Is het moederschap dát wat jij verwacht had?

Hoi dames,

Mij is de bevalling er meegevallen. Ook ik had een snelle bevalling en kan me dus ook niet zoveel meer van herinneren. Het enige nadeel dat ik had van de te snelle bevalling is dat de hormonen bij mij daardoor bijna niet afgebroken zijn en ik moest helaas 4 weken na de bevalling dan ook laten constateren dat ik een postnatale depressie had. Hierdoor ben ik de laatste weken van mijn verlof niet alleen geweest en dat is wel erg vervelend. Het moest wel maar ik heb dus niet echt van de kraamperiode kunnen genieten. Liep de hele dag op mijn tenen en bij alles wat er dan ook maar (naar mijn idee) mis ging was ik weer helemaal overstuur.
Nu gaat het gelukkig wel weer en heb ik bijna nooit meer een terugval. Ik moet wel zeggen dat ook ik een ontzettend makkelijke dochter heb die al vanaf een maand of 2 de hele nacht doorslaapt (behalve als ze verkouden of iets dergelijks is).
Al met al ben ik erg blij dat we nu met zijn drien zijn en ik zou haar niet meer willen missen. Zeker gezien wij wel ongeveer 9 jaar bezig zijn geweest is dit echt een cadeautje.

Groetjes
Inge

Hoi leuke topic.

Ik vind het moeder zijn helemaal geweldig geniet echt elke dag van mijn kleine meid. Mijn zwangerschap ging helemaal goed om wat bekken klachten na. En mijn bevalling was een eitje heb er ongeveer een uur over gedaan . De eerste kraamweek is bij mij ook in een roes voorbij gegaan had echt het gevoel dat we geleefd werden door visite en goed bemoeizuchtige mensen. Zelf genoot ik er echt van als we met ons drietjes waren. Ook het herstel ging snel al met al is het me reuze meegevallen en zou zo voor een 2e gaan. We wachten nog even tot juli want, dan gaan we trouwen en daarna gaat de pil weer in de prullebak .

Liefs Linda mv Eva.

bij mij ging de zwangeerschap super.
echt genoten nauwelijks misselijk en gewoon alles nog kunnen doen wat ik wilde.

De bevalling zelf is uiteindelijk na een heeeeeeeeeeeeeel lang erhaal een spoedkeizersnee geworden.
Niet echt geweldig maar ook daarna bijna nergens geen last van.
Na 5 dagen liep ik de was buiten te hangen Was daarna wel kapot maar ach.

Nu het moederschap ach meestal gaat het goed en geniet ik ervan.
Heerlijk zo een hummeltje dat naar je lacht en je aandacht vraagt.
Maar soms als ik moe ben en dan is zij natuurlijk _(vooral in mijn beleving) extra vervelend dan heb ik weleens zoiets van.
Oh ik zou zo graag in bed gaan liggen met de dekens over me heen en er een maand niet meer uitkomen.
Gelukkig gaan die momenten weer gauw over. En als ik haar dan zie en ze is rustig denk ik wat ben je toch een lief popje

Hoi Kaatje,

Leuk dat je zwangerschap zo goed ging, maar jammer dat het anders moest verlopen dan je (neem ik aan) had gehoopt, wat betreft.
Een keizersnee lijkt mij eerlijk gezegd nog griezeliger dan een 'normale' bevalling. En wat was je er weer snel bovenop! Ik dacht dat dat ook veel langer zou duren na zo'n ingreep.
Nou ja, ik hoop dat je de nare dingen rondom de bevalling een beetje hebt kunnen verdringen en dat je nu alleen nog maar kan genieten, op de keren na dat je hem/haar wel achter het behang kunt plakken. Ach, die zullen er nu nog niet zo heel veel zijn (hoop ik voor je), dat komt later wel, als ze gaan puberen........ Maar laten we daar nog lang niet aan denken!

Groetjes

Hoi Linda,

Wat leuk dat je gaat trouwen, gefeliciteerd!
Wat die kraamtijd betreft kan ik je helemaal gelijk geven, je wordt geleefd.
(trouwens nog wel een idee voor een nieuwe topic; hoe was jouw kraamtijd? Denk dat ik zo wel even ga plaatsen, kan er geen genoeg van krijgen!)
Ik was ook helemaal in een roes en probeer de laatste tijd vaak heel diep na te denken om bepaalde dingen weer te herinneren, maar dat lukt niet altijd, helaas...
Een tweede kindje lijkt mij ook geweldig, maar ik ben er nog niet helemaal uit wanneer dat gaat gebeuren. Wat mijn vriend betreft meteen, maar dat vind ik best snel (Robine is nu bijna 7 maanden). Toch kan het zo zijn dat ik ineens bijdraai, want de verleiding is wel heel erg groot!

