewust mee kunnen maken? Kan me voorstellen dat je er misschien ook een heleboel niet meer van weet omdat het je zo overdondert kan hebben.

Terug
Bovenaan