Liefs, Anouk

quote: carolinda reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-01-2008 11:09:07'));

Hoi leuke topic.

Ik vind het moeder zijn helemaal geweldig geniet echt elke dag van mijn kleine meid. Mijn zwangerschap ging helemaal goed om wat bekken klachten na. En mijn bevalling was een eitje heb er ongeveer een uur over gedaan . De eerste kraamweek is bij mij ook in een roes voorbij gegaan had echt het gevoel dat we geleefd werden door visite en goed bemoeizuchtige mensen. Zelf genoot ik er echt van als we met ons drietjes waren. Ook het herstel ging snel al met al is het me reuze meegevallen en zou zo voor een 2e gaan. We wachten nog even tot juli want, dan gaan we trouwen en daarna gaat de pil weer in de prullebak .

Liefs Linda mv Eva.

Hoi allemaal,

Volgens mij ben ik in de minderheid, maar ik vond zwanger zijn hemaal niet zo leuk. Ben altijd al een heftig type qua emoties, maar tijdens mij zwangerschap was het wel heel erg. Van super chagerijnig naar heel vrolijk naar zo verdrietig (binnen een korte tijd). Na drie maanden na de bevalling begon ik me weer mezelf te voelen en vond/vind dit erg prettig (en mijn man ook ). En de eerste maanden heel misselijk en moe. Zie daarom best wel op tegen de volgende zwangerschap. Mijn bevalling was erg zwaar, maar heb ik niet zo ervaren. Cas was nog niet ingedaald, na breken vliezen  24 uur bezig geweest met weeenopwekkers en noem maar op. (wel op een gegeven moment ruggeprik gehad) en uiteindelijk keizersnee omdat hij tijdens de persweeen niet voorbij mijn schaambodje kwam. Ik kon me de hele tijd goed concentreren en controle houden en daardoor wel te doen.
Moeder zijn vind ik super. Cas heeft de eerste 3 maanden wel veel gehuild en dat vond ik soms wel pittig. Na drie maanden leek hij de wereld beter te snappen en werd het huilen minder. Nu is het een super jongen en ben zo blij dat ik zijn moeder ben. Neem toch de volgende zwangerschap dan toch maar op de koop toe .

Groetjes Irma

Hoihoi,

voor mij was deze 3e  zwangerschap echt een ramp. Al weer heel snel last van weeen (vorige 2 kids ook premature weeen en geboortes), ontstoken spataders, enorme bekkeninstabiliteit waardoor ik nu ook een hernia heb. AL met al een vervelende periode. De bevalling zelf vond ik ook geen pretje en Levi is er met de vauumpomp (die trouwens kapot was waardoor hij geloof ik 4/5 keer opnieuw ingebracht moest worden) uitgesleurd.

Ik moest ook heel erg wennen in het begin, vond het zo onwijs druk maar nu na een half jaar hebben we eindelijk ons ritme gevonden. Levi is een super ventje die nooit huilt (behalve als hij oorontsteking heeft) en altijd vrolijk is. Als hij nu ook een 's nachts door gaat slapen is het helemaal geweldig.

groetjes chimene

Voor de zwangerschap en de bevallingen hoef ik het ook niet te laten, want die gingen hier van een leien dakje (1e bevalling van begin tot eind 4,5 uur en de tweede van begin tot eind 3 uur en 3 kwartier), maar ik moet zeggen dat ik het lastig vond om in mijn ritme te komen met 2 koters.. Toen ik alleen mijn oudste had hadden we een soort vast ritme, en toen de tweede kwam werd dat helemaal weer omgegooid, dus dat was even wennen..
Nu is de jongste al weer 6 maanden en loopt het allemaal soepeltjes!! De jongste is wel wat " moeilijker" dan de oudste (maar dat is er echt een uit het boekje), maar het gaat lekker hier hoor.. Stiekem begint het al weer te kriebelen...MAAR dat gaat toch nog wel ff duren hoor hihi..
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan